Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-10-2009 om 22:00
even een positief geluid over mijn ex.
Hij verbaast mij de laatste weken. Hoewel hij altijd al in de categorie zeer goede ex-en valt verdient hij nu echt wel een compliment.
Omdat ik zo nodig voor de gezelligheid bij mijn collega thuis wilde eten heeft hij zijn hele (nogal drukke agenda) omgegooid en de directie van zijn bedrijf hun agenda laten veranderen, omdat hij met dochterlief naar zwemles moest (een half uurtje).
En vandaag belt hij of ik of hij onze dochter zou halen. Maar dan wel zo dat ik nog ruim een half uur heb om bij de bso te komen indien nodig. Het is nog geen 10 minuten fietsen. Het is voor ons beiden nog even wennen want we hebben de omgangsregeling net gewijzigd, maar tot nog toe is er nog niets van onze nieuwe regelmaat gekomen. Die wijziging hadden we 3 jaar geleden al afgesproken want een 0-jarige heeft toch een ander ritme als een schoolkind.
Ook heeft hij de eerste schoolweken dochterlief elke dag 2x gebeld. 1x tijdens de lunch en 1x vlak voor ze naar bed gaat. Maar ook als ze bij hem is liet hij haar mij bellen.
Ook al zijn we dus niet meer bij elkaar het is wel echt 'ons' kind, en we voeden haar samen op.
Ik ben daar heel erg blij mee.
14-10-2009 om 09:01
Heerlijk bericht!
Wat een gerust gevoel moet dat geven. Ik vind het ook fijn om te lezen omdat ik net gisteren van een vriendin hoorde dat ze volgende week bij het AMK moet komen omdat ex daar door de NSO is aangemeld wegens een publieke woede-uitbarsting tegen hun kind. En dat is niet de eerste keer dat ik nare verhalen over hun ex-relatie hoor. Dus dat het ook heel anders kan, is goed om te weten!
14-10-2009 om 10:05
Idd krin
een heel gerust gevoel. Ik heb ook nooit de behoefte om dingen te willen regelen. Ik geef gewoon een tas kleding mee voor het weekend en het gaat prima. Hij vraagt zelfs of ik het goed vind dat zijn huidige vrouw een dag op haar past want anders brengt hij haar naar de bso in de vakantie.
Inmiddels kan ik daar wel mee leven. Want dan kan ze ook met haar zusje spelen waar ze dol op is. En het is geen boze stief- maar een echte bonus-moeder.
En als ik het er dan een keer niet mee eens ben, met goede argumenten dan luisteren ze daar ook naar. Ik heb dit jaar wel aangegeven dat ik het niet nodig vind dat ze ook nog eens naar Disneyland gaan. (ze is 4) Dit jaar al in Zuid-Afrika, Turkeije, de ardennen, Friesland, Brabant, nog een keer Friesland op vakantie geweest. Ze hebben besloten niet te gaan.
15-10-2009 om 07:56
Fijn
voor jou, dat scheelt jou een hoop energie. En geweldig voor je dochter, twee ouders die zoveel om haar geven!
gr.
Petr@
15-10-2009 om 22:52
Ja fijn
het is heel positief dat hij er zo in staat. Maar ik kan het maar niet helpen me te bedenken dat ik 98% van de gescheiden moeders zo moeiteloos zou zien doen. Ik bedoel, het is ook een beetje in het land der blinden is eenoog koning toch (bitter? mwaoh gewoon een hekel aan dubbele moraal vwb vaders)
Marf