Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Rozegeur

Rozegeur

14-07-2009 om 08:24

Samenwonen en notaris

Hallo allemaal,

ik heb even jullie advies nodig...
Situatie is als het volgt:
Ik ga samenwonen met mijn vriend. Hij heeft 2 kinderen die bij hun moeder wonen (oudste is volw., jongste bijna)en om het weekend bij hem zijn. Hij heeft een eigen huis met veel overwaarde.
Ik heb 2 jonge kinderen en geen eigen vermogen of bezit. Afspraak is dat het huis en zijn vermogen van hem is en blijft. Allemaal prima en redelijk.
Alleen...nu gaan we volgende week naar de notaris om één en ander vast te laten leggen.
Bijv. als hij komt te overlijden dat ik dan in dat huis mag blijven wonen. Maar ook wil ik iets vast laten leggen over dat ik niet zomaar uit huis "gezet" kan worden. Het allermooist zou ik vinden dat ik me in kan kopen in het huis oid, dat het huis, ook op papier, een stukje van mij wordt.
Mijn vraag aan jullie is: wat hebben jullie vast laten leggen? Is er een constructie mogelijk waarbij het huis, op papier, ook deels van mij wordt (ik werk 20 uur dus heb geen riant salaris). En waar moet ik vooral om denken om vast te laten leggen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

14-07-2009 om 10:38

Wat kan

is dat nu de waarde bepaald wordt van het huis. En dat vanaf het moment van samenwonen de waardevermeerdering van jullie samen is.

Je kunt gewoon benoemt worden als erfgenaam en daarmee bepaalde rechten krijgen. De notaris kan dat allemaal heel goed uitleggen wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.