Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

onzeker...

onzeker...

11-05-2012 om 14:07

Ruzie om kids...

Ik heb gisteren mijn man gevraagd of hij het huis uit wil gaan (hij zit in midlife, verhaal staat bij relaties, en heeft al aangegeven te willen scheiden, houdt wel van mij maar ik ben niet de juiste vrouw, na 20 jaar en nadat ik nu weken wordt vernederd, maar wetende dat hij gewoon ziek is want dat is midlife, brak er gisteren iets) ik heb hem gezegd dat ik minimaal 1 week rust wil (ook voor de kinderen: die vroegen iedere dag: gaan jullie scheiden?) dus hij woont nu ergens anders (maar niet geschikt voor kinderen)
Dus hij heeft net laten weten dat hij over 1 week de rollen wil omdraaien: dan moet ik 1 week weg uit ons huis en is hij alleen met de kinderen.
Maar buiten het feit dat ik niet wil scheiden, wil ik ook niet ons huis uit. Maar welke rechten heb ik? kan hij dit eisen? wie heeft advies?
dank!
onzeker....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

11-05-2012 om 14:14

Oei

Ik zou beginnen te zeggen dat jij niet het huis uit wil. Maar misschien wel voor een weekend? Om de kinderen hun vader niet af te nemen?

A

A

11-05-2012 om 14:17

Partner

Kan hij niet -hals overkop -bij zijn vriendin intrekken waarmee hij ook een babytje wil maken ?
Jij moet de vaste waarde voor de kinderen zijn doorheen zijn midlife, niet ?
Als jij hem nu buitenzet, wie gaat in de verdere toekomst de woning blijjvend overnemen ?

Vic

Vic

11-05-2012 om 14:18

Nee

Wat mij betreft zou hij langs mogen komen. Ik zou desnoods overdag wel een blokje om gaan maken zodat hij alleen is met de kinderen, maar ik zou me niet uit logeren laten sturen. Een mooie stok achter de deur voor hem om woonruimte te zoeken waar de kinderen wel kunnen blijven slapen.

Vraag het hem eens

Ik heb je draadje bij 'relaties' niet gevolgd, dus daar kan ik niet op reageren. Maar je vraag verbaasde me wel: "Maar welke rechten heb ik? kan hij dit eisen?". Volgens mij heb je net zelf hetzelfde gedaan: hij moest een week het huis uit, omdat je rust wilde. Ik neem aan dat hij evenveel rechten heeft als jij en dat hij net zo weinig kan eisen als jij. Hij heeft het gedaan. Nu vraagt hij van jou hetzelfde.

Ik zou toch een stapje dieper gaan. Vraag hem eens waarom hij een week alleen met de kinderen wil zijn.
En bedenk zelf eens of een week zonder kinderen voor jou ook 'rust' kan betekenen.

Tsjor

+ Brunette +

+ Brunette +

12-05-2012 om 12:36

Tsjor

Als je het verhaal had gelezen, zou je reactie waarschijnlijk anders zijn. Haar man heeft een nieuwe vlam waar hij, naar ik begrijp, makkelijk bij kan intrekken. Dan doet hij dat maar, waarom zou zijn vrouw zich in allerlei bochten moeten wringen om hem een week met de kinderen te gunnen? Heeft hij geen vrienden of ouders waar hij met de kinderen kan verblijven? En de zomer komt eraan, dan maar een dag naar het strand of een park.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.