Echtscheiding en erna

Lynna
11-03-2009 om 19:39
Geen contact hebben tussen omgangsregeling door?
Mijn kinderen van 12 en 15 hebben behalve de zondagmiddag/avond/nacht dat ze bij hun vader zijn helemaal geen contact met hen. Hij zal hen niet bellen/mailen/smsen maar zij doen dat andersom ook niet. Ik heb met de kinderen daarover wel gesproken, maar ze hebben daar geen behoefte aan. Ik weet zeker dat mijn ex tussendoor ook nauwelijks aan zijn kinderen denkt. We hebben zelf wel redelijk contact met elkaar, ik geef ook alle belangrijke zaken direct aan hem door. Maar als ik een ziek kind bij hem vandaan hier thuis krijg, dan zal hij bv niet bellen hoe het er mee gaat. Hij gaat er zelf gewoon vanuit dat als hij niks hoort, het wel goed gaat.
Hoe gaat dat met jullie pubers en hun vader/moeder? Hebben die wel contact met elkaar, op de dagen dat ze elkaar niet zien?

Nausicaa
11-03-2009 om 20:52
Contact
Toen de omgangregeling nog van kracht was voor mijn kinderen (nu 15 en 17), was er tussendoor ook contact. Meestal in de vorm van telefoongesprekken, smsjes, emails en soms iets gezamenlijks ondernemen. Het initiatief voor dit contact kwam meestal van mijn ex-man.
Nu is er geen omgangs- of bezoekregeling meer. De pogingen om contact te krijgen met zijn kinderen, worden steevast door hen genegeerd.

Ilse
16-03-2009 om 16:14
Geen puber
Ik heb dan wel geen puber maar een zoontje van 9 die zijn vader wel 3 keer per dag belt. Als hij bij zijn vader is belt hij mij een stuk minder maar goed dat vind ik niet zo erg, hij ziet mij tenslotte meer dan mijn ex. Bij ons is het zo dat als zoon zijn vader belt om te vragen of hij daar een extra nachtje kan slapen en het kan met het werk van ex dan gaat hij daar gewoon lekker een extra nachtje naartoe. Ik denk zelfs dat als mijn zoontje de leeftijd bereikt dat hij zelf naar zijn vader kan fietsen (ongeveer 10 minuutjes fietsen) hij daar regelmatig te vinden zal zijn ook al is het vader zijn 'vaste' dag niet. Ben erg blij dat het zo kan gaan (in hoeverre je natuurlijk blij kunt zijn met een gescheiden situatie met kinderen).

Nausicaa
16-03-2009 om 21:51
Ilse
Zo makkelijk ging het bij ons ook.... een aantal jaren geleden. Toen vader nog vlakbij woonde, alleen. Inmiddels is hij verhuisd (nog steeds dezelfde woonplaats),heeft een nieuwe partner met kinderen en was vol goede voornemens om er het perfecte "samengestelde gezin" van te maken. Het tegenovergestelde is gebeurd want het contact met mijn kinderen en hun vader is gedaald tot ver onder het vriespunt.

Nausicaa
16-03-2009 om 21:53
Ilse 2
.... waarmee ik niet wil zeggen dat dit ook jou te wachten staat. Geniet gewoon van de ongedwongenheid en de mogelijkheid dat dit kan.

Ilse
17-03-2009 om 16:55
Nausicaa
Jeetje dat lijkt me inderdaad vreselijk als ons dit zou overkomen maar die kans zit er altijd in natuurlijk. Mijn ex heeft sinds een jaar een vriendin maar zij heeft geen kinderen en zij heeft mijn zoontje nu 2 keer ontmoet, mijn ex is daar erg voorzichtig mee en vindt dat hij op de eerste plaatskomt. Ik hoop echt dat dat zal blijven maar ja ik kan niet in de toekomst kijken of dat ook gebeurt. We zullen zien. Tot dusver ben ik inderdaad erg blij met de situatie zoals hij nu is.
Lijkt mij heel moeilijk geweest voor jou en je kinderen om deze omslag mee te maken.
Groetjes
Ilse

Ronald Suikerman
26-03-2009 om 18:12
Egoisme
Ik ben bang dat mijn ex-vrouw ook zo'n egoist is. Ik hoopte dat ik dat eerder in de gaten had gehad. Maar gelukkig hebben we een pracht zoon. Maar zij bekommert zich niet om hem. Mijn zoon studeert en kan zelfstandig contact met haar hebben, maar ik heb de indruk dat dat niet zo gebeurt. Ik vraag er naar en zegt dat ze geen contact hebben. Ik weet dat kinderen soms liegen om hun ouders in bescherming te nemen, maar ik heb het vermoeden dat hij in dit geval de waarheid spreekt.
Mijn ex-vrouw heeft het nou verknalt en kan niet meer op de vreugde rekenen die ik ken als ik hem zie. Uw ex-man verliest ook dat terrein. Als hij nu niet meer aandacht aan ze besteed zal hij daar enorme spijt van krijgen als ze hem echt niet meer nodig hebben.
Veel success
Ronald