Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Marielouise

Marielouise

24-08-2011 om 10:04

Kinderen versus nieuwe partner

Ik lucht even mijn hart: ik heb twee zoons en mijn nieuwe partner is bij ons ingetrokken, Dat gaat goed. De jongens zijn lief voor hem en accepteren hem.
De dochters van mijn vriend hebben veel meer moeite met de situatie. Als ze komen gedragen ze zich erg veeleisend. Ze doen alsof mijn partner een soort bediende is, steken de handen nooit uit de mouwen, en gedragen zich als prinsesjes. We zijn nu net met de kinderen op vakantie geweest maar dat ging flut. Elke dag een escalatie met veel emoties.Een grote schreeuw om aandacht. Niks was naar hun zin. Mijn vriend en ik zijn er doodmoe van. Vorig jaar zijn we ook met zijn allen op vakantie geweest en toen was het heel gezellig. Ik vind het zo jammer dat we geen ontspannen sfeer kunnen bereiken. Bovendien vind ik het heel moeilijk om een houding te bepalen. Wat wordt er van mij verwacht? Gezelligheid kun je niet forceren, maar je elke keer terugtrekken in je eigen huis voelt ook niet gemakkelijk. Ik hoop dat het een kwestie van tijd is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lindalinda

lindalinda

28-08-2011 om 00:26

Kost tijd

Het kost tijd. Ik heb in zo`n soort situatie gezeten. De kinderen van mijn vriend waren een hele andere opvoeding gewend (nogal vrij, geen structuur). Na twee jaar zijn we een heel hecht gezin geworden. Ik heb natuurlijk de fout gemaakt om de moederrol over de twee dochters op me te nemen. Dat moet je dus niet doen! Je vriend is de vader en hij zal zijn kinderen moeten opvoeden. Jij kan alleen maar een steun zijn voor hem en hem adviezen geven. Hij zal uiteindelijk de kinderen duidelijk moeten maken waar de grenzen liggen en wat de nieuwe regels zijn. Wanneer je de moederrol toch op je neemt kan het de relatie tussen jou en zijn kinderen verslechteren, omdat zij het niet accepteren. Bij mij was dat gebeurt. Ik heb een aantal stappen terug moeten doen en nu zijn we beste vriendinnen en is er harmonie in het gezin. Het is wel belangrijk dat je jezelf blijft en je ideeen over opvoeding met je vriend deelt. Het laatste hebben ik en mijn vriend waardoor het uiteindelijk toch goed uitpakte. Maar het heeft wel 2 zware jaren gekost voordat wij tot een goede samenwerking kwamen en lol hebben met zijn allen.

Marielouise

Marielouise

29-08-2011 om 12:27

Goed om te lezen

Goed om jullie reacties te lezen. Afgelopen weekend een weekend zonder kinderen gehad en dat was even nodig. Nu kunnen we er weer even tegen. Mijn vriend zei het ook al: gewoon jezelf blijven. Ik zal dus geduld moeten hebben en een manier moeten bedenken om me niet te veel te ergeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.