Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

anoniem

anoniem

23-11-2011 om 17:08

Nut van ouderschapsplan

verplicht sinds 2009 een ouderschapsplan.
ik vraag mij af wat het nut hiervan is!
wij hebben ouderschapsplan waarin wij zaken hebben vastgelegd. hij houdt zich hier niet aan. en dan........ niets. ik kan er niets van zeggen, want dan moet ik het gerechtelijk afdwingen. ik word hier zo gigantisch moe van. wat voor nut heeft dit ouderschapsplan dan??

concreet ik sta als ouder die contacten onderhoud met school e.d.
ik informeer vader altijd.
nu heeft vader school gebeld en gezegd ik wil een gesprek, want mijn ex informeert mij nooit. zucht.
het houdt allemaal niet op!!! ik kan er wel van janken.
natuurlijk speelt er veel en veel meer, maar wegens herkenning kan ik niet alles kwijt hier. ik zou het wel graag willen ivm feedback, maar helaas het kan niet.
alles wat hij vindt zal hij weer tegen mij gebruiken.
ik word er zo moedeloos van!!!!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tigerfeet

Tigerfeet

23-11-2011 om 18:12

Anoniem

Het ouderschapsplan heeft geen nut alsde ander zich er niet aan houdt, ik herken dat helemaal. Mijn ex hield zich er ook niet aan.
Ik wil met de nieuwe afspraken die er gemaakt gaan worden met de advocaten, het daar ook zeker over gaan hebben.
Hoe vindt school dat hij een gesprek wil?? Je kunt bij hun best aangeven dat jij hem wel altijd informeert
Tigerfeet
je mag me ook wel mailen op 4tigerfeetapestaartjegmailpuntcom

anoniem

anoniem

23-11-2011 om 18:48

Tigerfeet

mail je vanavond.

ik ga morgen bij advocaat informeren over hoe en wat. meneer wijst mij wel continue op mijn plichten, maar heb geen mogelijkheden om hem erop te wijzen!
zucht

amk

amk

23-11-2011 om 20:29

Dat recht heeft hij

ook zonder ouderschapsplan en ondanks wat jullie in dat plan hebben staan.

Hij zal dan merken dat jij hem braaf informeert want hij hoort dezelfde informatie te krijgen als jij krijgt en dus door geeft. (gezien wat je verder schrijft zal hij dat niet willen accepteren, maar dat is weer iets anders)

Jij kan niet aan school vragen hem dat gesprek te weigeren tenzij hij de kinderen er mee zou schaden. Maar die kans is erg klein.

Ik neem aan dat jij dezelfde mogelijkheden hebt om hem op zijn plichten te wijzen zoals hij dat bij jou doet. (aannemende dat hij niet voor elk wissewasje een rechtzaak begint) Alleen doen vrouwen dat meestal niet zo snel.

anoniem

anoniem

24-11-2011 om 09:36

Amk

dan heeft een ouderschapsplan niet veel nut als ouders in conflict zijn en blijven. terwijl het juist voor dit soort ouders is opgezet. je weet maar nooit waar exman mee komt, dit is niet onze eerste rechtszaak helaas. en kinderen schaden. tja ik vind van wel. zij zitten met angst en beven, willen niet dat hij afspraak heeft. nooit heeft hij dit willen doen, liet altijd aan mij over. en nu ineens voor rz komt hij. goodwill! en natuurlijk mij zwart maken, zonder opperdoel.dit heeft hij al via de mail aan school gedaan, maar nu nog eens woordelijk. dat is nog leuker. en ondertussen lijden de kinderen hieronder.

anoniem

anoniem

24-11-2011 om 09:44

School

zit er tussenin.weten ook niet goed hoe en wat. lastig dus allemaal.en momenteel al zeker niet in het belang van de kinderen.

waarover ik hem informeer dat zal overeenkomen met waarover de school hem informeert neem ik aan. de kinderen hebben op school eea geuit over vader en dat is niet mals. daarom zit school ook in lastig pakket.hij is ook gezagouder en daarmee zijn rechten.

amk

amk

24-11-2011 om 12:04

Probleem is

dat sommige exen nu eenmaal niets liever doen dan ex-je treiteren. Hebben ze nodig voor hun eigen waarde. En blijkbaar heb je er zo een getroffen.

