Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

amk

amk

04-02-2009 om 13:40

Maar dan ben jij alleen?!?

Ok, dochterlief van 3,5 heeft door dat als ze naar papa gaat ik dus alleen thuis ben. Dan mis ik haar zo volgens haar. Gedeeltelijk waar, maar ik vermaak me prima.
Ze begint wat te sputteren op de avond voor ze naar haar vader gaat. Echt met tranen en al.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Nu zeg ik dat papa haar ook graag ziet en dat ze toch ook haar zusje graag wil knuffelen. Dat beaamt ze dan wel, maar niet van harte.

Wat ik wil voorkomen is dat ze niet meer naar haar vader wil omdat ik zielig zou zijn. (Ben verdorie nog aan het bijkomen van het afgelopen drukke weekend)
Wij (vader en ik) hebben nog een goed contact.

Wie heeft er ervaring mee, ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het wel een fase zal zijn. Maar hoe loods ik ons hier goed doorheen.

groet,
Angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kweenie, maar

het is natuurlijk te hard om te zeggen 'kind, je bent een lieverd, maar twee daagjes zonder jou daar komt je moeder ook zo lekker van bij" , maar misschien kan je benadrukken dat je nu allerlei dingen kunt doen waarbij zij niet meekan en die ook enorm saai zijn?

En als ze vraagt of je haar mist zou ik daar niet al te enthousiast ja op antwoorden eigenlijk ('nou, 2 daagjes kan ik echt wel zonder je, schat. En je kan me toch bellen? (indien van toepassing))

Nee, meelevendheid is een mooie eigenschap, maar hier moet je inderdaad even bijsturen geloof ik. Zowel voor het vader-dochtercontact als voor je eigen rust.

Hopelijk heeft iemand met ervaring nog echt goede tips.

Groeten,

Temet (die zoonlief komend weekend uit logeren gaat sturen )

MRI

MRI

04-02-2009 om 16:43

Zei mijn dochter ook altijd

Ik antwoordde hetzelfde als Knurf.
Maar ik denk ook dat als een kind van 3,5 dat zegt dat ze eigenlijk zegt: ik mis jou.
Mijn dochter van nu zeven zegt over die tijd: ja toen moest ik 's avonds altijd huilen omdat ik jou zo miste. Voel me er nog schuldig om.

MR

En als ze daar is?

Huilt ze alleen bij jou of ook nog als ze bij haar vader is?
Tegen mijn zoon zei ik altijd dat ik hem wel miste maar dat ik daar wel tegen kon en dat ik heel veel dingen ging doen (en dan noemde ik wat dingen zodat hij zich er een voorstelling van kon maken dat ik me wel zou vermaken)

Damajo

amk

amk

04-02-2009 om 21:49

Daar prima

als ze daar is denkt ze volgens mij niet aan mij, dan heeft ze het veel te druk met haar zusje en de gewone dingen met haar vader. Het is niet zo dat hij zijn nieuwe gezin belangrijker vindt als haar, want ze doen heel vaak dingen met zijn twee als zusje naar het kdv is. Ze zijn zondag samen naar kabouter Plop geweest. stief-mam en zusje bleven op een verjaardag. En als ik daar ben is het ook prima en gaat ze haar gewone gangetje zonder aan mijn been te hangen.

Het is echt het moment van de avond er voor. Want als we de volgende ochtend het koffertje pakken en naar het kdv lopen heeft ze het er verder niet over. En gaat ze lekker haar zusje knuffelen zegt ze zelf. En dan wil ze mij geen eens een kus of knuffel geven. Veel te druk met spelen, net als de dagen dat ik haar op haal.

groet,
Angela

Ellen

Ellen

05-02-2009 om 06:32

Weet je amk

volgens mij heb jij het allemaal hartstikke goed voor elkaar. Ik lees meestal jouw berichten en daar klinkt zo weinig wrok door naar ex en jij lijkt zo gezellig met dochter om te gaan.

Overigens lees ik eigenlijk altijd jouw berichten. En waarom? Nou omdat ik door jou ooit met cirkel meegegaan ben, jij schreef daar heel enthousiast over (mamasan overigens ook, maar die heeft een andere nick en ik heb die nog niet kunnen ontdekken). Ik heb daar de man van mijn leven ontmoet, dus ben ik jou dankbaar. Haha, dat is eigenlijk wel raar als je er goed over nadenkt.

liora

liora

05-02-2009 om 08:19

Eens met maria rosa

Hoi AMK,

Ik ben het eens met MR, denk dat je dochter eigenlijk zegt dat zij jou mist. Dus ik zou met haar praten over missen, en inderdaad zeggen dat het leuk is dat jullie elkaar zondag weer zien.

