Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

lelijk eendje

lelijk eendje

26-04-2012 om 11:15

Kosten kinderen

Na jaren aanmodderen heb ik voor mezelf het besluit genomen te gaan scheiden, de koek is op. Ik ben nu bezig alles voor mezelf vast op een rijtje te krijgen voordat ik het aan mijn man vertel. De eerste zorg is meer inkomen (ik werk nu parttime, als ik 32 uur ga werken heb ik een inkomen wat geen vetpot is maar waar best mee rond te komen is).
Maar dan verder, ik hoef geen allimentatie, ik wil gewoon onafhankelijk zijn, zodat ik niet in de problemen komt als hij niet betaald. Wat mijn voorstel aan man straks zal worden als ik het hem vertel is: dat ieder zelf zorgt dat de kids te eten krijgen als de kids bij hem/haar zijn (ze zullen zeer waarschijnlijk het grootste gedeelte van de tijd bij mij zijn). Kleding en/of kleedgeld kan van de kinderbijslag, zakgeld en cadeau's voor verjaardagen en rapporten kan ieder naar eigen inzicht geven.
De volgende kosten lijkt me redelijk om te delen 50/50:
-sport
-school/studie: ook de schooluitjes/werkweken, rugzak/schooltas en andere schoolbenodigdheden
-een nieuwe fiets als dat nodig is

Zijn er nog meer kosten waar ik aan moet denken en die ik nu misschien over het hoofd zie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-04-2012 om 13:36

Niet doen!

kleding, verzekeringen, transportkosten (grotere auto => hogere benzine kosten), meubilair, linnengoed, voeding, kadootjes, vakanties, uitjes, zakgeld, energie, water, medische kosten boven de verzekering. Sparen voor studie. Kinderen hebben heel veel verborgen kosten.

Het delen van bepaalde uitgaven is vragen om moeilijkheden. Het hebben van een vast alimentatiebedrag per maand is velemalen handiger.

Het nibud heeft ooit berekend dat 1 kind gemiddeld 17% van het gezins inkomen kost: 2 25%, en 3 33%.