Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

even niet nu

even niet nu

15-04-2012 om 18:27

Scheiden en nu..

Kogel is door de kerk. Het zit er niet meer in. Man gaat deze week naar zijn broer en ik blijf hier met de kinderen. We hebben het net de kinderen heel rustig verteld zonder naar elkaar te wijzen of verwijten te maken. Dochter van 8 moest heel erg huilen rende daarna naar buiten om het de hele buurt te vertellen, daarna weer naar binnen spugen en wil nu slapen. Zoon van 12 was boos ,huilen kon het goed verwoorden knoop in zijn buik. Hij heeft even met een vriendje gesproken die zei het duurt een half jaar dan gaat het beter en veel afleiding zoeken. Heb ze beide verteld dat ze moet praten met wie dan ook, Morgen ga ik school inlichten pfff. Erg hefitg allemaal
Maar ja nu ik ga mij inschrijven voor een woning maar ja dat duurt natuurlijk heel erg lang.
Wat moet ik verder doen ? Werk regelen ik heb nu een eigen bedrijf maar verdien te weinig om daarvan rond te komen dus moet ik werken ik heb ook een wao uitkering en ben afgekeurd voor 25 procent.
Welke sites zijn handig ,welke stappen moet ik ondernemen ,wat moet ik niet vergeten , waar kan ik terecht etc etc .
Vast bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sorry

Ik bedoel het niet als verwijt maar alles klinkt zo naïef. Je hebt vandaag de kinderen vertelt dat jullie gaan scheiden, maar ik neem aan dat je zelf deze beslissing niet vandaag hebt genomen?
Ik moet zeggen dat als ik plannen heb om te gaan scheiden ik graag voorbereid wil zijn. Heb ik genoeg inkomen, heb ik onderdak, wat moet ik direct regelen? Het idee om te gaan scheiden is er vaak al veel langer toch? Ik denk dat je particulier een woning moet gaan zoeken, een reguliere huurflat duurt in onze woonplaats minimaal 4/5 jaar.Een baan zoeken, zoveel mogelijk uren, je moet in je eigen onderhoud voorzien.
Er volgen vast nog meer tips. Veel sterkte voor jullie en de kinderen.

Annie

Annie

17-04-2012 om 15:04

Eens

Het is inderdaad enigszins naief om eerst je kinderen en school dit te vertellen zonder dat je zelf stappen hebt ondernomen.
Er zijn vast veel sites via google over dit onderwerp met tips te vinden. Mijn advocaat heeft mij destijds een heel eind op weg geholpen met een aantal praktische en financiële zaken. Ik weet natuurlijk niet of dat een optie voor jou is.

amk

amk

17-04-2012 om 16:27

Archief

struin hier eens rond in het archief.
Daar staan meerdere draadjes.

Belangrijkste nu is het krijgen van woonruimte: jij of je man. En het verkrijgen van inkomsten om 2 huishoudens te financieren.

Vervolgens komt het aan op samen plannen maken voor je na-huwelijk: wat met de kinderen, hoe financieel.
Daar kan een advocaat je mee helpen. Kunnen jullie samen nog goed overleggen is 1 advocaat wellicht genoeg.

Ten opzichte van de kinderen: vooral geen kwaad spreken over de andere ouder. En die mogen ze best missen het is tenslotte niet hun keuze.

Verder een site met lotgenoten: www.ouderalleen.nl

Jo Hanna

Jo Hanna

17-04-2012 om 21:41

Naief?

Ik vind dat jullie wel heel gemakkelijk het etiket naief opplakken. Ik stel me zo voor dat pa en ma kort geleden samen tot het besluit zijn gekomen en dat pa nu uit huis vertrekt. Dan zullen ze hun kinderen toch iets moeten vertellen. En ik denk dat je kinderen moet vertellen wat er echt aan de hand is en niet met vage smoesjes kan komen dat papa 'eventjes weggaat' of zoiets slaps.
En over de praktische kant. Dit soort draadjes komen hier regelmatig voorbij. Zoek eens in het archief.
Sterkte en groet, Jo Hanna

sabje

sabje

20-04-2012 om 16:45

Naief?

Wel snel hoor om een etiktje op mij te plakken. Jullie kennen de situatie niet dus kunnen niet oordelen.
Het is al triest genoeg! Ik vroeg op tips niet om een veroordeling.

Bedankt Jo Hanna We zijn eerlijk naar de kinderen en gezegd dat we dat blijven als we meer weten dat we dat zullen vertellen.
Ik ga eens in het archief zoeken

Vic

Vic

20-04-2012 om 17:18

Regelen

Ik denk dat de benaming 'naief' is gegeven omdat jullie de kinderen hebben geïnformeerd, zonder te weten hoe jullie dingen in de toekomst gaan regelen. Vaak hebben mensen inkomen en woonruimte al geregeld voordat ze het de kinderen vertellen. Hebben jullie het daar wel al over gehad? Ik denk dat het handig is om een een convenant te downloaden zodat je handvatten hebt voor wat je allemaal moet regelen. Is er een huur- of koopwoning, eventueel overwaarde, spaargeld. Waar gaan jullie na de scheiding allebei wonen, komt er co-ouderschap, kinder- en partneralimentatie? Over het algemeen is het beter om daar samen uit te komen voordat je naar een advocaat gaat. Bij een laag inkomen kun je in aanmerking komen voor een toevoeging zodat je een (lage) eigen bijdrage hebt voor de advocaat.

amk

amk

21-04-2012 om 12:33

Onzekerheid en hoop

door nu niet door te kunnen pakken bied je de kinderen een hoop die er niet is. Of een hoop onzekerheid van wat er nu echt aan de hand is.
Ook ik ben van mening dat jullie het de kinderen in een iets te vroeg stadium hebben verteld.

Nu zullen jullie heel snel duidelijkheid voor ze moeten verschaffen. Je hoeft kinderen niet alles te vertellen, als je maar wel eerlijk bent in wat je verteld.
De onderhandelingen over allimentatie, omgang etc gaat ze niets aan. Wel het uiteindelijke resultaat. Als voorbeeld.

Sjansje

Sjansje

21-04-2012 om 23:18

Snap het wel

In haar eerste bericht schreef Even niet nu dat haar man die zelfde week naar z'n broer zou gaan.
Hoe ga je dat dan verklaren naar de kinderen toe?
Dus ik snap het wel dat ze het de kinderen hebben verteld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.