Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Morgana Fata

Morgana Fata

28-01-2009 om 15:42

Praktische zaken

Ik kom maar weer eens hier vragen om ervaringen. Man en ik liggen in scheiding en op het moment ben ik druk doende met het uitdenken van praktische zaken. De verdeling zal waarschijnlijk als volgt zijn:
Man blijft in ons huidige huis en ik ga op ongeveer een half uur rijden wonen. Man haalt kinderen op zaterdag avond op. Brengt ze maandag naar school en haalt ze weer af, dat is namelijk zijn vrije dag. En op dinsdag brengt hij ze naar school en haal ik ze af. Op dinsdags is hij dan wel 'verantwoordelijk'. Dus als er een kind ziek is en niet naar school kan, zorgt hij voor opvang.
Oudste gaat naar school, middelste naar kdv en de jongste, die nog geboren moet worden, blijft volledig bij mij tot na de borstvoedingsperiode.
Tot zo ver de situatie.
Nou vraag ik me af hoe anderen dat doen met kleding? Alles dubbel lijkt me zo overdreven, altijd alles meegeven dan maar? En dan gewassen of ongewassen terug?
En op de huidige manier zie ik hem dus niet op dinsdags. Tas op school neerzetten, of een sleutel geven van de schuur, zodat hij de spullen daar neer kan zetten? Hoe doen jullie dat?
Dan zit ik nog met de baby. Ik moet een paar uur per week gaan werken. Hopelijk vind ik iets voor de maandag en de dinsdag ochtend oid. Maar zolang de baby nog borstvoeding krijgt. Ik weet niet wat wijsheid is. Man vragen baby maandag mee te nemen, of kdv regelen. Afkolven zal ik toch moeten.
Nou, dat waren de eerste gedachte spinsels...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-01-2009 om 15:59

Wat wij doen

dochterlief gaat hier vanuit het kdv naar papa, ik geef kleren mee, maar ze heeft daar ook een aantal reserve setjes. De leidsters weten dat als dochterlief haar koffertje mee heeft ze naar papa gaat.
Ik krijg het ongewassen weer terug.

Hoe we het straks met school en bso gaan doen weet ik nog niet. Dat wordt een gepuzzel voor september. Waarschijnlijk wordt het dan voor de weekenden wel een koffertje, maar voor de door de weekse dag niet.

Ik denk dat ik zo min mogelijk verschillende dingen zou willen. Dus net als middelste naar kdv. Dan blijft het een beetje overzichtelijk.

groet,
angela

Vic

Vic

28-01-2009 om 17:01

Geen koffertje

Hier gaan de kinderen zonder spullen heen en weer, van donderdagmiddag uit BSO tot vrijdagmiddag of zondagmiddag. Alleen de schooltas gaat mee, waarbij ik het zelf prettig vindt als de broodtrommel en beker zijn afgewassen als ze op zondag weer terug komen (meestal niet helaas).

Wel dubbel

Ik geef nooit kleren mee als mijn oudste naar zijn vader gaat. In het begin wel maar na verloop een poosje ging hij met zijn nieuwe vriendin samenwonen en toen hebben zij langzamerhand een kledingkast voor hem gevuld in hun huis. Nou gaat hij er ook alleen van vrijdagmiddag tot zondagavond heen, ex brengt hem nooit naar school oid omdat wij aan de andere kant van het land wonen.

Marilene

Marilene

28-01-2009 om 20:31

Zelf inpakken

De kinderen pakken op vrijdag hun spullen in, en ik breng ze naar hun vader, of hij haalt hen op. Ik krijg op zondagavond (of na vakanties) alles gewassen terug. De kinderen zijn er helemaal aan gewend en eigenlijk gaat het best gesmeerd.
Een tasje op school of bij de nso neerzetten was ook nooit een probleem. Wel even aan de leerkracht zeggen natuurlijk.
Succes en sterkte verder.

Morgana Fata

Morgana Fata

28-01-2009 om 21:51

Overdracht

Kijk, als hij de kids hier afzet, dan kan je nog eens een woordje wisselen. Zoon heeft tand gewisseld, dochter is gevallen. Dat soort zaken. Als je elkaar dus niet ziet op dat soort momenten.... Om nou met een schriftje te gaan werken vind ik ook zo wat. Wat vinden jullie, geen probleem, of toch maar een mail afspreken oid.

Tinus_p

Tinus_p

29-01-2009 om 09:51

Basisvoorraad

Morgana:
"Nou vraag ik me af hoe anderen dat doen met kleding? Alles dubbel lijkt me zo overdreven, altijd alles meegeven dan maar? En dan gewassen of ongewassen terug?"
'Alles' dubbel is mss wat overdreven, maar iig is het verstandig als je allebei een basisvoorraad hebt, met name van ondergoed sokken etc
Over gewassen vs ongewassen zou ik me vooral niet te druk maken; het is typisch kleinzielig omgangsleed als dat een issue wordt.

Morgana:
"Dan zit ik nog met de baby. Ik moet een paar uur per week gaan werken. Hopelijk vind ik iets voor de maandag en de dinsdag ochtend oid."
Das korte termijn denken. Kolf je over een jaar nog?

amk

amk

29-01-2009 om 20:58

Schriftje doen. echt leuk voor later

wij zijn nu in ons derde schrift bezig en iedereen vind het helemaal leuk. Leuke dingen van het kdv worden er in opgeschreven door de leidsters. We plakken er foto's in.
Wij schrijven het echt aan onze dochter. Vandaag was een rustige dag, na het boodschappen doen heb je lekker geslapen. Dat soort dingen. De verjaardagslijstjes met kadoos. De lijstjes met woorden die ze toen ze 18 maanden was kon zeggen. Handjes en voetjes die we omtrekken. Het zijn echt dierbare boekjes geworden. Ik zal het echt jammer vinden als we er mee op gaan houden. Ze was toen nog geen 1 en sprak nog niet, laat staan schrijven. Nu staat die kwebbel bijna nooit meer stil maar toch is het wel prettig om de ware toedracht van die aanval van de haaien of leeuwen even te kunnen lezen. Erg spannend zo'n dierentuin. Ook voor haar lijkt het ons juist een heel leuke herrinering aan haar vroege jeugd. Ik heb ook het boek van de kraamverzorgende nog, ben wat sentimenteel aangelegd.

Verder mailen wij regelmatig over allerlei onzin dingen maar ook over de zinnige dingen. We bellen, we sms-en net wat het handigst is. Dat zijn wel relatief zakelijke berichten. Een bekend sms-je is: 17:00? Om te tijd af te spreken dat ze op maandag thuis gebracht wordt. Die staat niet helemaal vast, (wel in het convenant, maar niet in de dagelijkse praktijk.)
Maar als ze weer eens aan de antibiotica is dan bel ik gewoon hoe vaak en hoelaat de medicijnen gegeven moeten worden.

groet,
Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.