Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-04-2009 om 10:10
Mijn dochter geeft binnenkort weer een verjaardagspartijtje. De afgelopen jaren heb ik dat altijd gezamenlijk met mijn ex georganiseerd. Dat ging altijd goed en was ook qua vervoer het handigst. Mijn ex neemt wel altijd zijn vriendin mee, maar ook met haar is het contact goed genoeg om een feestje te organiseren. Probleem dit jaar is dat mijn dochter een zwemfeestje wil geven. En dat zie ik dus niet zitten. Volgens mij is het de bedoeling dat je dan als ouders ook in badpak meedoet, maar ik wil niet in badpak waar mijn ex bij is. En al helemaal niet wanneer zijn (10 jaar jongere en zonder kinderen) vriendin er ook bij is. Dat kan ik natuurlijk niet zeggen omdat het te kinderachtig zou overkomen. Hoe zouden jullie dit oplossen?
20-04-2009 om 10:59
Uit haar hoofd praten en iets anders leuks verzinnen?
Of gewoon stellen dat jij niet meezwemt en lekker op het zonneveldje het uitdelen van limonade en snoepjes coördineren, en scheidsrechter spelen bij beach volleyball, in een prachtig zonnepakje natuurlijk.
Joh, juist als je met nieuwe partner van ex redelijk door een deur kan zou ik me er niet zo druk over maken...
20-04-2009 om 16:24
Leermoment of toch maar iets anders verzinnen
Badpakfeestjes hebben ook mijn voorkeur niet (nooit gehad overigens ook niet 10 jaar jonger, zonder kkinderen). Ik kan mij dus levendig voorstellen dat je hier niet om zit te springen. Maar... Je zou ook eens kunnen nadenken waarom het dus vooral zo erg is omdat je ex en zijn vriendin erbij zijn. Wat maakt dit erger dan als er andere mensen zijn? Wat zit hier voor gevoel bij? Wat kost het je als ze jou in badpak zien? Wat zou het je op kunnen leveren. Kortom je zou het kunnen zien als een moment om te groeien en nog meer (emotioneel) onafhankelijk te worden van je ex?
En als je er echt geen zin in hebt, doe je toch gewoon een leuk strandjurkje over je badpak aan!
Succes!
21-04-2009 om 17:20
Ook al is het contact goed
Ik kan me levendig voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Zeker niet wanneer je juist voor die nieuwe bent "ingewisseld". Ik ken het; 10 jaar jonger, 15 kg lichter, sportief, kinderloos blablabla. En jij maar rond rennen, met alles wat begint te blubberen, haren die niet zitten, badpak verraadt toch alles.
Nee in kleding zou ik me ook veel veiliger voelen. Ik vind dat "leermoment" werkelijk een moment om in de vuilnisbak te gooien. Dan maar geen leermoment. Ik zou dus gewoon een ander partijtje bedenken.
Succes
23-04-2009 om 15:42
Reactie
Ik voel weinig voor een leermoment, maar ik hoef ook niet zo nodig te stoppen met het gezamenlijk organiseren van het feestje. Kortom, ik ben er nog niet uit. Misschien is het wel niet nodig om met drie man begeleiding het zwembad in te gaan, dan ga ik wel mee voor vervoer en ga in de tussentijd koffie drinken ofzo. Ik ben sowieso niet zo dol op water, dat is toch excuus genoeg?
23-04-2009 om 19:07
Dan
ga je gezellig in een broek en shirt aan de kant zitten en zeg je dat jij het centrale aanspreekpunt bent, waar iedereen zijn kostbaarheden kan achterlaten en waar de versnaperingen (als die er zijn) genuttigd worden en waar handdoeken achtergelaten kunnen worden. Altijd handig voor kinderen, om een centraal punt te hebben