Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Sancy

Sancy

20-11-2008 om 17:30

Indexeringspercentage

Van de LBIO website geplukt:

LBIO Nieuwsberichten
Indexeringspercentage alimentatie 2009

Met ingang van 1 januari 2009 moeten uitkeringen voor levensonderhoud worden aangepast. Het percentage waarmee de bestaande, vastgestelde of gewijzigde alimentatie wordt verhoogd, is door de Minister van Justitie vastgesteld op 3,9 %.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zo!

Volgens mij is het in geen jaren zo hoog geweest!

amk

amk

20-11-2008 om 21:06

2003

was het ook 3.9 en in 2002 4.6

groet,
Angela

daantje123

daantje123

21-11-2008 om 09:47

Ik twijfel

...of ik mijn ex hier aan zal herinneren.
Wij zijn gescheiden in 2006 en ik ben nooit over die indexering begonnen. Hij heeft alles netjes geregeld en eerlijk gezegd mag ik niet klagen over de financiele consequenties.
de scheiding was voor mij een hel en ik wilde het niet, maar intussen ben ik heel gelukkig met mijn kinderen en mijn nieuwe man.
Ik krijg zelf geen partneralimentatie, maar mijn ex heeft mij een soort van uit de zaak gekocht en van dat geld leef ik. Ik ben een eigen bedrijf aan het opzetten, maar dat zet nog lang geen zoden aan de dijk.
Mijn huidige man heeft een redelijk inkomen en in kan niet zeggen dat we iets te kort komen.
Maar.....ik ben een beetje bang dat als ik nu niet over die indexering begin, ik over een aantal jaar spijt krijg, het leven wordt immers wel duurder.
De omgang met ex en nieuwe vriendin is goed, bij het ophalen en wegbrengen van de kinderen is het gewoon gezellig met een kop koffie.
Wat te doen?

Groet, Daan

daantje123

daantje123

21-11-2008 om 09:49

Toevoeging

als ik het zo nalees, lijkt het alsof ik direct na de scheiding opnieuw getrouwd ben, maar de officiele uitspraak was in 2006 en daar is zeker een jaar van apart leven aan vooraf gegaan. (en daarvoor een jaar relatietherapie)
Tjonge, ik blijf mezelf verdedigen, terwijl niemand me aanvalt......waar zou dat nou toch van komen?

Daan

Daantje

Ik zou het wel melden. Nu is de indexering bijna 4%, volgend jaar vast weer zo iets (inflatie stijgt): een paar jaar je mond houden en je boort jezelf zo 10% of meer door de neus. En hoewel hij van rechtswege verplicht is te betalen kan je het natuurlijk niet maken om jaren later nog eens te komen.
Laten we wel zijn, zijn salaris stijgt vermoedelijk ook jaarlijks een beetje.

Gewoon even melden 'ik heb er eerder niet over willen beginnen, maar nu wel' en dan m.i.v. het komende jaar gewoon indexeren. hoe langer je dit laat liggen, hoe lastiger het wordt om er nog over te beginnen.

Succes

Temet

Mamasan

Mamasan

21-11-2008 om 11:23

Berekenen

Ik heb wel eens ergens een site gevonden waar je het oorspronkelijke bedrag van de alimentatie kon invullen, waarna voor alle jaren daarna het bedrag werd berekend (t/m heden). Weet iemand waar die site staat?

Daantje

Anders stuur je hem toch gewoon een 'zakelijk' mailtje met de indexeringscijfers.

Overigens laat ik het zelf ook maar bij het oude bedrag, ik heb het geld niet nodig en ex zit aardig krap bij kas.

Nijn

Nijn

21-11-2008 om 11:55

Mamasan

Op de site van het lbio kan je dat vinden.

Sancy

Sancy

21-11-2008 om 13:23

Klopt nijn

Links op de homepage staat in het menu : "indexering alimentatie". Maar toen ik gisteren het nieuwsbericht tegenkwam, was dat nog niet toegevoegd bij de berekeningen, nu ook nog niet. schijnbaar was ik gisteren nét nadat het bericht geplaatst was, op de site. Toen ik de back-knop van de browser gebruikte, kreeg ik zelfs weer het percentage van 2008 in beeld. Pas toen ik opnieuw de site opende, zag ik 2009 weer. Ik dacht daardoor in eerste instantie dat ik het verkeerd gelezen had.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.