Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

anno

anno

11-03-2011 om 18:45

Mijn man heeft een ander

Een man waarvan ik zoiets noooooit had verwacht, keek nooit echt naar andere vrouwen. Maar nu na ruim 20 jaar ben ik er achter gekomen dat hij een ander had. Zij dat hij moest werken, ver en zou overnachten. Komt soms vaker voor (in de laatste 2 jaar). Kent haar nu 4 maanden. Maar dat bleek een weekendje met haar. Haar man belde mij op. Kon het niet bevatten. Maar heb hem 's avonds geconfronteerd ermee en hij heeft toegegeven. Laatste tijd waren er wel dingen die ik niet vertrouwde zoals heel veel bellen en sms'en, maar dan meer stiekum in een afgesloten slaapkamer. Als ik dan iets zij dan was nee is voor het werk, moet ik snel regelen anders gaat het fout, wilde ik jullie niet mee lastig vallen. Maar bleef het vreemd vinden. Deed hij anders nooit. Zo erg dat het zelfs de kinderen ging opvallen. Ja die zijn niet achterlijk, zijn pubers. Maar de kogel is dus door de kerk. Ik wil hier weg. Kan er niet meer tegen al dat nu openbaar gebel en ge'sms. Hij schreeuwt tegen de kinderen. Nu dat hij nou niet zo'n vader figuur was. Heeft bijv. de kinderen nooit naar bed gebracht of boekje voor gelezen. Voor onze kleuterzoon schuift hij dat 'werkje' netjes af naar onze puberzoons. Kinderen waren meer lastig als nuttig. Maar toch heeft hij er samen met mij 4 gemaakt.
Ik wil nu zo snel mogelijk weg. Maar kan geen betaalbaar huis in de buurt hier vinden. Zodat de oudsten op hun school kunnen blijven. Ik werk maar immers part time met soms full time momenten. Ben ingeschreven maar wachttijd 2 tot 3 jaar. Urgentie pas als scheiding er door is. En dan moet ik willekeurig alles accepteren wat enigzins passend is. Zucht word ik ook niet blij van. Naar mijn ouders of zo is geen optie, die wonen 70 km verder op. Vrije sector huur moet ik 4 ½ x de huur voor verdienen. Dat kan ik echt niet. Tussen 2800 - 3150 bruto per maand.
Ik zie het af en toe niet meer zitten.
Nu ook, hij zegt ik ga effe naar het dorp, doet hij altijd lopend. Nu neemt hij de auto en is al 1½ uur weg. Zit hij weer bij haar ? Zij is bijna 19 jaar jonger. Bah ik word misselijk als ik er aan denk.
Waarom en waarom naar ruim 20 jaar huwelijk en 4 kinderen, beseft hij wat hij ons aandoet ?
Heb zo'n beetje alles geregeld en uitgezocht de afgelopen dagen, toevallig had ik vrij. Komt veel op mij af maar heb ik eindelijk mijn eigen leven. Kan hij mij nooit meer controleren. Wat ik uitgeef en waarvoor en of het wel allemaal nodig was. Ik ga met de kinderen weg. De kinderen zullen hem niet direct missen, zoveel deed hij niet met ze. Als hij thuis was, was het klusjes doen en op de jongste letten. Hij deed niets, spelletjes en andere dingen op de comp.
Heeft er nog iemand tips om snel een huis te krijgen ?
Omgeving Venlo.
anno

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

11-03-2011 om 20:02

Vraag...

Omgeving Venlo, wil dat zeggen dat je in een dorp nabij woont of zou je ook in Venlo zelf kunnen/willen wonen? Woon je nu in koop of huur? Is het mogelijk dat hij voorlopig ergens anders gaat wonen? Het is tenslotte makkelijker voor 1 persoon dan voor 5 personen een woonruimte te vinden op korte termijn.
Ik zou contact opnemen met Woonwenz in Blerick (was voorheen woningstichting Venlo-Blerick).
Succes en sterkte, je komt er vast wel uit maar laat je niet zomaar wegjagen!

Inge M

Inge M

11-03-2011 om 21:17

Waarom moet jij woonruimte zoeken?

Ik zou als eerste oplossing eerst zorgen dat bijna-ex een andere plek vindt, tenzij hij de zorg voor de kinderen op zich wilt nemen. Dat is zo te lezen niet het geval. Een persoon alleen vindt veel makkelijker en goedkoper woonruimte dan een moeder met vier kinderen.
Dat geeft vervolgens ruimte en tijd om een definitieve oplossing te zoeken, ook financieel gezien. Is het haalbaar dat jij blijft wonen waar je nu woont? Wil hij blijven wonen waar jullie nu wonen?

koentje

koentje

12-03-2011 om 14:26

Inderdaad

punt 1: man moet maar vertrekken, hij gaat toch vreemd?
Stuur hem er voorlopig maar even uit, de aanstichter van de problemen. Issie nou helemaal?

