Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2008 om 12:49
Hallo mama's,
Sinds juli van dit jaar ben ik gescheiden. Nu heb ik sinds kort een nieuwe relatie en het voelt heel goed.
Ik zit me logischerwijs af te vragen hoe andere mama's het gedaan hebben of doen met kids en een nieuwe liefde.
Ik ben niet van plan mijn kinderen op korte termijn met mijn nieuwe liefde te confronteren, maar eens zal het er toch van komen. Hoe pak ik dat aan?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Girls only
12-12-2008 om 13:48
Introduceren als "gewone" vriend
Je hebt toch wel vaker bezoek of logé's? Ik zie het probleem niet zo.
Laat hem de eerst een paar keer in een apart bed slapen, dus niet samen met jou. Tenminste, die strategie heb ik zelf in mijn hoofd. De losse scharrels die ik tot nu toe heb gehad, zijn nog niet tot die status gestegen. Dochterlief (5) vindt het allemaal wel best.
12-12-2008 om 15:58
Alles op zijn tijd....
Ik ben in april vorig jaar gescheiden en kwam in augustug ook al mijn nieuwe liefde tegen. Hij heeft 3 kids (ieks daar schrok ik wel even van) en ik heb er 1. Wij zijn na een maand of 4 wat met zijn allen gaan doen voor het eerst. Gewoon op een zondagmiddag wat wandelen in het bos of strand voor een paar uur. De kids konden het in ieder geval erg goed met elkaar vinden. Dit hebben we tot oktober van dit jaar zo gedaan en zijn toen met zijn allen voor het eerst een weekend weggeweest en voor het eerst dus bij elkaar blijven slapen (we sliepen alleen bij elkaar als beide kids bij de ex-en waren). Ging heel erg goed moet ik zeggen en het was een erg gezellig weekend. Zijn zoon heeft een paar weken geleden nog gezegd dat hij hoopt dat ik nog heel lang zal blijven omdat het zo gezellig is en omdat hij er blij mee is dat we het zo rustig aan hebben gedaan. Nog steeds blijven we niet elke keer bij elkaar slapen als de kids er zijn. Hij is toevallig afgelopen woensdag blijven slapen en ik waarschijnlijk vanavond en dan kan er gerust weer een maand overheen gaan. We hebben alle tijd dus ik ga ook niks overhaasten. Samenwonen hoeft voor mij zowieso voorlopig niet, het latten bevalt me prima zo en voor de kids ook. Wie weet in de toekomst. Lijkt mij in ieder geval best moeilijk om opeens met zijn allen in 1 huis te zitten ook al is dat niet elke dag.
Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en goed kijken naar je kind.
Succes en veel plezier met je nieuwe liefde
13-12-2008 om 10:14
Wat ik deed
Hier ook een nieuwe relatie na scheiding. Wat ik deed was héél kalm aan vooral, pas toen nieuwe partner en ik beiden overtuigd waren van elkaar en onze toekomst samen, zijn de kinderen in beeld gekomen. Maar wel met het voorbehoud: mocht het niet werken, kunnen de kinderen niet aan je wennen, dan is het jammer maar helaas. De kinderen gaan bij mij vóór een nieuwe partner want ik kan best zonder partner leven maar niet zonder mijn kinderen.
Waar ik blij mee ben, is dat we vóórdat de kinderen in beeld kwamen, al uitgebreid gesproken hadden over opvoeding, grenzen, verwachtingen en voorwaarden van het optrekken in nieuw familieverband.
15-12-2008 om 12:20
Mijn verhaal
Ik ben vorig jaar oktober gescheiden en had in november al een nieuwe relatie. Nu zijn de kinderen daar heel snel achter gekomen, door stom toeval (of onhandigheid van mij, hoe je het maar wil noemen.)
Ik had nooit wat met mijn mobiel en deed er nooit wat mee, ineens kreeg ik meerdere sms-jes en dat maakte mijn kinderen wel alert...
Ineens vroegen ze dus of er een man in beeld was!
Ze wisten al dat ik de weekenden als zij bij mijn ex zijn weg was en ze gingen de dingen combineren. Ik ben toen gelijk open geweest, want dat leek mij beter.
Na een maand begonnen ze zelf te zeggen dat ze hem graag wilden ontmoeten en dat hebben we ook gedaan toen. Het is vanaf het begin heel erg goed gegaan en nog steeds!
Nu ligt het denk ik ook wel aan de leeftijd van de kinderen, die van mij zijn pubers. Op deze leeftijd kun je wat minder geheim houden denk ik. Zoals het bij ons ging, heeft dus goed uitgepakt, maar dat weet je gewoon nooit van tevoren.