Echtscheiding en erna

Marsudan
11-04-2009 om 20:34
Eén-ouder op vakantie; rozenstruikje
Draadje in het archief...
Toch nog even vragen: Rozenstruikje, weet je inmiddels iets voor je vakantie? Ik ga met de kids naar 't Klumpke, op een 1-ouderveld. Hopelijk is men een beetje behulpzaam met de kids in de gaten houden terwijl ik de tent opzet - die ik nog moet regelen trouwens. Ben al flink aan het zoeken geweest - er is zo veel, en ook zo veel tweedehands. Volgende week bij Lidl aanbiedingen voor kampeerspullen, dus ik ga daar eens kijken!
Ach, je zit allemaal in hetzelfde schuitje en het werkt ook wederzijds, en anders neem ik opzet-hulp mee, haha!
Groetjes, Marsudan

amk
12-04-2009 om 13:19
Mijn ervaring op het klumpke
ja, zet kind in de zandbak, een van de andere kinderen ontfermt zich er over, eerst bakkie koffie doen en dan even de tent opzetten. Maar waarschijnlijk vind je kind het ook heel leuk om te helpen. Mijn dochter voelde zich heel groot met het aanreiken van de haringen. Liep ze ook niet in de weg en was ze toch heel dicht bij. En anders gewoon vragen op dat veld, want we zijn allemaal alleenstaand dus weten hoe het is.
Ik kende niemand toen ik er kwam en nu zie ik mensen nog regelmatig.
Kijk eens op Ouder alleen wie er nog meer heen gaan in de periode die jij gaat. Daar gaan er zeker meer.
Veel plezier.

rozenstruikje
12-04-2009 om 20:37
Ja ik weet het
Dank voor alle reacties en leuk om te lezen hoe anderen dat doen/ deden.
Ik ga denk ik kamperen via estivant, speciaal voor 1oudergezinnen, in een kant en klare tent in NL. Want kampeerspullen heb ik helemaal niet en eigenlijk nog geen zin om aan te schaffen.
Ik hoop inderdaad dat je makkelijk in contact komt met anderen en behalve veel gezelligheid zo ook je kind af en toe eens een paar minuten aan een ander kunt overlaten zodat je zelf kunt douchen/ naar toilet kan/ oid. Ze zijn in elk geval beide oud genoeg om mee te doen met het entertainment programma
Ik heb er al veel zin in en ga morgen eens kijken hoe of ik kan boeken.
Overigens Amk grappig dat je schrijft dat jouw kind graag de haringen aangeeft en zo in de buurt blijft. Dat zou die van mij (jongste dan) nooit dan: die gaat direct op onderzoek uit!
Dat is dan ook mijn grootste zorg voor de vakantie: wordt het een vakantie waarbij ik af en toe kan zitten of een hele week rennen achter jongste (dan net 2) aan. Er is namlijk toch veel water in de buurt...
Groet, Rozenstruikje

Damajo@
12-04-2009 om 21:36
Water in de buurt
Ik zocht voor mijn jongste, die een wegloper was/is speciaal naar campings zonder water in de buurt.Vooral speelvijvers vond ik eng.Ik koos altijd een plek ver van het zwembad of eventuele rivier.Dat zit toch wat rustiger.Verder plakte ik altijd een stuk papieren pleister met mijn 06 nr achterop zijn shirt.
Tegen mensen die ik zoal tegenkwam op de camping en die mij aanspraken met "o wat een schattig jongetje.."zei ik : "als u dit schattige weglopertje onbeheerd ziet rondlopen, graag meteen bellen "
Damajo

Marsudan
18-04-2009 om 09:58
Reactie
He fijn Rozenstruikje, dat je wat gevonden hebt! Is zo'n polsbandje niets voor je? Kunnen de kinderen niet al te ver wegrennen...
Ik heb deze week een mooie tent en luchtbedden op de kop getikt; die tent ga ik morgen uitproberen. Ik moet nog wel het een en ander hebben maar ik heb er heel veel zin in!
Groetjes, Marsudan

liora
18-04-2009 om 10:27
Wat leuk!
Hoi,
Ik heb een beetje meegelezen met dit draadje en word helemaal enthousiast. Dat Estivan lijkt me super!!!
Ben nu zwanger van de tweede, maar ik denk dat ik over een jaar of twee zo'n vakantie boek met mijn twee kinderen. Ziet er zo leuk uit, en zo fijn dat het speciaal voor eenoudergezinnen is.
Want ik vind het toch niet zo leuk om het enige eenoudergezin te zijn tussen alle traditionelere gezinnetjes. Mijn ervaring is dat ik dan ook niet zo makkelijk contact maak.
We zouden trouwens ook eens kunnen kijken of we met een groepje van Ouders Online een weekendje kunnen boeken ergens in NL op een camping of zo. Het gaat er denk ik vooral om dat je inderdaad af en toe even op elkaars kinderen let, en wat mij betreft ook dat als de kinderen ´s avonds slapen, je gezellig met de grote mensen een wijntje drinkt.
Maar bij Estivan hebben ze ook een heel uitgebreid kinderprogramma en dat lijkt me echt geweldig.
Liora

amk
18-04-2009 om 14:04
Liora
dat gezellig een drankje drinken resulteerde tijdens mijn eerste camping met alleenstaande ouder veld in een rij drankflessen van 7 meter in 2 weken rond de caravan van 1 van de ouders. En ze lagen niet in de lengte achter elkaar haha.
Die alleengaande ouders zijn wel een stel drankorgels hoor!!
Maar wat een goed idee van je zeg. Kunnen we gelijk een wat langere meeting doen, want ik had graag wat langer met je gekletst in januari. De avond vloog gewoon om.
groet,
Angela

liora
18-04-2009 om 14:46
Angela
Dat is wederzijds!
We gaan gewoon volgend voorjaar eens kijken of er nog een paar mee willen, doen we ergens heel rustig een weekendje, lijkt me geweldig!
Liora