Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Catwoman

Catwoman

06-07-2025 om 09:39 Topicstarter

Temet schreef op 05-07-2025 om 10:11:

" Nu moet ik dat allemaal weer afwachten en ik kan daar zo slecht tegen. Ik houd ervan als dingen geregeld zijn zodat ik daar niet meer over hoef na te denken. Nu zit dit weer de hele tijd in mijn hoofd."

Ik snap dat dat onwijs vervelend is, maar probeer toch het wat meer los te laten, en zoek daar eventueel hulp bij voor jezelf. Van een afstandje bekeken is er namelijk helemaal niet echt een reden waarom jij je op zou moeten lopen vreten. Als er omgang is, gaat die best ok. Je kind vindt het wel leuk. Als er geen omgang plaatsvindt, heeft je kind ook nergens last van. Kortom: voor je zoontje maakt het zo te lezen op dit moment geen biet uit of hij omgang met zijn vader heeft of niet. Voor jou is dat een enorm ding, en dat is niet gek, maar voor je kind maakt het dus niks uit.
Voor je ex lijkt het ook niet zo bar veel uit te maken, want hij pruttelt wel over omgang, maar echt inzetten doet hij zich ook niet.
Voor je omgangsbegeleider is dit werk.

Kortom: jij lijkt degene te zijn die zich het allerdrukst maakt in dit hele verhaal. Het kost je bakken met energie, en dat is (nu) niet echt nodig.

Wees kort en redelijk zakelijk tegen die begeleider. Wijs haar erop dat zij nu stappen zet die niet zijn afgesproken en dat je dat vervelend vindt. Mijn advies zou zijn dat je desondanks meebeweegt, maar dat kan je dan natuurlijk wel gewoon zo opschrijven "ik vind het vervelend dat jij nu al afspraken hebt ingepland terwijl ik daar nog helemaal geen ja tegen gezegd heb. Ik zal voor deze keer nog meewerken maar dat wil niet zeggen dat ik dat in het vervolg weer zal doen, dus plan in het vervolg alsjeblieft niet zomaar afspraken voor mij in." Of zoiets. En wacht verder af. Neem nergens het initiatief toe - die bal ligt nu bij je ex. En probeer je energie zoveel mogelijk aan andere dingen te besteden.

Voor de mensen die beginnen over het raadplegen van een advocaat - het is helemaal prima om contact met je advocaat te houden. Maar op zich is het nu nog niet nodig om een advocaat te betrekken. Dat komt pas op het moment dat ex een advocaat inschakelt en met procedures dreigt. Maar de kans is aanzienlijk dat ex dat voorlopig helemaal niet doet. Ten eerste omdat hij waarschijnlijk ook wel beseft dat hij geen sterke indruk maakt als hij gaat mekkeren dat er niet genoeg omgang is, terwijl hij zelf een potje van de huidige omgang heeft gemaakt. En ten tweede omdat hij weet dat hij een alimentatievordering voor zijn kiezen krijgt als hij een procedure start.

Ja je hebt wel gelijk dat ik me niet zo hoef op te vreten want het is niet iets wat op dit moment consequenties heeft voor ons zoontje. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat die vrouw haar werk niet goed doet. Zij heeft dus tijdens het evaluatie gesprek met mijn ex dingen aan hem beloofd en niet met mij gecommuniceerd. Zij heeft na die evaluatie via de telefoon aan mij verslag gedaan maar niets gezegd daarover.  Ze heeft ook (nog) geen verslag gemaakt van dat gesprek. Ik kan er dus niet op vertrouwen dat zij een evaluatie alleen kan doen met mijn ex. 

Ik ga haar wel een mail sturen dat ik het niet leuk vind dat ze plan 1 al heeft ingezet terwijl ik daar niet van op de hoogte was. 

Moet ik ook vragen om nieuwe omgangsdatums? Of dat maar afwachten wat ze daarmee doet? 

Ik zou er zeker niet naar vragen en gewoon afwachten waarmee zij/je ex komt. En dan kijken of je kan.
Tenzij zij je vraagt om data voor te stellen, maar dat heeft ze nog niet gedaan

Catwoman schreef op 06-07-2025 om 09:39:

[..]

Ja je hebt wel gelijk dat ik me niet zo hoef op te vreten want het is niet iets wat op dit moment consequenties heeft voor ons zoontje. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat die vrouw haar werk niet goed doet. Zij heeft dus tijdens het evaluatie gesprek met mijn ex dingen aan hem beloofd en niet met mij gecommuniceerd. Zij heeft na die evaluatie via de telefoon aan mij verslag gedaan maar niets gezegd daarover. Ze heeft ook (nog) geen verslag gemaakt van dat gesprek. Ik kan er dus niet op vertrouwen dat zij een evaluatie alleen kan doen met mijn ex.

Ik ga haar wel een mail sturen dat ik het niet leuk vind dat ze plan 1 al heeft ingezet terwijl ik daar niet van op de hoogte was.

Moet ik ook vragen om nieuwe omgangsdatums? Of dat maar afwachten wat ze daarmee doet?

Je wilde plan 1 niet, je ex wilde dit wel  , slechte zaak dat ze het niet gecomuniceerd heeft met je. 

Ik zou dat vooral aangeven dat je een betere comunicatie wilt, ipv nu blijven hameren dat plan 1 je teveel energie kost en zorg dat het je minder energie kost door het minimale te doen. Ik zou wel de nieuwe datums vragen. Dan heb je duidelijkheid.