Het ouderschapsplan is in zoverre nuttig dat als hij weer eens een rechtzaak begint je kunt terug verwijzen naar dat plan en dat jij je er aan houdt. En voor degenen met een werkend nahuwelijk is het een houvast maar meer ook niet.

anoniem

anoniem

24-11-2011 om 14:19

Ouderschapsplan

ik denk dat hij niet eens weet wat er precies in staat. in verleden heeft hij al eens verwezen naar ouderschapsplan inzake iets, maar dat stond helemaal niet in ouderschapsplan. daar was hij toen niet blij mee, want hij dacht mij lekker terecht te wijzen namelijk.
echter terug terechtwijzen kan niet. hij trekt zich er niets van aan en doet er niets mee. en het kost mij de nodige frustratie en ergenis. m.n. omdat de kinderen hieronder lijden! echt verschrikkelijk om te zien en merken, maar hij blijft alleen kijken naar zijn rechten en of de kinderen daaronder lijden daar is hij niet mee bezig. wel in de vorm dat hij vindt dat ik bij alles fout ben.

maar nogmaals nut van ouderschapsplan is er dus niet, want je kan er niets mee als de een zich er niet aan houdt.

Tigerfeet

Tigerfeet

24-11-2011 om 14:30

Zwart maken

Ex heeft ook bij de huisarts geprobeerd aan te kaarten dat de kinderen heel ziek waren zo erg zelfs dat de huisarts echt ongerust was. Tegen mij gezegd dat de kinderen pas bij hem mochten komen als ik bij de huisarts was geweest. Tegen de kinderen gezegd dat ze pas bij hm mochten komen als ze beter waren, anders werden haar kinderen ook ziek. Dus ik met beetje snotterende en beetje hoestende kindeen naar de huisarts. Die was best verbaasd toen hij ze zag, want inderdaad behalve wat hoesten en proesten was er niets aan de hand. Een volgende keerzal de huisarts dus veel sceptiser naar ex luisteren.
Met school heb ik goed contact met de juffen, ik heb gewoon eerlijk mijn kant van het verhaal verteld, zonder iets over ex te zegge, zonder over hem te klagen, gewoon mijn kant van het verhaal. Het is aan hun zelf en mening te vormen.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat blijf bij jezelf, als jij vind dat je het goed doet, datje het goed gedaan hebt, dat jij jezelf eerlijk in de spiegel durft aan te kijken, Hou daar aan vast, en laat hem lekker op school een gesprek aanvragen. Ga na hem ook een gesprek aan met school, vertel gewoon jouw kant vanhet verhaal en dan is het aan school.
Heel makkelijk gezegd maar een grote worsteling met jezelf. Maar wel een worsteling die het waard is om aan te gaan want je komt er zoveel beter en sterker uit.
Knuffel Tigerfeet

amk

amk

24-11-2011 om 14:37

Ligt niet aan jou

het ligt aan je ex. En daar zit 'm ook de crux, je kunt er of tegen blijven vechten en dat kost veel energie, of je zit stil en doet gewoon helemaal niets.
Gewoon niet op reageren en de gevolgen voor je kinderen zo veel mogelijk beperken.
Kinderen kiezen op een gegeven moment zelf. Ze zijn niet blind voor het gedrag van ouders.

Het ouderschapsplan is een goed idee in de basis maar de uitwerking is knudde zo zonder sanctie mogelijkheden.
Het idee dat je samen nadenkt over de toekomst van je kinderen vind ik wel goed, maar dat zou eigenlijk elk ouderpaar moeten doen voor ze aan kinderen beginnen.

