Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zonnetje43

Zonnetje43

28-09-2010 om 13:32

Ots ondertoezichtstelling

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zorgen

Ik zie hier nog een paar valkuilen.
De Raad en de rechter willen horen dat er geen zorgen zijn over de kinderen. Anders wil men daar toezicht op. Je verdedigen over het wijzigen van je standpunt is op zich al een zwaktebod. Doe dat niet. Jullie hebben met maatschappelijk werk gesproken en jullie komen eruit. Er is voortschrijdend inzicht.

Terecht wijzen de anderen op het belang van het Raadsrapport. Of je dat nu wel dan niet tijdig hebt, is het nodig je te realiseren dat dit rapport opmerkingen kan bevatten die beide ouders in diskrediet brengen over voorvallen die je zelf vaak heel anders uitlegt.
Ga daar niet in mee. Geef hooguit aan dat zo'n rapport niet helpt in het contact tussen beide ouders. En daarmee de bemoeienis van een derde partij. Echtscheiding kan lastig zijn maar jullie komen er samen uit.

Blijf bij je standpunt dat je OTS hier niet aan de orde vind. Dat geeft alleen maar extra druk op een situatie die goed loopt. Laat je niet intimideren. Als de Raad dit wil en de rechter zet door dan werk je mee, maar er kan van jou niet verwacht worden dat je daar mee instemt. Je deelt de zorgen niet. Nog beter is het positief te formuleren. Het gaat goed met de kinderen.

Zonodig, mocht je geen rapport ontvangen of op een zeer korte tijd vooraf, geef je zelf een korte schriftelijke samenvatting van je visie en geeft dit aan de diverse partijen, bijvoorbeeld via de fax of email.

Houdt het kort en formuleer neutraal en positief. Elke opmerking, elke uitleg kan weer voer voor argumentatie opleveren. Mocht men uitleg vragen over je gang naar een blijfhuis dan toon je begrip dat het hoog op kan lopen als mensen beseffen dat hun gezin uit elkaar valt. Als het contact blijft en er worden realistische plannen gemaakt komt iedereen tot rust.

Zelf handelen

In feite is het niet nodig om de Raad te overtuigen, noch je aanstaande ex-man. Zorg dat je standpunt bekend is bij de rechter, die gaat erover.
Zet je eigen visie op papier, en houdt het kort enzovoort. Het zou mij verbazen als je ook maar enige invloed hebt op het formuleren van het Raadsrapport. In mijn zaak mocht ik er de typefouten uithalen verder niet. Wel was men bereid om mijn visie toe te voegen aan het stapeltje dat naar de rechter ging.
Neem zonodig exemplaren van je visie mee naar de zitting om uit te reiken.

Www.derechtspraak.nl

Op deze site kun je zien dat een ots regelmatig wordt afgewezen door de rechter. Zoek rechtsboven onder 'ots'.

Http://www.platform-scjf.nl

http://www.platform-scjf.nl/boeken/scjf-boek-1_de_maatregelen/scjf-tekst_boek-I-03_ondertoezichtstelling.htm

Om volledig te zijn.

Een omgangs OTS bestaat niet en sommige rechters zullen deze wel anderen niet toekennen.

Een OTS wordt toegekend als er zorgen zijn.

Tsjor

"Temet, die tussenoplossing, daar zou de advocaat voor moeten gaan: 'de tussenoplossing is in dat geval natuurlijk als de rechter het helemaal netjes doet: aanhouding van het verzoek, nieuwe behandeldatum plannen en de Raad moet zorgen dat die stukken er zijn,' Zo simpel. "

Mijn posting was niet duidelijk. Inderdaad: dat hoort de advocaat aan te voeren. En niet instemmen. Sowieso snap ik eigenlijk niet wat een advocaat in een ots zaak doet als er toch ingestemd wordt, dan kan de klant het eigenlijk net zo goed alleen doen.

groeten,

Temet

even anoniem

even anoniem

25-10-2010 om 10:52

Annej

mbt wijzigen standpunt. ik wijzig mijn standpunt niet. de gang naar rechter was destijds noodzakelijk. ik ben zelf naar de rechter gestapt om omgang te beperken. na gesprekken met de raad was alles rond en zou geheel afgewikkeld worden. echter vond ik dat mijn ex zich niet aan de afspraken hield en het erop leek dat hij niet keek naar de kinderen, maar meer bezig was met zjin boosheid naar mij toe. ik kon niet meer met hem in gesprek. dat koste mij teveel energie en ik had het gevoel dat er toch niets veranderde. daarop liep geheel spaak. en toen gaf raad aan dat ze overwegen ots/beschermingsonderzoek. ik ben aan het denken gegaan en heb kritisch gekeken naar mijzelf, mijn rol in het geheel. en doordat mijn ex onverwacht een opening gaf in communicatie. heb ik geheel aangepakt en gezien dat er degelijk wel verandering was. dit heb ik ook aangegeven naar de raad. brief is verstuurd. ik heb gebeld en ik word later teruggebeld. dus ik zie openingen. en hoop hiermee ots te voorkomen. gezien wat jij ook aangeeft dat het extra druk op de situatie zet, die nu goed loopt.
ik ben heeeeeeeeeeeeeeelllll benieuwd.
ik beraad mij nog over wel/niet opvragen rapport.

Even anoniem

Spannend hoor. Ik hoop voor je dat het allemaal snel afgerond wordt. Je hebt al genoeg op je bordje om het allemaal in goede banen te leiden. En dat gaat je lukken.

AnneJ

even anoniem

even anoniem

25-10-2010 om 12:16

Annej

dank je wel. ik hoop ook dat we het nu kunnen afronden en verder kunnen met het werken aan onze relatie als ouders zijnde. zodat de kinderen er baat bij hebben. ik hou jullie op de hoogte.

even anoniem

even anoniem

25-10-2010 om 15:16

Raad

ik heb gesprek gehad. zij zijn heel positief over de ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden en vinden dat ik het geheel goed heb opgepakt. eind deze week krijg ik meer te horen.
spannend dus nog even.

even anoniem

even anoniem

27-10-2010 om 11:05

Geen ots

pfffffffff, maar wat nu wel hoor ik volgende week.
nog even die spanning, sowieso totdat alles bij rechter is gepasseerd.

Even anoniem

Als er geen OTS komt, waarom dan toch nog naar de rechter? Of moet er nog een omgangsregeling worden vastgesteld?

Groetjes, Wilma

even anoniem

even anoniem

27-10-2010 om 18:47

Nieuwe omgangsregeling

wordt er vastgesteld. er is een voorlopige nieuwe omgangsregeling vastgesteld en deze zal nu bekrachtigd gaan worden. met aantal afspraken erbij

even anoniem

even anoniem

02-11-2010 om 20:03

Raad

ik heb concept rapport binnen. valt mij reuze mee eerlijk gezegd. pffffffffffff, wel een opluchting.

Proficiat

Laat wel iemand met kennis van zaken het rapport even doorlezen. Een aantal zinsfragmenten zijn berucht voor latere problemen.
Maar je hebt er hard genoeg voor gewerkt, jezelf eens goed onderhouden en de goede koers gevonden. Ik ben blij voor je.

Tsjor

even anoniem

even anoniem

03-11-2010 om 13:53

Dank

tsjor! heel fijn. ik ben ook heel blij.
mijn advocaat heeft het geheel doorgelezen en geen opmerkingen. alles staat er ook zo in als ik bedoelde.

zou blij zijn als ik de beschikking in huis heb liggen.
zucht....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.