Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Loes

Loes

17-08-2009 om 18:58

Exman laat kind alleen na schooltijd, ik vnd dit moeilijk, wat vind jij?

Hoi,

Mijn ex en ik co-ouderschappen over ons zoontje van 11 jaar.

De dagen dat hij bij mij is is hij na school een uur alleen en kom ik thuis uit mijn werk.

Mijn ex werkt tot zes uur half zeven, gaat nog even boodschappen doen en voor het eten op tafel staat is het zo acht uur. Ik weet dat hij het niet hetzelfde hoeft te doen als ik het doe maar ik heb zoveel moeite met het feit dat mijn kind zolang alleen is en niet om een uur of zes warm eten krijgt.

Het kind zelf zegt het niet erg te vinden maar was altijd wel gewend dat er na een uurtje iemand thuis was voor ene babbel.

Mijn kind eet zich in die tijd dat hij alleen zit, tonnetje rond aan koekjes en chips, omdat er geen toezich is en het eten pas laat is.

Ik heb ex hierover meerdere keren proberen te spreken hierover maar vind dat het goed gaat zo en dat het niet erg is.

Bovendien licht hij zoonlief in over alles wat ik met ex bepsreek en is mijn zoon weer dagenlang boos op mij want ik doe naar tegen papa..

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de rust, aandacht eet en slaap momenten structuur terug krijgen .

Zelf dacht ik eraan dat ik hem dan maar iedere dag meeneem naar mijn huis, en dat vader hem dan maar komt halen als hij klaar is. Dan wordt er in ieder geval gegeten en is er aandacht voor mijn kind.

maar, ms ben ik wel te overbezord en denken jullie er lichter over, ik zou graag willen weten wat jullie ervan denken en wat je wel of niet zou doen in mijn cases.

Ik ben nl reuze bezorgd hierover en weet het niet..

Liefs

Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marleen

Marleen

17-08-2009 om 20:29

Als het kan

Hoi,
Als de mogelijkheid er is vind ik dat een hele goede oplossing. Zoon is bij jou na school, eet om 6 uur en na zijn werk haalt zijn vader hem op. Mits jullie een beetje bij elkaar in de buurt wonen en jullie elkaar wel kunnen zien, het is natuurlijk wel een extra breng/haalmoment.
Maar moet jij zelf niet werken of iets anders op die dag?
Verder zou ik me niet teveel van mening zoon (hij vind het wel prima) aantrekken. Tuurlijk vindt hij het prima, beetje tv kijken, beetje chips eten.
Aan de andere kant, mijn zusje en ik waren op die leeftijd ook 1 middag in de week alleen. Misschien waren we iets ouder. Dan aten we braaf 1 bakje chips, want dat mocht
O ja nog een voordeel, als hij bij jou is en hij zit straks op de middelbare school kun je hem helpen met huiswerk. O ja , laatste tip, breng deze oplossing niet vol verwijten (omdat jij het laat afweten etc.) maar als een positieve oplossing die voor iedereen goed is.
groetjes, Marleen.

Hanne.

Hanne.

18-08-2009 om 09:20

van ex

Hoi,

Mijn ex en ik co-ouderschappen over ons zoontje van 11 jaar.

De dagen dat hij bij mijn ex is is hij na school een uur alleen en dan is mijn ex er meteen. Zij gaat er dan vanuit dat zoonlief gezellig met haar wil praten, waarna stipt om zes uur het eten op tafel staat.

Het kind zelf zegt graag wat meer tijd alleen te hebben, en niet zo te zitten wachten op het verplichte babbeltje bij thuiskomst. Bovendien geeft hij aan dat een avondmens te zijn, en om zes uur nog helemaal geen zin te hebben om te eten. Hij zou liever wat later eten.

Ik heb ex hierover meerdere keren proberen te spreken hierover maar zij vind dat het goed gaat zo en dat het niet erg is.

Hoe kan ik ervoor zorgen hij wat meer tijd krijgt om zijn eigen ding te doen, niet iedere dag verplicht een 'gezellig' praatje met zijn moeder hoeft te maken en niet verplicht is om al om zes uur te eten.

Zelf dacht ik eraan dat ik hem dan maar iedere dag naar mijn huis laat komen. Ik ben later thuis, en dan heeft hij alle rust om zijn eigen ding te doen, dan kan moeder hem komen halen als hij klaar is met eten. Dan krijgt mijn kind in iedergeval alle mogelijkheid om zichzelf te zijn.

De ex van Loes

Hanne.

Hanne.

18-08-2009 om 09:22

Waarmee ik wil zeggen

waarmee ik wil zeggen dat ik vind dat je het niet moet doen. Je ex doet de dingen op zijn manier, je kind geeft aan er geen problemen mee te hebben.

Zo op het oog gebeuren er geen dingen waar je kind duidelijk 'schade' van ondervindt, dus ik zou zeggen: niet mee bemoeien.

Hoogstens zou je het snaaien tussen schooltijd en etenstijd kunnen aanstippen, dat is het enige wat ik in dit verhaal als 'schadelijk' ervaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.