Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

virginie

virginie

22-10-2012 om 07:02

Financiële zaken

Hallo,
ik weet dat elke situatie anders is, en dat er vele factoren meespelen, maar wil toch deze vraag stellen om een idee te hebben wat me te wachten staat.
Ik werk parttime en mijn salaris is netto 1.100 euro.
Ik heb 3 kleine kinderen, 1 naar opvang, 2 naar bso.
De vader zal ook bijspringen met de betalingen en zo.
Ik vraag me af of met mijn salaris ik het financieel zou redden??
Ik weet dat het moeilijk te zeggen is, maar misschien is er iemand die ongeveer in hetzelfde situatie zit?
Alvast dank.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilse

Ilse

22-10-2012 om 11:55

Berekening

Je zou alvast via de belastingdienst site een proefberekening kunnen maken op basis van jouw salaris wat je terugkrijgt aan de diverse heffingskortingen, kinderopvangtoeslag, kinderkorting en via de SVB site kijken hoeveel kinderbijslag je krijgt.
Wat je zal krijgen aan alimentatie ligt geheel aan het inkomen van je ex en daar zal een advocaat een berekening op los kunnen laten.

Ik krijg met 1 kind 420 euro per maand terug aan heffingskortingen en 50 euro kinderkorting maar dat laatste zal bij jou wel meer zijn omdat ik netto meer verdien dan jij. Daarnaast krijg ik per maand 195 euro kinderalimentatie

virginie

virginie

23-10-2012 om 07:18

Meer gegevens

kinderbijslag komt inderdaad bij mij.
De bijdrage van de vader zal structureel zijn.
Ik heb een kleine auto en rijd ongeveer tussen de 5 a 10 duizend km. per jaar.
Huurhuis schat ik tussen de 600-700 per maand.
Verder geen buitengewone uitgaven of dure hobby, geen merkkleding, enz enz
Ik weet dat het moeilijk is om in te schatten als je de situatie niet goed kent, maar hoop toch op jullie reacties, ervaringen.

Virginie

De enige manier om een echt goede schatting te maken is om je toeslagen en kortingen te berekenen op basis van je bruto inkomen, daarna kan je dan kijken wat je netto hebt aan inkomsten en aan lasten, en pas dan kan je zien of het gaat lukken of niet.

Volgens mij kan je op toeslagen.nl berekeningen maken. Moet je wel even alle bruto bedragen bij de hadn hebben. Het kan even tijd kosten, maar dan heb je wel veel meer duidelijkheid.

Groeten,

Temet

liora

liora

24-10-2012 om 08:55

Onmogelijk

Hoi,

Lijkt me niet mogelijk. Ik verdien meer dan het dubbele, heb twee kinderen, geen alimentatie, wel kortingen en kinderbijslag.
Vergelijkbare huur, rijd minder...
Het hangt er ook vanaf of je kinderen bijv de helft van de week er niet zijn. Maar 1100 euro lijkt me bij lange na niet genoeg.

Liora

Vic

Vic

24-10-2012 om 09:55

Woonlasten

E.e.a. valt en staat een beetje met je woonlasten. Als je in aanmerking komt voor een gesubsidieerde woning en huurtoeslag krijgt, zal het best lukken. (Dooddoener: er zijn tenslotte ook mensen die van een bijstandsuitkering van 1100 euro, inclusief alles rondkomen). Met al je toeslagen en de alimentatie kom je waarschijnlijk zo rond modaal uit.

heks

heks

24-10-2012 om 14:52

Woning

bij een huurhuis boven de 664,66 krijg je geen huurtoeslag. Denk ook niet dat een corporatie iemand met jouw inkomen een duurdere woning zal aanbieden.
Geen idee in welke regio je woont en hoe daar de wachttijden zijn.
Ik ben ook lang rondgekomen met een beperkt inkomen. Maar heb er inmiddels wel een baantje bij. Eerst krap, maar wel met extra tijd om samen met de kinderen aan de nieuwe situatie te wennen. Toen dat een beetje liep kreeg ik ruimte om wat meer te werken.

virginie

virginie

24-10-2012 om 17:32

Bedankt

Bedankt zover voor de reacties en tips.
Ik zal jullie tips zeker gebruiken en hopelijk heb ik dan een betere overzicht.

Even iets verder rekenen

Hoe lang duurt het nog dat je jongste in de kinderopvang zit? Daarna heb je minder kosten en meer tijd om te werken.

Tsjor

liora

liora

25-10-2012 om 07:12

Nou

Meer werken levert volgens mij altijd nog meer op, ondanks de extra opvangkosten. Hoeveel dagen werk je voor dat bedrag?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.