De punten 2,3,4 komen later!
2 hoe nu verder?
3
4...?

Is dit misschien iets?

http://www.vesteda.com/nl/woningaanbod.aspx

Daar staat een eensgezinswoning voor 705 euro. Je moet er inderdaad 4,5 x brutoloon verdienen, maar misschien haal je dat net? Ook met allimentatie enzo?
Zijn omliggende dorpen eventueel ook een optie? Misschien dat het sneller lukt in Tegelen, Blerick of zo?
Succes!

Uitzoeken wat jouw rechten zijn

Hallo Anno,

Wil jij dit huis verlaten of wil je dat hij weggaat? Ik denk dat voordat je enige stappen onderneemt eerst raad inwinnen wijsheid is (een advocaat of rechtsbijstand) ivm jouw rechten en de gevolgen. Wil je uiteindelijk van hem scheiden? Alles wat je nu doet kan uiteindelijk invloed hebben op later te nemen beslissingen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij geen moment meer met jouw man onder een dak wilt wonen maar jij hebt kinderen en je moet daardoor heel goed voor jouzelf en jouw kinderen zorgen. Het is belangrijk dat je nu niet te haastige beslissingen neemt die negatieve consequenties kunnen hebben voor later.
Ik wens jou veel goede moed toe en een knuffel voor jouw kinderen.

anno

anno

13-03-2011 om 13:43

Hier

Heel veel gebeurd. Had in principe alles al gesplitst financieel ed. Eerst ik op zoek naar ander huis, viel erg tegen.
Maar toen kwam er voor manlief een flinke domper, ander vond hem schijnbaar leuk als 'speeltje' (trut). En ging terug naar haar man. Toen is er voor mijn man een omslag gekomen dat hij het niet meer zag zitten en besefte dat hij ons helemaal niet kwijt wilde. Dus naar een zeer emotioneel gesprek (beide in tranen) alles geuit en uitgesproken besloten dat we toch samen verder willen. Hij is geen prater. Maar zal nu moeten. Maar zie nu al dat hij het echt probeert. Gewoon zijn manier van doen naar mij en de kids. Ik krijg als ik ga en kom een giga knuffel. We worden met respect behandeld. Moest vandaag werken maar doordat het rustig was vroeger thuis. Dus effe samen boodschappen gedaan. Hij heeft nu ook heel actief mee geshopt, anders fokt hij mij op (snel snel) en loopt hij regelrecht naar boekjes ed. Nu veel gezelliger. Vanavond gezellie uiteten bij ons favo restaurant. Morgen heeft hij nacht en ik dag. Hij brengt en haalt de jongens naar en van school. Hoefde ik niet om te vragen. Vond hij nu heel normaal, anders begint hij al te zuchten en waarom ...
Ik zie het leven opeens veel zonniger in.
Wel besloten toch dan dit huis wel te verkopen en dan met een nieuw huis een gezelligere start te maken.

Vic

Vic

13-03-2011 om 14:55

En toen was alles weer goed?

Fijn dat je man van gedachten is veranderd. Maar hoe zou het zijn als die ander niet was afgehaakt? Weet hij hoe het heeft kunnen gebeuren dat hij verliefd werd op een ander en dat het in de toekomst niet meer gebeurt?

liora

liora

13-03-2011 om 16:49

Anno

Goh, hij zeurt niet als hij de oudsten ergens heen brengt en heeft met jou de boodschappen gehaald zonder je op te jagen...

Dat is wel heel makkelijk hè? Ik zou proberen er ook nog een bos rode rozen, doos dure chocola en een weekendje weg uit te halen!

Liora

koentje

koentje

14-03-2011 om 14:10

Tjee

jij bent wel heel gemakkelijk om de tuin te leiden...

man van

man van

14-03-2011 om 14:47

Reactie

Zoals ook in onderstaand draadje gezegd oordeeld men al gauw.
Er is wel het eea aan vooraf gegaan, wij kamen daar samen samen wel uit.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

14-03-2011 om 16:32

Beste anno

Loop je niet wat snel van stapel? Je bent er pas net achter, weet waarschijnlijk nog steeds niet helemaal wat er precies aan de hand is en je wilt gelijk scheiden.
Ik zou zeggen: even diep ademhalen en tot tien tellen en alles eerst op een rijtje krijgen, je worde even wat laten zakken en dan een weloverwogen besluit nemen. Een scheiding is nl. nogal wat, voor jou, maar vooraal ook voor je kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.