Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe noemen jullie je ex?

Als ik met de kinderen over hun vader spreek, noem ik hem "papa". Mijn ex-man betiteld mij bij de kinderen als "je moeder". Meestal benoemt hij tegenover mij de kinderen bij naam, maar hij heeft het ook wel eens over "je zoon" of "je dochter".

Ligt het aan mij of is dit afstandelijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Hier precies hetzelfde. Ik zeg 'papa', maar ex noemt mij 'je moeder'. Als dochter iets goeds heeft gedaan noemt hij haar 'ons kind', is hij niet zo blij met haar dan is ze 'jouw kind'. Afstandelijk, ach, er is ook een behoorlijke afstand tussen ex en dochter. Nu dochter gaat puberen gaat ze hem ook 'vader' noemen en zijn vrouw 'stiefmoeder'.

amk

amk

26-11-2009 om 09:03

Wisselt

papa, je vader. Net hoe het uitkomt. We hebben het meestal over papa, en als het iets te vragen is dan moet ze het maar: aan je vader vragen.
Hij heeft het over mij in dezelfde trant. Gaat het over zijn huidige vrouw dan is het altijd mama E. Waarbij mama dan taalkundig meer als tante gebruikt wordt. Dus altijd in die combinatie.

Ik denk dat de leeftijd van een kind ook uitmaakt, die van mij is vier en wij zijn al uit elkaar sinds iets voor haar 1e verjaardag. Zijn vrouw was er vrij snel daarna (hun lezing van het verhaal, zijn oud collega's vertellen het verhaal iets anders)

jacci

jacci

26-11-2009 om 13:03

Hier

heet ie gewoon papa, zo staat ie ook in de telefoon. Daar heet ik denk ik mama, maar ik sta in de telefoon als ex. Dus als de kids me willen bellen moeten ze ex bellen. Jacci

Papa

Ik noem ex tegenover de kinderen gewoon papa, zoals ik ook deed voor de scheiding. Mjn moeder had het na de scheiding van mijn ouders altijd over 'je pa' of 'je vader'. Ik vond dat niet zo prettig klinken. Geen idee hoe ex mij noemt tegen de kinderen...

Bijna Gescheiden

Bijna Gescheiden

29-11-2009 om 23:42

Mama versus je moeder

Mijn man zei altijd mama, als hij het met een van de kinderen over mij sprak. Maar het gaat al ruim een jaar heel slecht en we gaan scheiden. En ik merkte op dat hij de laatste maanden ineens je moeder zegt in plaats van mama. Ikzelf blijf papa zeggen tegen de kinderen. Of de voornaam. Zoals ik altijd al deed.

Miertje

Miertje

01-12-2009 om 15:07

Mama

We zeggen hier gewoon altijd mama als we het over haar hebben met stieflief. Met vriend heb ik het over de moeder van ....

Nu stieflief bijna 10 is zeggen we vaker moeder maar ik zeg ook vaker vader i.p.v. papa. Weet niet waarom eigenlijk. Hij wordt ouder denk ik, hij zegt het zelf namelijk ook (is ermee begonnen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.