Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Anoniem

Anoniem

14-06-2012 om 20:41

Hoe vertellen op het werk?

De kogel is al een tijdje door de kerk, wij gaan scheiden en hebben 2 kinderen. Onze kinderen, familie en vrienden weten het nu allemaal, nu is het tijd om mijn collega's op de hoogte te brengen. Mijn leidinggevende weet het al.
Het liefst had ik het in een werkoverleg verteld, dan zit iedereen rustig bij elkaar, maar het duurt nog even voordat het zover is en de zomervakanties komen eraan. Mailen vind ik afstandelijk, maar zo bereik ik wel iedereen. Om iedereen bij elkaar te roepen en dan de mededeling doen vind ik ook niet prettig. Te zwaar, maar ik wil het ook niet 1 voor 1 vertellen of even snel tussen de telefoongesprekken door.
Is de mail een geschikt middel om deze mededeling te doen? Wat vinden jullie en wat zijn jullie ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-06-2012 om 20:47

Mail

Mijn leidinggevende was al op de hoogte, de rest van mijn afdeling heb ik een mailtje gestuurd. Ik had geen zin om iedereen bij elkaar te roepen voor het nieuws, want zo leuk is het nou ook weer niet om te vertellen. Dat heb ik ook gemaild trouwens Kreeg er ook fijne reacties op, via mail maar ook live.

Anoniem

Ik werk met meer dan 20 mannen en slechts 3 vrouwen samen, dus ik moest daar ook wel even over nadenken. Ik heb een goede band met mijn leidinggevende, een man, en een andere collega, die ik als vriendin beschouw. Zij waren al op de hoogte van de perikelen thuis en hen heb ik als eerste ingelicht. Mijn leidinggegevende heeft mijn afdeling en de directeur ingelicht tijdens mijn ene dag afwezigheid. De overige mensen hebben het via via gehoord en kwamen naar me toe of lieten me juist met rust. Inmiddels zijn we een paar maanden verder, is iedereen op de hoogte en ik ben blij dat het op deze manier gegaan is. Niet alle collegas hoeven meer te weten dan de feiten en degene met wie je meer omgaat, komen vanzelf naar je toe en kun je zelf meer vertellen, waar nodig.
Sterkte!!

Tinus_p

Tinus_p

15-06-2012 om 16:58

Mail juist heel geschikt

Het hangt er een beetje vanaf hoe de dingen in je bedrijf gaan, maar meestal is mail juist extreem geschikt: Je kunt namelijk iedereen in één klap vertellen hoe het ongeveer zit. Tip: niet te lang, niet teveel details. Mensen die vinden dat dit verder privé is deleten de mail; mensen die je moed willen inspreken of meer willen weten, komen wel naar je toe.

Vic

Vic

15-06-2012 om 17:15

Mail

Wij krijgen regelmatig dat soort mailtjes over scheidingen of ander leed. Meestal worden die door de leidinggevende verstuurd en staat er iets bij als 'Marietje heeft aangegeven dat ze er niet met iedereen over wil praten'. Vaak krijgen we dan persoonlijk of in een werkoverleg wel toelichting als de collega iets kwijt wil.

+ Brunette +

+ Brunette +

16-06-2012 om 19:49

Wat is het nut ervan?

Je leidinggevende moet het natuurlijk weten en verder zul je dit soort privéperikelen met een paar vertrouwde collega's delen. De tamtam doet de rest dan wel. Ik zou het alleen doen als ik van naam zou veranderen, lees: de achternaam van je man elimineren. Dan kun je dat brengen als een zakelijke mededeling: "Voortaan heet ik niet meer Truus Jansen-Pietersen maar alleen nog maar Truus Jansen." Maakt het uit of het louter om een feministische actie gaat of om een echtscheiding?

+ Brunette +

+ Brunette +

16-06-2012 om 19:50

Euh, pietersen natuurlijk.

I.p.v. Jansen.

Hanne.

Hanne.

16-06-2012 om 21:51

Jansen kan ook

Jansen kan ook, je mag zelf kiezen of je mansnaam-eigennaam of eigennaam-mansnaam gebruikt

Anoniem

Anoniem

18-06-2012 om 19:32

Bedankt en vervolgvraag

Ik heb gemaild. Een paar collega's weten het al, het gaat er nu om dat heel mijn team het weet, de rest hoort het wel inderdaad via de tam tam.

De vervolgvraag. We wonen nog samen, want ik heb nog geen andere woning. Gaat allemaal redelijk, geen ruzie. We zijn nog niet officieel gescheiden. Wanneer ga je je meisjesnaam gebruiken? Als het officieel is?

amk

amk

18-06-2012 om 19:46

Jij beslist

dat moet je helemaal zelf weten. Tot je hertrouwd mag je deze naam gewoon blijven gebruiken en ook als je getrouwd bent mag je beslissen je geboortenaam weer te gaan gebruiken.

Praktisch gezien is het moment dat je je scheiding naar buiten brengt een handig moment, dan rekenen de meesten er ook op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.