Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ikke

ikke

02-02-2013 om 21:16

Hoe doen jullie dit? kado ex?

Hallo allemaal,

Ik ben even benieuwd hoe jullie dit doen.
Ik ben gescheiden van de vader van mijn 2 kinderen (6 en 10). Ik ben opnieuw getrouwd en mijn ex woont ook samen met zijn vriendin.

Wat doen jullie als de ex-partner jarig is? Kopen/maken jullie met de kinderen iets voor de andere ouder?
Of vinden jullie dit meer de taak van de nieuwe partner?

Sorry nog even een aanvulling, maakt het voor jullie keuze ook nog uit waar de kinderen wonen en hoe die verdeling is (dus of de kinderen 50/50 bij beide ouders wonen, of dat ze er alleen elk weekend 1 dag komen oid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-02-2013 om 22:46

Kopen

Ik koop samen met dochter iets en zij knutselt wat. En dat gaat dan mee als ze daar heen gaat. Andersom net zo, ik weiger alleen voor zijn vrouw wat te kopen. Maar met de nieuwe zakgeld regels moet ik daar toch aan geloven. Ze heeft nu meer zakgeld maar moet daarom wel kadootjes kopen voor mij, haar vader, haar bonusmoeder en zusjes.

Zij kopen dan weer kadootjes voor mijn verjaardag, kerst en moederdag. School doet niet aan moederdag en vaderdag.

Vic

Vic

02-02-2013 om 23:56

Nee

Ik ga geen geld uitgeven aan mijn ex Mijn dochter mag natuurlijk wel van haar zakgeld iets kopen voor haar vader. Voor de kleine zusjes betaal ik meestal wel het cadeautje. Dat zijn gewoon leuke kindjes. Ik krijg overigens niets. We hebben gedeelde zorg (60/40) maar dat lijkt me verder niet van invloed.

Jo Hanna

Jo Hanna

03-02-2013 om 01:16

Laat ik aan nieuwe partner over

Ik heb nooit wat met ze gedaan voor zijn verjaardag. Dat laat ik aan zijn vriendin over. Hij doet ook nooit wat met ze aan mijn verjaardag, dat doet mijn moeder. We zijn niet erg amicaal uit elkaar gegaan. Ze zijn een weekend in de twee weken bij hem.
Groet, Jo Hanna

Ik geef ook iets

Ex en ik zijn on speaking terms, ik geef dus voor verjaardag een kado.
Sinilind

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-02-2013 om 20:12

Ik koop een lijstje

Kind maakt een tekening, lijstje erom, inpakken en klaar. Eerst deden we alleen de tekening, maar die belandde rechtstreeks bij het oud papier. Nu moet hij eerst het lijstje eraf halen

Vic

Vic

04-02-2013 om 10:08

Roosje

Vind je het heel slecht van hem dat hij de tekening niet bewaart? Bedoel je werkelijk rechtstreeks, of stond de tekening eerst een paar dagen in het zicht, vervolgens op het aanrecht, om daar in de papierbak te verdwijnen (dat is mijn methodiek

Foto

Ik doe meestal een foto. Vaak een leuke van de vakantie, soms gewoon eentje van de schoolfotograaf. Bij de Action of Ikea het allergoedkoopste lijstje kopen en klaar. In het verleden liet ik dochter nog wel eens schelpjes op een houten lijstje plakken, maar daar heeft ze geen zin meer in en ik ga daar niks van vinden. Voor zijn nieuwe vrouw doe ik niks, maar dat komt ook doordat dochter niet eens wordt uitgenodigd voor haar verjaardag. Dochter woont overigens volledig bij mij, ze ziet haar vader als het zo uitkomt (en dat is niet zo vaak).
Zelf krijg ik andersom nooit iets, maar dochter is 14 en die maakt altijd een heel spektakel van mijn verjaardag met ontbijt op bed, slingers en een cadeautje, dus jarig ben ik toch wel!

amk

amk

04-02-2013 om 11:36

Leeftijd belangrijk idd

voor een klein kind zoals die van mij regel ik nog wel wat, maar als ze 14 is zoals die van Stoepkrijt, regelt ze het maar mooi zelf van haar zakgeld.

Hoe vaak ze bij haar vader is maakt daarin voor mij geen verschil.

geenkdo

geenkdo

04-02-2013 om 17:29

Nee

Ik heb dat nooit gedaan, vaderdagknutseldingen van school gingen wel altijd mee naar vader, en verder kan hij, wat mij betreft, de hik krijgen. Ik krijg ook nooit iets bij hem vandaan en dat vind ik prima. Vader heeft geen nieuwe partner, als hij er wel één zou hebben, dan zou zij dat dus kunnen regelen.
Voor mij maakt het niks uit hoe de verdeling is. Ik denk dat het meer van belang is in hoeverre je nog op goede voet staat met je ex en of er verwachtingen onderling zijn uitgesproken rondom kadootjes.

stief

stief

04-02-2013 om 21:42

Hier ook niets

Naar de moeder toe dan . Het eerste jaar dat ik stiefte nog leuk gedaan maar jaar erop was er een stiefvader dus leek mij (vader nogal vergeetachtig dus ik dacht eerste jaar attent te doen) dat het wel door de stiefvader opgepakt zou worden. Sindsdien is t nogal wisselend geweest op het stiefvader front dus ik blijf het maar consequent niet meer doen )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-02-2013 om 22:06

Vic

Ik bedoel echt rechtstreeks. HIer belandt ook alles in de papierbak, maar een tekening moet mi wel eerst even bewonderd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.