Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Help!

Mijn vriend heeft een dochter van 17 die bij haar moeder woont, met haar vader wenst ze geen contact om diverse redenen die teveel zijn om op te noemen.
Ze heeft voortdurend foute vriendjes en nu zelfs een die vastzit na een overval met wapens, ze gaat amper naar school en haar moeder laat alles maar zo, omdat er geen contact met ons is en ze nog wel minderjarig is vragen wij ons af of er toch een weg is om hier iets aan te doen.
Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Risama

Risama

11-07-2011 om 12:35

Waar denk je aan?

Wat zou je willen doen? Vriendjeskeuze is lastig te beindvloeden of je nu wel of geen contact met het kind hebt. Weinig naar school gaan is idd niet zo best, maar daar zijn leerplichtambtenaren voor. Ik begrijp dat jullie je zorgen maken over ( stief) dochter, maar begrijp niet direct wat je zou willen doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Moeilijk

Het lijkt me een tenenkrommende situatie als je moet aanzien dat het niet goed gaat met een kind en je handen jeuken om iets te doen. Maar inderdaad, wat zou je willen doen?
Hoe weet je dat eigenlijk als er geen contact met vader is? Dat zijn al berichten uit de derde hand dus. Hoe weet je zeker dat moeder er niet al alles aan gedaan heeft? Ook al uit de derde hand. Er zit denk ik vaak een hoop complicerende interpretatie omheen.
Maar dat het met dit kind niet goed gaat is duidelijk. Ik denk dat het enige dat je man kan aanbieden is zichzelf aan dochter en dat als zij dat zelf wil dat dan het contact enigszins hersteld kan worden. En anders zou ik het beslist loslaten maar open staan voor een positieve bijdrage naar moeder en dochter zelf maar alsjeblieft niet met instanties. Dan kon het nog weleens veel gecompliceerder worden allemaal. Nu is het gewoon de zaak van moeder en dochter en daar haken dan de instanties vanzelf wel bij aan vanuit school.

Singlelady

Als er geen contact is tussen vader en dochter hoe kun je dan weten dat het niet goed met haar gaat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.