Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lisette

Lisette

17-08-2012 om 22:55

Goede echtscheidingsadvocaat?

De scheiding tussen mij en mijn man verloopt uiterst moeizaam en helaas komen wij er zonder advocaat niet uit. Ik heb echter al een tweetal advocaten gehad, waar ik slechte ervaringen mee heb gehad. Ze komen hun afspraken niet na, laten wekenlang niets van zich horen en schrijven brieven waar ik zelf de taalfouten (en dat voor een academisch geschoold iemand....)uit moet halen en zelfs juridische missers in tegenkom.

Een bevriend notaris waar ik advies vroeg, kon niet één goede, betrokken advocaat noemen, terwijl hij al heel wat jaartjes meeloopt. Ik vind dat schokkend en weiger te geloven dat er geen goede advocaat te vinden is. Wie helpt mij? Ik woon in de buurt van Groningen.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vereniging

Heb je al kontakt opgenomen met de vereniging voor familierechtadvocaten en scheidingsbemiddelaars?
Ik had indertijd een hele goede in Zutphen, maar deze heer is nu niet meer werkzaam, helaas.

Tsjor

Lisette

Lisette

18-08-2012 om 12:45

Tsjor...

Dank je wel voor je reactie. Ik zal eens gaan zoeken naar deze vereniging. Goeie tip!

Het fijnst is het echter wel als je goede ervaringen van mensen krijgt die met een bepaalde advocaat 'gewerkt' hebben. Dus daar hoop ik ook nog op. Jammer dat jouw advocaat niet meer werkzaam is!

Eisen

Ik weet niet hoe jullie eerder geprobeerd hebben om er samen uit te komen, maar wellicht kun je hier wat vragen neerzetten, er zijn veel ervaringsdeskundigen.

Tsjor

Samen

Hier heb ik zelf een convenant van het internet geplukt en zover mogelijk ingevuld en voorgelegd aan ex en dan bijgesteld. Er bleef een dingetje over, de omgangsregeling. Dat kwam uiteindelijk voor de rechter. Maar ik heb het zeker niet aan advocaten overgelaten.
Overigens heb ik dat zo realistisch mogelijk gedaan en ook mijn verlies genomen. Als je op je strepen staat kun je een hoop geld naar advocaten brengen en een hoop gedoe overhouden na de scheiding.
Ex zou nooit instemmen met het betalen van alimentatie, dus heb ik een voorstel gemaakt waarin hij op dezelfde manier bijdraagt als hij altijd al deed. De kinderen mee nemen om te winkelen en in het nieuw te zetten. En verder was zijn bijdrage altijd onvoorspelbaar en je kon er niet op rekenen. Ik wachtte af wat hij deed en dan sprong ik in de gaten. Dat gaat echt niet verbeteren na scheiding.
En inderdaad, na 2 jaar zonder contact is er inmiddels weer contact en heeft ex zijn kinderen weer in het nieuw gestoken en een extraatje gegeven. Hij betaald wat hij belangrijk vind, bijvoorbeeld betaald hij nog steeds de begrafenisverzekering.

Lisette

Lisette

19-08-2012 om 20:00

Ervaringsdeskundigen ....

met goede advocaten zijn precies waar ik op hoop. Ik denk niet dat het zin heeft om hier de "knelpunten" in de scheiding te noemen, ik zoek gewoon mensen die een goede ervaring hebben met een advocaat!!

Los van alle toestanden die een scheiding met zich meebrengt, heb ik weinig energie en tijd om eindeloos achter advocaten aan te bellen of te mailen, terwijl ze beloven binnen twee dagen iets van zich te laten horen, etc. Er moet toch wel een goede te vinden zijn? Tot nu toe krijg ik de indruk dat ze alleen snel geld aan je willen verdienen, met een minimale inspanning. Ik heb een heel klein inkomen vanwege (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid, dus ik kan me die missers van hun kant helemaal niet permitteren.

