Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Tanja

Tanja

06-08-2012 om 14:16

In beroep tegen akte van berusting

Onze echtscheidingsaanvraag ligt inmiddels bij de rechter, opgesteld door 1 gezamenlijke advocaat. Niks aan de hand zou je zeggen...
Maar nu dreigt mijn bijna ex-man mij het heel moeilijk te gaan maken door een akkefietje. Ik vraag me af wat er voor (gegronde) redenen om tegen de uitspraak in beroep te gaan en dus de akte van berusting niet te tekenen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reden

Heb jaren bij een advocatenkantoor gewerkt en dit wel eens meegemaakt. Het is natuurlijk raar om in beroep te gaan tegen iets waar je het eerst mee eens was, maar het kan wel. Een gegronde reden is bijvoorbeeld als hij erachter is gekomen dat jij stiekem heel veel geld voor hem hebt achtergehouden en dat de verdeling die op papier staat dus niet klopt. Of dat hij erachter is gekomen dat een kind waarvan hij dacht dat het van hem was, van een ander blijkt te zijn. (In dat geval is het overigens voor de wet nog steeds zijn kind, maar hij zou tijdens het beroep kunnen aantonen dat het niet zo is en op die manier kunnen zorgen dat hij geen kinderalimentatie hoeft te betalen.)
Als jij het hebt over een akkefietje, lijken beide dingen me niet van toepassing.
Als hij niet in beroep gaat, maar ook de akte van berusting niet tekent, moet je een periode wachten (ik dacht drie maanden, maar check dat even bij je advocaat) en dan kan de echtscheiding alsnog worden ingeschreven. Mijn eigen scheiding heeft door datzelfde gemekker een vol jaar geduurd. Tanden op elkaar en doorzetten! Tipje voor daarna: denk ook even aan je testament, veel mensen vergeten dat te veranderen en dan is hun ex nog begunstigde.

Tanja

Tanja

06-08-2012 om 17:24

Stoepkrijt

Hoi Stoepkrijt,
Dankjewel voor je reactie en nee, de redenen die jij noemt, spelen gelukkig niet. De termijn die je noemt van drie maanden, vind ik idd ook terug op internet.
Het akkefietje is wat meer dan een akkefietje, maar in mijn ogen niet in de orde van grootte van de dingen die jij noemt. Schaar het maar onder het kopje niet eerlijk zijn over een andere relatie.
Groetjes, Tanja

Tja

Een ego-dingetje dus
Als er geen lijken uit de kast komen zoals eerder genoemd, is er dus eigenlijk geen reden om het alsnog niet eens te zijn met de regeling zoals jullie die op papier hebben gezet. Een andere relatie, al ging je aan de gang met zeven mannen tegelijk, heeft niets te maken met de zakelijke afhandeling van jullie huwelijk. Behalve als hij aannemelijk kan maken dat de kinderen er schade van ondervinden.
Ik zou koel blijven en afwachten. Tekent hij niet, dan zit je die drie maanden uit. En gaat hij wel in beroep, dan is het zaak snel een andere advocaat te zoeken - die gemeenschappelijke mag jullie geen van beiden meer vertegenwoordigen - en nog eens kritisch te kijken naar waar jij naar jouw idee teveel water bij de wijn hebt gedaan. Dat kun je dan in je verweerschrift zetten en hopelijk komt de rechter dan toch in het midden uit. Heeft je ex ook gezegd tegen welk onderdeel hij dan in beroep wil?

Tanja

Tanja

06-08-2012 om 18:59

Nee

Dat de gemeenschappelijke advocaat geen van beiden meer kan vertegenwoordigen wist ik.
Nee, mijn ex heeft daar geen uitspraken over gedaan.

Koel blijven dan maar

Misschien waait het nog over. Wanneer verwacht je de uitspraak van de rechtbank?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.