Dus geen oplossingen zoeken voor de toekomst (wie gaat de begeleiding overnemen enz) niet jouw taak en je weet namelijk dat je ex het toch niet gaat uitvoeren , dit laat hij al zien. 

En mocht hij ineens wel het licht zien dan is dat alleen maar fijn. 

Tot die tijd maak je omgang mogelijk niets meer of minder.

Catwoman

Catwoman

06-07-2025 om 10:36 Topicstarter

Temet schreef op 06-07-2025 om 10:00:

Ik zou er zeker niet naar vragen en gewoon afwachten waarmee zij/je ex komt. En dan kijken of je kan.
Tenzij zij je vraagt om data voor te stellen, maar dat heeft ze nog niet gedaan

Zij heeft vorige maand al een mail gestuurd met meerdere datums doorgepland tot ergens in oktober. Alleen zijn die datums met 3 weken ertussen omdat zij dus al uitging van plan 1. Maar ik wil plan 2 en dan moet er 4-6 weken tussen zitten. Ik heb toen tegen haar gezegd dat de eerste 2 datums die zij had voorgesteld prima waren maar ik heb de andere datums niet bevestigd omdat ik nog niet wist welk plan ik wilde. Nu gaat zij er vanuit dat er over 3 weken weer een omgang is omdat zij die datum heeft voorgesteld aan mij. Maar ik heb die niet bevestigd. Dus ik weet nu al dat dat fout gaat. Nu is dat in principe niet mijn probleem maar die van haar want zij regelt haar zaakjes gewoon niet goed. Maar ik wil niet straks de schuld krijgen daarvan. 

Catwoman schreef op 06-07-2025 om 10:36:

[..]

Zij heeft vorige maand al een mail gestuurd met meerdere datums doorgepland tot ergens in oktober. Alleen zijn die datums met 3 weken ertussen omdat zij dus al uitging van plan 1. Maar ik wil plan 2 en dan moet er 4-6 weken tussen zitten. Ik heb toen tegen haar gezegd dat de eerste 2 datums die zij had voorgesteld prima waren maar ik heb de andere datums niet bevestigd omdat ik nog niet wist welk plan ik wilde. Nu gaat zij er vanuit dat er over 3 weken weer een omgang is omdat zij die datum heeft voorgesteld aan mij. Maar ik heb die niet bevestigd. Dus ik weet nu al dat dat fout gaat. Nu is dat in principe niet mijn probleem maar die van haar want zij regelt haar zaakjes gewoon niet goed. Maar ik wil niet straks de schuld krijgen daarvan.

Maar kun je die datums niet of gaat het nu om het principe , je ex wil 1 x in de 3 weken  , jij 1 x in de 4 weken , kun je geen water bij de wijn doen akoord gaan en als hij zich wel eraan houdt geweldig toch?

Je lijkt een beetje vast te lopen nu maar als je tot oktober de datums hebt geeft dat toch ook rust ? Wat houd je tegen om akkoord te gaan ? 

Telt alleen wat jij wil dan? 

Dan zou ik het wel over die data hebben, anders komt daar gedonder over.

Die reeds geplande datums zou ik idd even achteraan gaan om te bevestigen of aan te passen. Weten dat het in hun beleving vaststaat, maar passief achterover leunen tot het zover is en dan zeggen :"nee hoor, daar heb ik nooit mee ingestemd" , riekt toch naar sabotage. Al heb je in theorie wel gelijk, ik denk niet dat het gewaardeerd wordt. De instantie laat welliswaar steken vallen, ze zijn wel hard voor jullie aan het werk. 

tsjor schreef op 06-07-2025 om 14:04:

Telt alleen wat jij wil dan?

Nou, doe eens lief.

Ik denk dat ze heel hard meegewerkt heeft aan een band tussen beiden en ik snap dat ze er 2.5 jaar na dato wel een keer klaar mee is én toch vader steeds de kans geeft, die hij niet pakt, ( mede) door verslavingsproblematiek.

Zij doet al het werk, de zorg, de contacten met diverse instanties envader doet wat hij wil. En nóg gaat ze mee in plannen die een ander maakt.

Dan mag ze van mij de boel flink zat zijn en met de vuist een keer op tafel hoor.

Catwoman

Catwoman

06-07-2025 om 22:16 Topicstarter

Stresskipje schreef op 06-07-2025 om 16:32:

Die reeds geplande datums zou ik idd even achteraan gaan om te bevestigen of aan te passen. Weten dat het in hun beleving vaststaat, maar passief achterover leunen tot het zover is en dan zeggen :"nee hoor, daar heb ik nooit mee ingestemd" , riekt toch naar sabotage. Al heb je in theorie wel gelijk, ik denk niet dat het gewaardeerd wordt. De instantie laat welliswaar steken vallen, ze zijn wel hard voor jullie aan het werk.

Ja precies! Dat vind ik ook niet fijn. Ik ga haar aankomende week wel even een berichtje sturen daarover.

Catwoman

Catwoman

06-07-2025 om 22:31 Topicstarter

Stresskipje schreef op 06-07-2025 om 16:32:

Ja precies! Dat vind ik ook niet fijn. Ik ga haar aankomende week wel even een berichtje sturen daarover.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.