Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe vertel je het familie?

ik heb niet echt een hele sterke band met mijn familie.
Ik zie ze alleen op verjaardagen eigenlijk. Nu gaan mijn man en ik uit elkaar. Maar hoe ga ik dat vertellen?

Op een verjaardag waar ook niet familie bij is?
Een mailtje sturen?
Iedereen afzonderlijk bellen?

Nu is het zo dat mijn man en ik in redelijke harmonie uit elkaar gaan. Maar ik vind dit heel moeilijk.

gr mina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-09-2011 om 20:41

Bezoekje

Wij hebben het destijds gezamenlijk persoonlijk aan onze ouders verteld. De zussen hebben we gebeld. De rest van de familie ging via de tamtam.

Pas op met de tamtam.

Ik heb het destijds aan twee van mijn vier broers/zussen persoonlijk verteld; de andere twee zouden het wel 'via de tamtam' horen, dacht ik. Dat is helemaal verkeerd uitgepakt: Eén van mijn broers/zussen was boos en verontwaardigd dat ik het hem/haar niet persoonlijk had verteld. We hebben vervolgens geruime tijd geen contact met elkaar gehad....

mina76

mina76

12-09-2011 om 07:54 Topicstarter

Pfff

Mijn ouders en schoonouders weten het al langer.
Schoonfam is idd via de tam tam gegaan omdat mijn schoonmoeder het gelijk aan iedereen verteld heeft.

Mijn broer heb ik het zelf verteld. Alleen mijn ouders hebben het tegen niemand gezegd. Nu woont mijn familie niet echt dichtbij. En ik heb het gewoon te druk om even heen te gaan.

Nu hebben we volgende week zaterdag weer een verjaardag en ik wil het gewoon voor die tijd kwijt. Als alles loopt zoals het moet lopen krijg ik eind deze maand de sleutel van mijn nieuwe huis. Staat wel erg vreemd om gewoon een verhuiskaart te sturen met het nieuwe adres voor mij en de kinderen. Vind het gewoon moeilijk.

gr mina

koentje

koentje

12-09-2011 om 09:28

Simpel

dan stuur je toch een verhuisbericht met een korte uitleg over de scheiding?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-09-2011 om 13:00

Verhuiskaart

Ik zou het gewoon op de verhuiskaart vermelden, zeker als je de meest dichtbije familie al ingelicht hebt.

amk

amk

12-09-2011 om 21:41

Samen en persoonlijk

wij hebben het samen en persoonlijk bij alle ouders, broers en zussen verteld.
Was een vreselijke dag, maar wel heel goed.
Je geeft gelijk de toon aan waarop je met elkaar om wenst te gaan als exelieden.
Wij hebben nu nog steeds een goed contact, ook met alle andere exen in de familie (schoongezin kreeg 3 scheidingen in 1 jaar te verwerken van alle 3 hun zonen.)

mina76

mina76

14-09-2011 om 08:41 Topicstarter

Toch een mail gestuurd

ik heb toch maar een mailtje opgesteld en verstuurd.
Eigenlijk heel zakelijk en cool. Met daarin gelijk hoe en wat qua wonen. Heb nog geen reacties gehad en ik ben ook benieuwd of de familie er op gaat reageren of dat ze het alleen voor kennisgeving aannemen. Heb ook aangegeven dat ik een hoop kluswerk heb in mijn nieuwe huis en ben ook benieuwd of er iemand hulp gaat aanbieden. Zo niet dan ben ik wel een beetje klaar met die familie.

Gr Mina

Annet

Annet

14-09-2011 om 09:55

Over dat kluswerk

Heb je in je zakelijke mail alleen gemeld dat je veel kluswerk hebt of heb je uitgelegd dat je het heel prettig zou vinden als mensen zouden kunnen helpen?
Zelf zou ik eerder reageren op een vriendelijk verzoek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.