Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lena

Lena

24-11-2009 om 21:00

Instabiele situatie bij ex, wat kan ik doen?

Ik weet niet of het lukt om in een paar zinnen duidelijkheid te geven, maar ik probeer het! Mijn ex is, zeker in het verleden, vaak geen stabiele factor geweest. Hij nam van tijd tot tijd coke, ging daarop de hele nacht door en was vervolgens een paar dagen niet aanspreekbaar/beschikbaar. Sinds hij een vriendin had en samenwoonde ging het allemaal beter, althans, zo leek het. De laatste maanden waren er veel slechte signalen; veel ruzie in huis en veel geldproblemen, zo begreep ik via zoon (8) maar ook van ex zelf af en toe. De ruzies zijn opgelopen, ik heb de indruk dat er ook af en toe gevochten is, en zij is nu bij hem weg, tezamen met hun baby. Via via hoor ik allerlei rare verhalen, zij zou hem met een mes hebben bedreigd, de buren werden helemaal gek van de ruzies, etc. Van mijn ex begrijp ik dat hij eigenlijk graag met haar verder wil. hij heeft allerlei verklaringen voor haar negatieve en agressieve gedrag, en is nog gek op haar. Eigenlijk wil ik helemaal niet dat als zij weer daar komt wonen, dat mijn zoon daar dan is. Hij heeft al maanden geruzie aanschouwd in meer of mindere mate, en ik vind het echt genoeg voor hem. Daar komt bij dat ik haar een hele instabiele en blijkbaar agressieve vrouw vind, en bovenop dit alles merkte ik dat mijn ex de afgelopen nacht weer doorgehaald had (zoon is bij mij, maar toch). Normaliter gaat zoon daar iedere week heen van do-za, maar ik ben er helemaal niet gerust op. Allee; wat kan, moet of mag ik doen? We zijn niet getrouwd geweest, maar hebben zelf een omgangsregeling afgesproken. Ik denk niet dat ik zomaar kan zeggen: als zij er is komt zoon niet (terwijl ik dat we zou willen). Ik zou het liefst willen dat iemand onderzocht hoe de situatie daar precies is, want ik krijg daar nu een vaag beeld van, en zie misschien meer beren (of minder) dan er echt zijn. Heeft iemand een tip voor me? Alvast bedankt, Lena.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

24-11-2009 om 22:41

Waar ik benieuwd naar ben

(vreselijke situatie trouwens, ik moet er niet aan denken...)
Hoe ondergaat je zoon die bezoeken aan zijn vader? Gaat hij graag naar zijn vader, of met duidelijke tegenzin? Heb je het idee dat hij bang is, of bang van de vriendin van zijn vader?

Lena

Lena

24-11-2009 om 22:47

Zoon

Hoi,
Goede vraag! Zoon gaat heel graag naar zijn vader. Dit maakt voor mij het dilemma ook des te groter. Hij houdt erg van zijn vader, en hij mag daar vrij veel, zeker sinds zijn vriendin weg is zitten ze samen uren achter de computer. Maar ik heb de laatste maanden wel gemerkt dat hij van slag was na thuiskomst, vaker boos, en hij vertelt dingen waarvan ik denk; je bent nog veel te klein om dit te horen/mee temaken. Zoals geldproblemen, of ruzies. Hij raakte zelf al een beetje aan de ruzies gewend, zei hij. Maar er zijn ook keren geweest dat hij huilend over een ruzie vertelde, dat het echt niet leuk was. Ik geloof dat hij wel blij is dat ze weg is, al vindt hij het wel erg dat zijn zusje dus ook weg is. Beetje dubbel dus. Maar hij zal het zeker niet leuk vinden als ik gewoon maar zeg: je mag er niet heen. Nu zeg ik dat ook liever niet, maar ik vind dat ik nu serieus moet gaan uitzoeken wat het beste is voor hem. Groetjes, Lena

lichtpuntje

lichtpuntje

25-11-2009 om 08:02

Communiceren?

hallo Lena

Moeilijk ja. Het lijkt mij dat je je wel terecht zorgen maakt maar ik vind het ook erg goed van je dat je geen overhaaste ondoordachte conclusies trekt en meteen je zoon niet meer naar zijn vader laat gaan.

Ik denk toch dat de eerste stap moet zijn om open kaart te spelen met je ex en je je zorgen daar op tafel gooit. Daarna kun je (bij weerstand, ontkenning oid) altijd nog verder stappen nemen, denk je niet?

In ieder lijkt mij duidelijk dat je goede afspraken moet kunnen maken over zijn gebruik en ruzies maken waar je zoon bij is. Dat moet uit den boze zijn en daar moet hij vind ik ook alles aan doen om dat te voorkomen. Sterkte hoor, groetjes lichtpuntje