Caitlynn

Caitlynn

24-11-2011 om 15:43

Nut ouderschapsplan

Ik begrijp je frustraties maar al te goed. Ik denk wel dat het ouderschapsplan nut heeft. Wij hebben geen ouderschapsplan. Ik ben al bijna 8 jaar gescheiden en er komt echt geen eind aan de conflikten over de kinderen, die jammergenoeg over de rug van de kinderen worden uitgevochten, want bijkomend nadeel is dat ex weigert met mij te praten. In praktijk komt het er op neer, dat ik tegen hem praat over bijvoorbeeld schoolkeuze, of de therapie van één van de kinderen, maar hij zegt niks terug en praat naar mij toe via de kinderen. Aangezien ik niets goeds kan doen in zijn ogen, zijn dat niet de leukste dingen voor een kind om aan te horen. De kinderen lijden er zichtbaar onder en ik heb al van alles in geprobeerd om hier een einde aan te maken. Ondanks dat het echt de spuigaten uitloopt en de kinderen duidelijk door de situatie in hun ontwikkeling worden belemmerd, loop je overal tegen een dikke muur op, zelfs bij instanties die het welzijn van kinderen voorop zouden moeten stellen.
Ik weet niet hoe een ouderschapsplan er precies uitziet, maar het zou voor mij heel fijn zijn geweest als alles goed op papier was gezet. Je kunt nooit verantwoording dragen voor het gedrag van je ex, maar het lijkt me wel prettig om iets in handen te hebben waar uit blijkt dat jij je afspraken voor wat betreft de kinderen zoveel mogelijk na komt.

anoniem

anoniem

24-11-2011 om 17:52

Caitlynn

in je laatste zin zit hem de kneep. de afspraken waar hij zich niet aan houdt daar kan ik niets tegen doen. is bevestigd door mijn advocaat.
terugpraten via de kinderen gebeurd hier ook middels zeer erge grote steken onder water! sneu voor de kinderen.
zolang er juridisch niets gekoppeld is aan het ouderschapsplan mbt het niet houden aan de afspraken vind ik het ouderschapsplan niet veel nut hebben.
ouders die onderling goed kunnen regelen zijn daartoe ook in staat zonder ouderschapsplan. ouders wie in conflicten raken en blijven, daarvoor biedt het ouderschapsplan te weinig rechten mijn inziens!

anoniem

anoniem

24-11-2011 om 17:54

Worstelen

doe ik al jaren met hem. dit is niet eerste rechtszaak die eraan komt. zelfs instanties hebben hem aangegeven dat er wat moet veranderen, maar hij doet het niet.
en dan klop ik bij die instanties weer aan, maar ja. ze kunnen hem niet dwingen en word ik doorverwezen naar weer andere instanties. zucht. vechten tegen de bierkaai!
op school heb ik nu uiteindelijk mijn verhaal gedaan. zij wisten via de kinderen ook al eea. proberen neutraal te blijven staan en vooral vanuit belang van de kinderen te kijken. dat is wel fijn!

Tigerfeet

Tigerfeet

24-11-2011 om 21:33

Caitlynn

Je kunt vanalles op papier zetten, maar als de ander zich er niet aan houdt heb je er geen bal aan.
En voor wie zou je je moeten verantwoorden dat jij hebt gedaan wat je hebt gedaan? Aan je kinderen hoeft dat niet, die hebben het vanzelf wel door
Tigerfeet

Caitlynn

Caitlynn

25-11-2011 om 17:06

Tigerfeet/ anoniem

Ik begrijp jullie heel goed en praktisch gezien hebben jullie gelijk.
Wat ik bedoelde en niet goed is overgekomen, is dat ik het prettig zou vinden, puur voor mezelf, om een dergelijk document in handen te hebben waarin ik kan zien en waaruit ik de conclusie kan trekken, dat ik wel degelijk de afspraken t.a.v. de kinderen zoveel mogelijk nakom. Het gaat dus om verantwoording naar mezelf toe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.