Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ff zo

ff zo

19-10-2011 om 17:36

Rechten bij einde samenwonen

Mijn vriend, nu dus ex, maar daar moet ik nog aan wennen, sinds het nog maar 2 dagen geleden is, en ik gaan na een relatie van 14 jaar uit elkaar. We zijn niet getrouwd, hebben een dochter van 5 en een vrij duur huis, wat op dit moment geen tot amper overwaarde heeft.
Ik ben info aan het verzamelen over mijn rechten en plichten, maar alles wat ik tegenkom, gaat over echtscheidingen. Heb ik dezelfde rechten op het gebied van kinder- en partneralimentatie nu als dat ik getrouwd zou zijn geweest? Mijn ex verdient 5x meer dan ik, ik werk 3 dagen en gezien zijn baan zal er niet gekozen worden voor 50-50 co-ouderschap.
Ik sta inmiddels ruim 2 jaar ingeschreven voor een huurwoning, maar de gemiddelde wachttijd is 7 jaar en hier doen ze niet aan urgentie. Kan ik mijn ex verplichten bij te dragen in de huur als ik vrije sector zou gaan huren?
Och, ik heb nog 1000 vragen, maar het is allemaal nog zo vers, kan ook niet zonder te gaan huilen denken aan onze dochter die nog van niets weet, maar straks in 2 huizen zal gaan wonen.
Alle tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

19-10-2011 om 18:17

Alimentatie

Als ongehuwde heb je geen recht op partneralimentatie, natuurlijk wel op kinderalimentatie. Als je geen urgentie krijgt, kan het nog wel moeilijk worden om een huurwoning te krijgen. In de vrije sector wordt nogal eens als voorwaarde gesteld dat je viermaal de huurprijs per maand moet verdienen. Blijft je ex in jullie huis wonen?

ff zo

ff zo

19-10-2011 om 18:31

Vic

Ik denk dat hij hier voorlopig blijft wonen, omdat hij het kan betalen en het gezien de huidige huizenmarkt niet slim is te gaan verkopen.
Het huis naast ons staat anderhalf jaar te koop en is ontzettend verlaagd in de vraagprijs en nog komt er geen kip kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.