Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik dus

Ik dus

05-07-2012 om 23:55

Ik overweeg een vakantiehuisje te kopen, ervaringen?

Ik overweeg een vakantiehuisje te kopen. Niet voor vakantie meer om af en toe er zelf en de kinderen in te kunnen om even stoom af te blazen en niet thuis te hoeven zijn. Vooral in de weekends als mijn man thuis is. Mijn man heeft Asperger en met het ouder wordt het allemaal nog duidelijker en ik kan er zelf steeds minder goed tegen. Hij praat hooguit 10 woorden per dag, we doen niks meer samen, en dan bedoel ik ook echt niks. Ik voed de kinderen alleen op, doe alleen het huishouden. Hij werkt en is daar zo moe van dat hij niets meer kan doen thuis.

Scheiden is geen optie, we hebben ook geen ruzie of zo. Financieel is dat ook niet te doen. Voor de kinderen wil ik dat ook niet. Maar ons huis is erg klein anders had ik wel een kamer voor mezelf of zo willen hebben.
Ik heb een leuk huisje gezien, ik kan het betalen en het is 10 km. hier vandaan, dus voor de kinderen goed te fietsen. Het ligt op een camping. Ga binnenkort kijken. Ik wil het ook gaan verhuren om de staanplaatskosten te dekken.
Voor mij is het heel balngrijk om het nog vol te kunnen houden en ook om langer in te wonen als de kinderen het huis uit zijn.
Heeft iemand ervaringen met een eigen vakantiehuisje.
Hoe zit dat met de belasting en zo. Of goede adviezen. tips zijn ook welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ow

Ow

06-07-2012 om 17:49

Belastingen?

Als je gemeentelijke lasten bedoelt, die zijn er wel. Het huisje zal niet je hoofdverblijfplaats worden, en je kunt maar op een plek tegelijk plassen en wassen, dus afvalstoffenheffing zal waarschijnlijk alleen op je hoofdverblijfplaats geheven worden.
Over rioolrecht twijfel ik. En ozb zul je echt wel moeten gaan betalen voor je vakantiehuis. En daarnaast schat ik zo in dat de eigenaar van het terrein ook wel wat kosten maakt (want ook daar ontstaat afval en wordt er water geloosd) die weleens doorbelast zouden kunnen worden. Dit soort dingen kun je waarschijnlijk heel goed na vragen bij de belastingheffer van de betreffende gemeente.

Grond

De grond zal niet je eigendom zijn en dat zou wel eens problemen kunnen geven, namelijk als de eigenaar van de grond andere plannen krijgt.
Maar verder lijkt het een goed plan, toch? Het kan zijn dat het bij je vermogen hoort en dat je her daarom op moet geven aan de belastingdienst.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.