Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Desiree

Desiree

20-02-2012 om 19:17

Kan mijn ex verbieden dat ik mijn dochter meeneem op vakantie naar egypte?

De titel van dit bericht zegt het al, kan dit?? Ik heb haar paspoort dus wat dat betreft...heeft iemand hier ervaring mee, mijn dochter is 11 jaar..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja dat kan

Als hijnde ouderlijke macht heeft kan dat.
Om een kind mee de grens over te nemen moet je toestemming van beide gezaghebbende ouders hebben.

amk

amk

20-02-2012 om 20:53

Ja en nee

ja hij kan het je verbieden, maar dan kun jij een rechtzaak beginnen en dan krijg je alsnog toestemming omdat het een normale bestemming is om op vakantie te gaan. Tenzij hij kan aantonen dat je haar mee neemt naar je terroristische vriendenclub.

koentje

koentje

21-02-2012 om 10:22

Maar wat

zijn zijn argumenten?

Desiree Vos-Rakhorst

Desiree Vos-Rakhorst

21-02-2012 om 13:06

Argument

Zijn argument is dat er de laatste dagen een paar Westerlingen zijn vermoord...
N.B. Wij zitten in een vakantieoord in een badplaats ver van Cairo!

koentje

koentje

21-02-2012 om 14:53

In dat geval

lijkt het toch dat er sprake is van oprechte bezorgdheid. daarom zou ik hem een mailtje sturen waarin je uitlegt dat je heel ver van de gevaarlijke zone zit en dat het laatste wat je zelf wilt is, om je dochter in gevaar te brengen.
Als je daarna -zonder triompfantelijk te klinken- hem kan duidelijk maken dat hij geen recht heeft om jullie tegen te houden en je hoopt dat hij zijn dochter ook een leuke vakantie gunt, is het leed misschien al geleden. (oke... ik ken je ex niet)

amk

amk

21-02-2012 om 15:17

Koentje

dat recht heeft hij helaas wel!
Alleen via een rechtzaak kun je dat ombuigen.
Gelukkig wordt het in de meeste gevallen niet zo hard gespeeld.

Tineke

Tineke

21-02-2012 om 17:53

Egypte

Het zal wel toeval zijn, maar ik heb juist wat nare ervaringen gehoord van Egypte-vakanties met kinderen. Wat tegenviel: - het is een grote asbak, overal wordt gerookt, -het schijnt daar lollig te zijn om kinderen te pesten: obers pakken bijv. continu het bord weg van kinderen, buiten het resort is het niet veilig.
Ex heeft wat mij betreft een punt. En met elf jaar is er zoveel meer leuk en wel prettig/ veilig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.