Lena

Lena

29-11-2009 om 17:07

Gepraat

Hoi, bedankt voor jullie tips. Ik heb uitgebreid met hem gepraat, en hij heeft toegezegd dat onze zoon er in de eerste instantie niet bij zal zijn, mochten zij het weer met elkaar willen gaan proberen (wat hij graag wil). Het is dus nu ons beider doel dat zoon niet meer geconfronteerd wordt met geruzie. Ik hoop dat dit gaat werken. Ondertussen zijn er wel weer andere dingen gebeurd waar ik niet al te blij mee was. Vorige week heeft hij zoon twee keer veel te laat naar school gebracht, een keer anderhalf uur te laat, de andere keer weet ik niet precies, maar ook veel te laat. De ene keer omdat hij niet kon lopen (iets met zijn voet), en de andere keer verslapen, zoon vertelde bij thuiskomst dat hij papa niet wakker kreeg #*%!. Word ik niet echt blij van. Dat is ook het lastige, de ene keer heb je ene gesprek en denk je , mwah, volgens mij was dat wel zinnig, en het volgende moment gebeurt er weer iets stoms. Nu maar weer bedenken wat ik hiermee moet, ik wil niet dat zoon deze week bij het Sinterklaasgebeuren ook weee te laat komt. Groetjes, Lena

Lena

Lena

01-12-2009 om 09:06

Enorme ruzie

Hoi. Ik kwam er gisteren achter dat mijn ex zoon vrijdag pas om 11;15 naar school heeft gebracht. Daardoor mistte hij allemaal leuke Sinterklaasdingen op school, en was hij de rest van de dag van slag. Die maandag ervoor was hij dus ook al veel te laat. Zoon vertelde over die vrijdag dat hij papa niet wakker kon krijgen. Ik heb er naar gevraagd via de mail maar geen uitleg gekregen. Ik wijt het zelf aan de nacht doorhalen eerder die week. Ik vind dit echt niet kunnen, en zag het voor deze week niet zitten hem onze zoon naar school laten brengen, dat valt nl. precies op Sinterklaas. Ik heb gezegd dat ik hem hier wil houden tot en met Sinterklaas op school. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, maar ik heb er anders geen vertrouwen heen. Maar ja, nu heb ik de poppen aan het dansen. Ik ben gisteren voor weet ik niet wat uitgemaakt, kutwijf, kankerhoer etc etc. Ik zou ook boos zijn als hij ineens zou zeggen; je zoon komt niet, maar ik zie niet hoe ik anders in deze de grens aan moet geven. Nuttige tips zijn altijd welkom O ja, hij stelde voor dat ik zoon daar dan 's morgens op kom halen om naar school te brengen, maar stel dat hij nog slaapt dan zie ik dat niet zitten.
Lena

Jo Hanna

Jo Hanna

01-12-2009 om 10:14

Begrenzen, maar hoe, zucht

Wat een rotsituatie. Vader neemt geen volwassen verantwoordelijkheid voor zijn kind en als hij daarmee geconfronteerd wordt, gaat hij als een dolle tekeer. En dan mag jij, omdat hij dus de verantwoordelijkheid niet neemt, je zoon naar school gaan brengen. Het is een ellendige toestand en ik zou laaiend zijn. Wat je eraan kan doen? Tja, daar heb je me, ik weet het ook niet.
Ik zit nu al een kwartier steeds zinnetjes te tikken en weer weg te halen. Ik kom er niet uit. Ik zal het eens door mijn hoofd laten gaan. Misschien kom ik nog ergens op. Wat in ieder geval voor mij voorop staat is: verlies in je boosheid je zoon niet uit het oog. Misschien raakt hij wel meer overstuur van een nu uitgebroken maar eerder wellicht sluimerend conflict dan van incidenten waarbij pa zijn verantwoordelijkheid niet neemt(waarmee ik dat niet goedpraat!)
Succes, Jo Hanna

Lena

Lena

01-12-2009 om 11:18

Ook aan gedacht

Dank je Jo Hanna, voor het meedenken. Wat het inderdaad zo lastig maakt is dat je iemand niet op zijn gedrag kunt aanspreken. Hij doet iets fout, om het maar even simpel te zeggen, en als ik daar wat van zeg krijg ík de wind van voren. Zo is het altijd geweest, en zo zal het ook wel blijven, maar het maakt de communicatie niet makkelijker. Wat betreft je opmerking over zoon, daar heb ik ook aan gedacht. Misschien is het voor hem beter als hij gewoon de afgesproken dagen gaat, dan raakt hij niet in de war. Maar voor mijn gevoel heb ik dan geen enkele grens aangegegeven, én loop ik het risico dat het weer gebeurt. Eigenlijk zou ik dan toch moeten zeggen: ik haal hem 's morgens op en breng hem naar school, maar ik voel me wel een beetje gekke Gerrit zo langzamerhand, ik hol er wel weer achteraan en hij komt overal mee weg. Maar goed, zoon gaat voor de strijd tussen mij en ex natuurlijk, daar moet ik eerst aan denken. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar vress dat ik weinig keus heb en hem gewoon moet laten gaan. Anders explodeert ex helemaal. Het gebeurt trouwens in dit soort instabiele tijden ook wel dat het zich ineens vanzelf oplost, omdat hij dan te moe/brak is en zelf afzegd. Is ook niet leuk voor zoon, maar soms wel zo rustig. Wat een gedoe! Groetjes, Lena

Beo

Beo

01-12-2009 om 23:21

School

Er speelt natuurlijk veel meer. Maar wat betreft het veel te laat komen op school zou ik de school inschakelen. Het zou fijn zijn als de leraar of de directie je ex op zijn plichten wijst, zonder dat hij doorheeft dat jij ertussen zit. Ik zou het ook zonder jouw tussenkomst al heel normaal vinden als de school er iets van zou zeggen. En je zoon kan natuurlijk zelf boos worden omdat het niet leuk is om veel te laat te komen. Zeker als je daardoor leuke dingen mist.

Beo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.