Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Preventieve "voorlichting" is nooit verkeerd. Dat zou elk kind moeten krijgen. Normaal gesproken leer je dat inderdaad van je ouders/moeder, maar in dit geval is het best lastig. Want hoe breng je zoiets zonder iemand af te vallen of kind bang te maken. Ik heb veel gehad aan hulp daarbij hoor. Trucjes, spelenderwijs. Vaak simpele, logische dingen, maar waar ik zelf niet opgekomen was. 
Verder helemaal met je eens hoor. Eerst maar eens zien of het doorgang vindt. Aan de ene kant hoop je dat ex het weer af laat weten, maar dan blijft wel de vraag bij Catwoman knagen: wanneer mag ik stoppen?
Ik gun Catwoman iemand die namens haar met de vuist op tafel slaat en uitspreekt dat ze genoeg gedaan heeft om mee te werken, maar dat vader blijft verzaken en het nu een keer klaar moet zijn. En dat zou die gezinscoach goed kunnen zijn.

dat is helemaal waar. Maar steun van een hulpverlener kan catwoman wel sterker en zekerder in haar schoenen doen staan,waardoor ze hopelijk voortaan zonder angst en twijfel nee durft te zeggen tegen eindeloos proberen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.