Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Dobbelsteen

Dobbelsteen

13-07-2011 om 21:56

Inkomen voor toevoeging

Op de site van de Raad voor Rechtsbijstand staat dat ze voor de bepaling van de hoogte van je eigen bijdrage kijken naar het verzamelinkomen van twee jaar geleden. Destijds woonde ik samen, en had dus een persoonlijk verzamelinkomen en een gezamenlijk verzamelinkomen. Is dan het gezamenlijke bepalend, of mijn individuele verzamelinkomen? Het heeft geen zin om naar mijn huidige (1 inkomen) verzamelinkomen te kijken, omdat dat boven de grens ligt (20 euro ofzo, dus da's een gevalletje jammer).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Situatie nu van toepassing op inkomen van toen

Als je nu alleenstaande bent wordt voor zover ik weet gekeken naar je eigen inkomen van destijds, en dat zou betekenen dat je wel in aanmerking komt voor een toevoeging.

Verder: als een een verzoek peiljaarverlegging indient gaat het ook om je verzamelinkomen over het gehele jaar. Dus vblgens mij, als je kan onderbouwen dat het inkomen in 2011 uiteindelijk lager uitkomt dan heb je een punt. Als je dus nog ergens een aftrekpost vandaan kan halen kan dat de moeite lonen. Moet e.e.a wel goed onderbouwd worden.

Overigens volstaat het bij zo'n peiljaarverleggingsverzoek in principe om een voorlopige aanslag of beschikking huur- of zorgtoeslag of kindgebonden budget over te leggen, dus als je zo'n beslissing hebt met een lager bedrag dan kan je het daarmee ook proberen. Als je maar weet dat je uiteindelijk een navordering kan krijgen als je verzamelinkomen over 2011 bij nader inzien toch hoger uitvalt.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.