Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

jacci

jacci

24-09-2008 om 00:04

Officieel gescheiden, en nu?

Tja, nu ik officieel gescheiden ben val ik niet meer onder relatieproblemen natuurlijk. Dus maar hier.
Het is eindelijk officieel, wat nu te doen? De hypotheek moet overgesloten worden, dus met een uittreksel naar de notaris neem ik aan. Wat en wie (instanties) moet het allemaal weten? Ik heb het op mijn werk al doorgegeven, er moet nieuwe loonbelasting ingevuld worden. Wat nog meer?
Jacci

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

24-09-2008 om 09:17

Heu

Jacci:
"Het is eindelijk officieel, wat nu te doen?"
Wat is er officieel? Heb je een beschikking? Is die onherroepelijk en ingeschreven? Of zijn jullie apart gaan wonen?

jacci

jacci

24-09-2008 om 09:58

Yep

De rechter heeft uitspraak gedaan en het is nu ingeschreven bij de burgelijke stand waar we getrouwd waren. De advocaat zei; u bent officieel gescheiden.
Dus werk en loonbelasting gaat gergeld worden, maar wat nog meer? Wie heeft tips; denk daaraan. Jacci

Tinus_p

Tinus_p

24-09-2008 om 10:10

Wat dingen

Jacci:
"Dus werk en loonbelasting gaat gergeld worden, maar wat nog meer?"
Heb je een convenant? Zoja, heb je dat _gelezen_? Lees anders de beschikking. Als eea goed in elkaar is gezet, staat daar gewoon wat en hoe er geregeld moet worden, met name huis/pensioen/boedelverdeling/bankgirorekeningen.

Ik krijg de indruk, dat eea vantevoren niet goed is doorgesproken. Hoe is de feitelijke situatie?
Zo hoef je bij je scheiding je loonbelastingteruggave niet te regelen, dat kun je op het moment dat je feitelijk apart gaat wonen al doen.

jacci

jacci

24-09-2008 om 11:10

Nou

Ik doel meer op praktische dingen. Bv kinderbijslag moet het weten. De rest wat jij noemt is al geregeld, rekeningen en spullen enz. Ik heb van iemand de tip gekregen om bv bij de belasting langs te gaan, ivm welke toeslagen en hoe of wat. Jacci

Tinus_p

Tinus_p

24-09-2008 om 12:00

Paspoort

Lara:
"Maar ik heb ook een nieuw rijbewijs nodig en een nieuw paspoort (daar staat op echtgenoot van...)"
Je hebt t niet 'nodig', het oude blijft vziw geldig. Je betaalt dan een hoop geld om die naam kwijt te raken die je toch al niet had moeten aannemen.

Tinus_p

Tinus_p

24-09-2008 om 12:01

Belasting

Jacci:
"Ik heb van iemand de tip gekregen om bv bij de belasting langs te gaan, ivm welke toeslagen en hoe of wat."
Langsgaan? www.toeslagen.nl en gewoon een VT-biljet invullen.

Tinus_p

Tinus_p

24-09-2008 om 12:01

Hypotheek

jacci:
"De hypotheek moet overgesloten worden, dus met een uittreksel naar de notaris neem ik aan."
Dit begrijp ik even niet. Wat heb je met ex afgesproken?

jacci

jacci

24-09-2008 om 12:35

Hypotheek

Hij gaat mij uitkopen. Dus de hypotheek moet overgesloten worden, staat nu op 2 namen. Akte van eigendom staat wel op zijn naam, dus dat hoeft niet. Jacci

amk

amk

24-09-2008 om 12:44

Pensioen

moet dan ook nog met de betreffende pensioenfondsen geregeld worden. Dat doet het convenant niet. Dat moet binnen 2 jaar na de scheiding anders verspeel je ondanks je convenant wel je rechten.

groet,
Angela

Tinus_p

Tinus_p

24-09-2008 om 13:11

Huis

Jacci:
"Hij gaat mij uitkopen. Dus de hypotheek moet overgesloten worden, staat nu op 2 namen. Akte van eigendom staat wel op zijn naam, dus dat hoeft niet."
OK, de actie ligt dus bij je ex. Let er op dat hij deze actie ook op korte termijn uitvoert.
Waarom staat de akte van eigendom wel op zijn naam? Had hij het huis al gekocht vooradt jullie gingen trouwen?

Paspoort?

Waarom zou je paspoort niet meer geldig zijn dan? Je bent toch geen ander mens geworden ineens?

En er staat toch in je paspoort niet dat je getrouwd bent, of wel? (weet ik niet, ben zelf niet getrouwd).

Groeten,

Temet

In je paspoort kun je laten zetten dat je getrouwd bent

Dan staat daar de toevoeging "e.v. echtgenootnaam" in, betekenende: echtgeno(o)t(e) van.

Mamasan

Mamasan

24-09-2008 om 19:34

Geen ander paspoort

Ik heb geen ander paspoort aangevraagd na mijn scheiding en ben gewoon met het 'foute' paspoort op vakantie geweest. Was geen probleem.

Paspoort

Als je trouwt, koopje toch ook niet meteen een nieuw paspoort?
Als het fout voelt om "e.v. naam ex " in je paspoort te hebben staan, kun je natuurlijk altijd jezelf een nieuw paspoort cadeau doen.

Lara10

Kan ik me iets bij voorstellen
Volgens mij wil je zoiets vooral als je een nieuwe vriend hebt of een ontzettende hekel hebt aan je ex.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.