Fijn overigens dat jullie mee willen denken, alleen dat doet al goed!

Tja

Ik had 2 goede advocaten, ben 2x gescheiden. Maar ik ken niemand die het hele scheidingsproces uit je handen neemt en de regie voert. En ondanks dat ik zelf scherp opgelet heb is het me tot 2x toe niet gelukt om de pensioenen goed te scheiden. Misschien zijn daar wel bureautjes voor die dat voor je regelen, of dure advocaten met assistenten maar dat kost ook weer geld. Ik ben benieuwd of er nog iemand met een advocaat komt.

Lisette

Lisette

20-08-2012 om 20:37

Annej

Kun jij me ook namen noemen? Wellicht dat er eentje redelijk in mijn buurt kantoor houdt...?

Lisette

In Amsterdam? Heb je daar wel wat aan?

Een advocaat op grote afstand is niet zo handig

Wat mot dat mot, maar als je de keus hebt zou ik geen advocaat kiezen die in een heel ander deel van het land praktijk houdt dan waar de zaak dient.

Het recht is in principe in heel Nederland gelijk, maar de dagelijkse praktijk verschilt van de ene rechtbank tot de andere. Het werkt prettiger bij de rechtbank die je gewend bent. Bovendien: als je betalend cliënt bent dan is de kans groot dat je reistijd en -kosten aan je advocaat moet betalen, en dan wil je geen Amsterdamse advocaat als de zaak in Groningen dient, geloof me. Bij zaken op basis van gefinancierde rechtshulp speelt dit probleem niet, want daar hoef je alleen maar een eenmalige eigen bijdrage te betalen. Maar het verhaal over het 'thuisvoordeel' blijft staan: een Amsterdamse advocaat is de Amsterdamse rechtbank gewend. En mogelijk ook nog Haarlem en Zwolle/Lelystad (voor Almere), misschien Alkmaar, maar Groningen, daar komt de gemiddelde Amsterdamse familierechtadvocaat niet zo snel.

Het is geen drama, overigens, nogmaals: het recht is overal hetzelfde. Maar er moeten in de regio Groningen echt wel een paar goede familierechtadvocaten te vinden zijn. Helaas ken ik geen namen, anders had ik die wel gegeven.

Groeten,

Temet

Via de website

van de organisatie die ik noemde kom je een hele lijst tegen. Ik heb indertijd aan het buro voor rechtshulp gevraagd of zij een goede wisten. Dat zou dan nu het juridisch loket kunnen zijn. Misschien kun je daar iets vinden?

Tsjor

Lisette

Lisette

23-08-2012 om 17:52

Dank jullie wel!

Ik heb echt wat aan jullie tips, ik denk inderdaad Temet, dat het toch niet handig is om een advocaat ver weg te benaderen. En dat bureau rechtshulp (juridisch loket) is óók een goeie. Ik ga er mee aan de slag.

Hartelijk dank voor het meedenken! Hopelijk komt alles t.z.t. weer op z'n pootjes terecht! Ik vertrouw er maar op....

Pyn

Pyn

09-09-2012 om 12:08

Al gelukt? anders tip

Hoi Lisette,

Is het al gelukt? Ik las je berichtje en tijdje geleden.
Anders ken ik wel iemand in Groningen. Ik moest haar even vragen of ze ruimte had en dat was wel zo. Volgens mij is ze goed, in ieder geval zeer betrokken. En ze vraagt niet te veel geld, is altijd zeer betrokken bij mensen die weinig geld hebben en zoekt daar een oplossing voor (veel sociale advocatuur).
Groet
Pyn

Pyn

Pyn

09-09-2012 om 22:00

Aanvulling

Dan moet ik natuurlijk wel een naam noemen. De advocaat die ik bedoel heet Anneke Lubbers en ze werkt bij Het Raadskwartier, dat zit aan de Korreweg in Groningen.
Veel sterkte,
Pyn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.