Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Partners en hun exxen

Infobericht: Dit topic is gesloten wegens dubbel plaatsen. Graag in het andere topic verder. 

hallo,
Ik ben moeder van 2 kids, mijn partner heeft met zijn ex ook 2 kids.
We zijn beide geschieden ten tijde van het bij elkaar komen.
In deze periode heb ik met mijn ex partner een goede verstandhouding opgebouwd. We hebben goed contact maar niet overbodig hij komt binnen op de koffie zegt hallo en als we de verjaardag van 1 van de kids vieren komt hij op de verjaardag en af en toe een leuke foto van wat de kids meemaken naar elkaar.

Mijn partner en zijn ex..zij hebben vanaf dag 1 te veel contact. ( vind ik)
In het begin legde ze nog alles wat haar dwars zat en bezighield bij hem neer.
Na meerder keren aangeven dat ik dit niet oke vond omdat dit zijn rol niet meer was..is hij een tweetal keer het gesprek aan gegaan.

Inmiddels is dat contact dan ook nagenoeg niet meer aanwezig. Op wat regeldingen( die ze prima zelf kan) na.
Echter er is wel nagenoeg dagelijks contact. Soms meerdere keren per dag..
Technisch gezien gaat dit over de kinderen..maar nodig is het niet. Het kan prima tot een overdacht moment wachten of hoeft helemaal niet besproken te worden.

Mijn ex vind het contact echter normaal.
Hij wil normaal blijven doen tegen haar en vind dat er onder vallen..

Ik weet niet wat ik er mee moet..
Moet ik het maar accepteren dat dat de manier is waarop zij het doen? Of mag ik er wat vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je mag er wat van vinden, natuurlijk. Maar daar houdt het op. Jouw partner en zijn ex zijn geen partners meer maar wel levenslang ouders. Dat er (dagelijks) contact is over de kinderen, vind ik niet gek. Ik vind het niet aan jou om je hierin actief mee te bemoeien. Je kan wel bij je partner aangegeven wat dit met jou doet maar het is toch uiteindelijk zijn beslissing hoe hij het contact met de moeder van zijn kinderen onderhoudt. 

Hoe oud zijn de kinderen? En heeft een van de kinderen bijvoorbeeld extra zorg nodig? Ook is van belang hoelang de scheiding geleden is. Daarnaast zou ik ook kijken naar andere gezamenlijke momenten. Vieren ze samen feestdagen, verjaardagen, vakanties of komt jouw ex bij haar familie en vrienden over de vloer? 

Verder is de vraag hoe jouw ex reageert op al die berichten. Gaat hij er continu op in en ontstaan er dagelijkse gesprekken dan zou dat voor mij te ver gaan. Je bent dan continu bezig met een ex. Terwijl je partner er gewoon is. Hij hoeft niet te reageren op alles. Of kan een duimpje sturen. 

Je hebt ook mensen die het gezinsleven voortzetten terwijl ze gescheiden zijn. Prima natuurlijk. Maar dat zou niet mijn partner zijn. 

Waarom twee topics? Maar goed, dan hier ook maar even. Ik vind je vooral heel jaloers klinken. Niet heel fraai. Als ik jouw partner zou zijn, dan was ik in ieder geval vrij snel klaar met je. Ik hou er niet van dat anderen bepalen hoe ik dingen moet doen, uit pure jaloezie. Dus wat mij betreft zijn er twee opties; accepteren en aan je onzekerheid gaan werken of gewoon bij ‘m weggaan. 

Wij hadden niet dagelijks contact, vieren verjaardagen en feestdagen als familie. Ik kende hem langer wel dan niet en er was/is/zal nooit geen relatie meer komen.  Maar bij beiden zijn nieuwe partners welkom. Gewoon uit fatsoen en voor de kinderen. 

Je begint te klinken als de boze stiefmoeder. Wat zegt jouw partner over het contact tussen jou en jouw ex dan? Als je dit niet bevalt moet je maar een man zonder kinderen daten. Daar zijn er genoeg van.

was 1 draadje niet genoeg?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.