Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kind naar vader wat moet ik meegeven?

Mijn dochter gaat 1x per 2 weken een lang weekend naar haar vader.
Ik ontvang kinderalimentatie en er is afgesproken dat ik kleding meegeef.
Nu vraag ik mij af wat er wordt verstaan onder 'kleding'?
Ik krijg nl. nu al vragen over zwemkleding, regenlaarzen,pyjama's etc.
Vraag mij af of ik nu verplicht ben ook dit soort dingen allemaal mee te geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

18-01-2010 om 20:12

als je een totaal bedrag aan allimentatie ontvangt wel.
Maar je kunt het jezelf een stuk makkelijker maken door bv pyjama dubbel te kopen en die gewoon daar te laten. Net als tenminste 1 reserve set kleding en extra ondergoed.

Dingen die ik wel specifiek meegeef zijn zwemkleding, schaatsen, van die dingen die niet vaak gebruikt worden bij haar vader of bij mij. De schaatsen hebben bijna het hele jaar daargelegen maar gaan als er ijs ligt heen en weer.

Regenpak heeft ze daar ook, net als regenlaarzen die heb je meestal onverwachts nodig. Die hebben we ook ruim 2 maten te groot gekocht.

Voor een vakantie overleggen we even wat extra mee moet, wat gewenst is.

Ook de knuffels gaan hier mee heen en weer, net als een dagboek waarin we beiden schrijven wat er gebeurt. Plakken we ook foto's en andere dingen bij. Onze dochter was 11 maanden toen we uitelkaar gingen en is nu 4 dus zelf schrijven ging toen niet en nu zijn het dierbare schriften vol leuke dingen.

Setje toiletspullen daar laten

Toen mijn dochter nog naar haar vader ging had ze daar ook een tandenborstel en een kam en dat soort toiletartikelen en een pyjama. Ik gaf een schoon setje mee voor elke dag (dochter was pas anderhalf) maar de luiers moest hij zelf kopen. (Dat deed hij niet maar dat is een ander verhaal.) Verder ging de knuffel mee. Hij woonde niet ver weg (zelfde dorp), dus als er iets miste reed één van de twee even heen en weer.

Als de afspraak is dat jij kleding koopt en meegeeft,horen daar ook laarzen,zwemkleding en pyama,s bij.

Tip

Op Koninginnedag en kledingbeurzen kocht ik vaak spullen voor mijn oudste zoals een zwembroek, laarzen, regenkleding, sjaals,gymschoenen, wanten etc.. voor het komende jaar. Zo kostte het minder, al die dubbele dingen.

Damajo

kid

kid

25-01-2010 om 14:39

Tip

Hoi,

Ik ben zelf een gescheiden en vader van 3 kindjes die (gelukkig) met behoorlijke regelmaat bij mij komen. Ik heb de afgelopen tijd al behoorlijk wat kleertjes etc vergaard her en der, dus ik hoef er niet meer om te vragen.
Ik betaal een behoorlijk vermogen aan kinderallimentatie. Dat is bedoeld voor dingen als kleding, school, hobby's, en noem het maar op. Volgens mijn advocaat is de vrouw(en in sommige gevallen natuurlijk de man) verplicht om dit soort dingen dan ook te betalen en dingen als kleding mee te geven tijdens de omgang. Ik weet natuurlijk niet hoeveel allimentatie hier wordt betaald en kan dus ook niet bepalen of het eerlijk is om te verlangen dat jij voor alles opdraait.
Het verstandigste is om in overleg te blijven en beide te kijken naar de verlangens van de ander. Of het nu gaat om wat er tijdens de omgang aan kleding mee moet, evt een omgang verzetten, school, spelen bij vrinedjes en vrinedinnetjes, verjaardagen en noem maar op. In plaats van constant een conflict aan te gaan, is het misschien verstandiger om een tussenoplossing te vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.