Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Pris

Pris

17-08-2009 om 19:33

Hypotheekrente aftrek/ uit elkaar gaan

Mijn partner en ik gaan uit elkaar in goede harmonie. We zijn niet getrouwd, wel fiscale partners. We hebben een koopwoning die we voorlopig nog niet willen verkopen.
Ik blijf voorlopig in de woning wonen...hij gaat iets huren...Hij blijft ook zijn deel voor het huis meebetalen omdat ik met mijn salaris het huis niet alleen kan betalen.
Ik begrijp dat omdat we meer dan 6 maanden in 2009 hebben samengewoond nu nog geen wijzigingen hoeven door te geven aan de belasting. Maar daarna dan? Hoe gaat het dan met de hypotheek rente aftrek? Mijn partner verdient veel meer dan ik. En had dus ook ook het grootste deel teruggaaf (ongeveer 5x zoveel).
Hoe gaat dat nu in zijn werk als hij zich op een anders adres (huurwoning) laat inschrijven? Koopcontract wordt dus niet gewijzigd..Ik voorzie serieuze financiele problemen in 2010 hierdoor...
Wie kan me alvast wat advies geven hoe ik dit het beste kan aanpakken??(uiteraard ga ik nog een adviseur inschakelen..maar wil alvast zoveel mogelijk info inwinnen).
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

17-08-2009 om 20:07

Periode 2 jaar

Precies weet ik het ook niet, maar er is iets met een periode van 2 jaar waarin hypotheekrente aftrekbaar blijft voor een huis waar je niet langer in woont. Daarna is de rente (voor hem) niet meer aftrekbaar. Maar dan weer wel volledig voor jou en dan zou je onderling iets kunnen regelen. Misschien als je hierop zoekt op belasting en/of scheidingssites, dat je de precieze voorwaarden kunt vinden?

Lynna

Lynna

17-08-2009 om 23:23

Site

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Bijna-ex gaf me een site met meer info: http://www.familierechtsite.nl/scheiden-en-uw-huis/index.html.
Misschien kun je hier nog iets mee?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.