Een boekje over missen wil ook nog weleens helpen! Ik denk even aan Kikker vindt een vriendje, maar er is vast in de bieb nog wel iets te krijgen wat helemaal aansluit.

Veel succes ermee!!

Liora

amk

amk

05-02-2009 om 09:30

Bloost even (ot)

ik moet even blozen van je lieve berichtje Ellen.

Wat leuk dat je door mij de man van je dromen hebt ontmoet. Nu ik nog, hoewel ik niet echt opzoek ben.

Het is ook heel erg gezellig. Ik heb een makkelijk kind. Ze is nu al weer een tijdje bezig met iedereen van thee en koffie voorzien, en haar kind wil niet in de kinderstoel dus die zit nu op de mat haha.

amk

amk

05-02-2009 om 09:33

Vanavond bellen

ik heb met ex afgesproken om vanavond even te bellen, want ik wil weten hoe ze daar dan is. Of ze het er daar ook over heeft. Ik heb namelijk het idee dat ze mij niet mist, maar dat het echt een soort schuldgevoel is omdat ik alleen ben.
Niet echt een onderwerp om bij de deur even te bespreken. Zeker niet als het onderwerp van gesprek er vrolijk tussen door hobbelt.

Ellen

Ellen

05-02-2009 om 12:15

Nou amk (nog een keer ot)

Die man komt vast wel, volgens mij ben jij een lieverd. Ik weet toevallig waar je woont (nou niet precies hoor, maar de stad, jij hebt in het verleden mij wel eens voetbalplaatjes gestuurd, ik had toen een andere nick) en als ik daar wel eens kom en ik zie een bepaald iemand lopen, dan denk ik wel eens: goh dat zou zo maar amk kunnen zijn. Ik zie jou als klein, tenger, lange donkere haren, een soort spring-in-het-veld, een blond 3-jarige grietje aan je hand. Misschien moet ik volgende keer toch eens naar een meeting, kijken of mijn beeld klopt.

amk

amk

05-02-2009 om 16:22

Nou ellen

dat beeld klopt niet helemaal.
Ik ben lang, idd niet zo stevig, maar tenger wil ik het ook niet noemen, lang haar ook niet, wel donker als ik het op tijd een kleurtje geef, spring in het veld ja zou kunnen.
En dat 3,5 jarige grietje is idd blond.
Mijn fiets is het meest herkenbaar. Ik heb een grote blauwe boodschappen krat voorop. Overdadig versierd met bloemen. Staat die bij de bibliotheek of de natuurwinkel dan ben ik wel ergens in de stad.

ik zal eens in mijn mailbox kijken, want dan moet ik je adres nog wel hebben. Ben niet zo weggooierig.

groet,
Angela

amk

amk

05-02-2009 om 20:21

Gebeld

net gebeld, en als ze daar is heeft ze het helemaal niet over mij. Net als dat ze het hier niet over papa heeft. Wel op een gewone manier natuurlijk, zoals dat ze iets met papa heeft gedaan, of dat hij iets heeft gezegd. Maar dus niet over missen of alleen zijn.

Dan ga ik toch maar door idd met zeggen dat ik het alleen maar heel leuk vind dat ze naar haar vader gaat, en dat ik toch dingen ga doen die zij niet leuk vindt.

Ik heb vandaag in de bibliotheek gekeken naar boekjes, maar ik kon niets geschikts vinden. Het begint allemaal dat papa en mama ruzie hebben. En dat hebben wij niet, nooit gehad ook, dus dat wil ik ook niet vertellen.
Dan gaat het nog wel over je tas in pakken en dat papa en mama even veel van ze blijven houden. Maar dat stukje over missen staat er helemaal niet in.

Mochten jullie nog een goed idee hebben houdt ik me aanbevolen.

groet,
Angela

amk

amk

05-02-2009 om 20:24

Maar knurf (we ot-en vrolijk verder)

volgen mijn bmi zit ik op 22, lijkt me nou ook niet echt tenger, maar gewoon normaal. Bij tenger denk ik aan mijn vriendin: zelfde lengte maar 7 kilo lichter als ik en een bmi van net 18.

Mager wil ik mezelf dus ook niet noemen, misschien jij wel haha.

groet,
Angela

Ellen

Ellen

06-02-2009 om 09:52

Laatste keer ot hoor, amk

Ik ben wel blij dat mijn beeld een beetje klopt, voor het zelfde geld was je zo'n grote schommelige afrikaanse moeke geweest, je kent ze wel zo'n leuke gezellige dikkerd met fel gekleurde kleding die zingend de was in de rivier staat te doen. Dat beeld hoort niet bij amk, het slaat echt helemaal nergens op, ik weet het, maar zo heb ik een beeld bij een hoop mensen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.