Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Joop40

Joop40

08-08-2012 om 10:18

Ouderschapsplan

In alle berichtgevingen inzake de omgangsregeling lees ik over de moeders die de kinderen weghouden bij de vader. Nergens lees ik informatie over moeders die na verloop van een aantal jaren de kinderen zoveel mogelijk bij de vader willen hebben. Bij de scheiding mocht ik de kinderen maar 3 weken per jaar in de schoolvakanties en nu wil zij het bij helfte. (zoveel dagen vrij heb ik niet!)
De volgende situatie is het geval. Al 4 jaar heb ik een nieuwe partner ook met kinderen. Al 4 jaar lopen de weekenden om de week gezamenlijk met alle kinderen. Vakanties worden in principe zo geregeld dat alle kinderen zoveel mogelijk bij elkaar verblijven. Dat gaat super. Nu wil mijn ex-partner vast gaan leggen in een ouderschapsplan in welk jaar in iedere vakantie zijn. Heel normaal, maar het risico zit er in dat de kinderen (en dus mijn huidige partner en ik) geen gezamenlijke vakanties meer hebben, omdat e.e.a. tegenovergesteld kan lopen. Hoe kan ik dit op een goede manier NIET laten gebeuren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

08-08-2012 om 11:11

Bespreken?

Heb je dit al met je ex besproken? Waarom wil zij dit zo graag? Wil ze duidelijkheid of zit er iets anders achter. Zij heeft namelijk, als ze werkt, opvang voor de kinderen, en jij met de weekendregeling niet, misschien zijn de kosten daarvoor een reden, misschien is het iets heel anders.

Truusje

Truusje

08-08-2012 om 11:51

Bespreken

Ik vind het heel begrijpelijk dat je ex ook doordeweeks de zorg voor de kinderen zou willen delen, en de vakanties 50/50. Er zijn immers maar weinig mensen die 12 weken vakantie per jaar hebben. De planning van je nieuwe partner is iets om mee te nemen in de 'onderhandelingen'. Ik heb twee kinderen uit twee relaties en het is me tot nu toe altijd nog gelukt om de omgangsregeling van allebei gelijk te laten lopen. Ook toen ik een vriend had met kinderen en omgangsregeling, is het gelukt om die daarin mee te laten lopen.
In de vakanties laten wij de omgangsregeling doorlopen voor zover we niet op vakantie zijn, en de kinderen kunnen dan naar de bso als we moeten werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.