Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lola

Lola

14-04-2010 om 13:11

Haast met financiële afwikkeling

Mijn man heeft mij per 1 februari verlaten en heeft ongenadig veel haast met de echtscheiding. Weet iemand of er een financiele gunstige reden voor hem kan zijn dat het bijv. per 1 juli is afgerond oid.

Hij zet mij onder druk om zo snel mogelijk akkoord te gaan met de financiele afwikkeling.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

14-04-2010 om 14:08

Lola:
"Mijn man heeft mij per 1 februari verlaten en heeft ongenadig veel haast met de echtscheiding. Weet iemand of er een financiele gunstige reden voor hem kan zijn dat het bijv. per 1 juli is afgerond oid."
Ja. Bijvoorbeeld:
1. Hij kan hertrouwen
2. Hij kan (makkelijker) een huis kopen.
3. Hij is niet meer aansprakelijk voor schulden die jij maakt.
4. Partneralimentatie is eerder afgelopen.

jacci

jacci

14-04-2010 om 15:49

Belasting

het is toch ook zo als je voor 1 juli officieel gescheiden bent, dan tel je toch het hele jaar als gescheiden? En zodra het na die datum is ben je het hele jaar getrouwd.

Sancy

Sancy

14-04-2010 om 16:38

Kleine correctie op jacci en aanvulling

http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsugaatscheiden/alsugaatscheiden-01.html#P20_984
over de scheiding en belasting: duurzaam gescheiden leven is voldoende.
Andere mogelijke reden om haast te maken: hij wil het achter de rug hebben om verder te kunnen.

jacci

jacci

14-04-2010 om 17:04

Duurzaam

mijn ex was eind april al weg, vv, maar stond niet elders ingeschreven en dus gold het hele jaar als getrouwd. Rekeningen waren ook al gesplitst, maar het (officiele) woonadres was doorslaggevend.

lola

lola

14-04-2010 om 17:23

Wat is dan het voordeel / nadeel?

Dank voor de snelle reacties.

Man staat niet officieel elders ingeschreven, want hij wil terug in ons huis zodra ik opgerot ben (zijn letterlijke woorden).

Maar wat is dan het voor- of nadeel?

Ik heb geen/nauwelijks inkomen en hij verdient vorstelijk (wat hij zelf allemaal houdt).

Tinus_p

Tinus_p

15-04-2010 om 09:44

Nouja

Lola:
"Maar wat is dan het voor- of nadeel?"
Nouja, de zaken die genoemd zijn? Zoals dat hij weer kan hertrouwen of een huis kan kopen?
Verder, een vlotte afwikkeling van de scheiding is op zichzelf ook goed voor jou. Het moet natuurlijk wel GOED gebeuren, dus laat je niet opjutten om snelsnel met dingen accoord te gaan die je niet hebt uitgezocht of overdacht. Ben je bang dat je ex je onder druk zet om snel accoord te gaan met dingen die niet kloppen?

Morgana Fata

Morgana Fata

15-04-2010 om 11:11

Voordeel

Een groot voordeel voor jou zal in ieder geval zijn dat hij moet gaan betalen. Dus ook voor jou zitten er voordelen aan.
Waarom vraag je hem niet waarom hij zo'n haast heeft? En waar ben je precies bang voor?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.