Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe man, wanneer contact met kinderen?

Hallo, lees al een tijdje mee en ga nu ook actief meedoen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben begin dit jaar gescheiden, maar daarvoor al veel langer van tafel en bed. De kinderen wonen fulltime bij mij. Ik heb geen nieuwe partner, maar er is wel iemand waarmee het ontzettend klikt. Nog veel te vroeg allemaal, maar het zette me aan het denken. Hoe lang hadden jullie een relatie voordat je je nieuwe partner bij je kinderen introduceerde? En hoe pak je dat aan? Mijn kinderen zijn 4 en bijna 2.

Groetjes,Roserose

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-05-2010 om 21:21

Lastig

ik zit ongeveer in het zelfde parket.
Dochter is 4,5. Wij laten het maar een beetje gebeuren. Als we een plan maken gaat het een paar dagen later al mis.
Ze heeft hem al wel vaker gezien, want we kwamen 'm ook tegen in de supermarkt. En we zijn voordat we wat kregen met z'n 3-en naar het strand geweest. Het klikt erg goed tussen Lief en dochter. Wij laten haar het tempo een beetje aangeven voor het contact tussen hen.
Lief is op dit moment gewoon 1 van de vrienden die hier langs komen.

Het zijn geen pubers die weten hoe het fenomeen vriendjes werkt. Dan zou ik wat terughoudender zijn en ook als je van date naar date hopt.

Gianna

Gianna

03-05-2010 om 19:46

Over een jaar of vijf?

Hmmm... Misschien wel nooit, hier. Misschien over een jaar of vijf, wanneer oudste zoon wellicht op kamers gaat (is net 14 geworden..)

Ik leef op dit moment in minstens vier werelden en de eerstvolgende jaren zal het wel zo blijven, vrees ik. Inmiddels ex ging er begin januari vorig jaar van het ene op het andere moment vandoor met een gezamenlijke collega. Ik heb de kinderen vanaf week 1 ook bij hem laten zijn. Sinds november heb ik een nieuwe vriend en mijn oudste zoon gruwelt van hem, alhoewel hij hem één keer gezien heeft; in augustus... "Ik mag hem gewoon niet!" zei hij, toen ik hem vorige week vroeg waarom hij zo moeilijk doet over mij en nieuwe vriend. Tja. Daar ben je dan weer klaar mee.

Vanaf week 1 zijn mijn kinderen 'gewend' aan de situatie bij ex-en-zijn-nieuwe-vriendin (nog steeds beide mijn zeer ongewenste collega's). In het begin verbleven ze met ex en nieuwe vriendin en 6 kinderen in een huisje met 2 slaapklamers en sliepen de jongsten bij ex (toen nog: man) en nieuwe vriendin op de slaapkamer...

Maar als ik na een jaar een nieuwe vriend heb, kan zoon dat niet accepteren. Als 'oudste man in huis' denk ik. Een soort Marokkaanse toestanden. Hij is de surrogaatvader. En als echte man houdt hij ook niet van praten: als ik de naam van nieuwe vriend al noem, gaat hij volledig door het lint... Ik snap hem wel: zijn laatste 'bastion' gaat zo ook verloren. En als echte puber kan hij zich vooral niet verplaatsen in anderen (lees: mij).

Enfin: de eerstkomende jaren zie ik mij niet een nieuwe 'hoeksteen van de samenleving' vormen met nieuwe liefde en mijn kinderen. Mijn overspelige ex daarentegen, ach. Da's een man he...

Gianna

Ik sta werkelijk paf van jouw berichtje. Hoe kan een puber van 14 jouw leven zo dicteren?
Als hij hiervan door het lint gaat en jij geeft hem zijn zin, wat leert hij er dan van? Precies...

Vic

Vic

17-05-2010 om 12:43

Clarice

Wat vind jij dan een betere manier? Zou Gianna voorbij moeten gaan aan de gevoelens van haar zoon en haar vriend gewoon in huis moeten halen? Het lijkt wel of je het nooit goed kunt doen dan. Als ze had gepost dat haar zoon er moeite mee had, maar er maar aan had moeten wennen en hij niet de dienst in huis uitmaakt, was de hele goegemeente over haar heengevallen.

Gianna

Gianna

17-05-2010 om 21:25

Tja

Tja, ik ben al een tijdje aan het sudderen over een antwoord op de reactie van Clarice. En eigenlijk heb ik dat antwoord niet, bedacht ik.

De situatie is zoals-ie is. En mijn zoon is mijn zoon. En mijn nieuwe liefde is mijn nieuwe liefde. Ik zou ook niet kunnen/willen kiezen denk ik. Alleen een situatie zien te vinden die een soort status quo kan inhouden waaruit iets evenwichtigs kan verder groeien, met ups en downs.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.