Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Jessie

Jessie

14-10-2020 om 01:09

Scheiden of blijven??? Deze draad is dubbel geplaatst en wordt gesloten

De vraag die me al tijden bezig houdt. Scheiden of blijven? Deze vraag houd me al ruim een jaar bezig.
In het begin subtiel aangegeven dat ik me niet meer gelukkig voel, de boodschap kwam niet aan. Diverse keren geprobeerd het gesprek aan te gaan. Mijn man is geen prater en verder dan dat hij op z'n moment veel op mij aan te merken heeft komt hij niet.
Hij vraagt wel wat hij verkeerd doet, het is het gevoel dat ik mis. Het gevoel van waardering, respect en je geliefd te voelen mis is.

Ben ondertussen zelf verliefd geworden op een andere man en de gevoelens zijn wederzijds. Hij zou graag een leven met mij opbouwen. Een deel van mij wil dat ook.

Wil mijn huwelijk van 17 jaar niet zomaar opgeven. Heb een brief aan mijn man geschreven mijn gevoelens bloot gelegd. Er kwam weinig tot geen reactie.

We zijn nu enkele maanden verder en in mijn huwelijk is niks veranderd. De gesprekken moeten van mijn kant komen. Hij wil zeker niet met een derde in gesprek hierover, dit heeft hij aan gegeven.

Vorige week heb ik gezegd dat ik denk dat we elkaar niet meer gelukkig kunnen maken. Hij denkt ervan wel en wil er 1 maand aan werken om te kijken of het lukt. Hij weet niet hoe eraan te kunnen werken.
Weet niet of dit de oplossing is, omdat hij niet wil praten over zijn gevoelens.

Mijn gevoelens voor die andere man worden er ondertussen niet minder op. En hij heeft aangegeven dat hij wil dat ik een keuze maak. Hij wil ook verder kunnen.

Mijn gevoel zegt: ik hou van deze andere man, wil bij hem zijn, wil hem niet kwijt.
Mijn verstand zegt: is scheiden wat je wilt, je geeft een stabiel leven op, is het gras niet groener, maar ook wat heb je te verliezen ben nu ook al tijden niet gelukkig.

Hoop dat er iemand hier tips heeft om de dingen op een rijtje te krijgen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miekemieke

Miekemieke

14-10-2020 om 10:06

weggaan

Ik zou de relatie met zowel de andere man als met je eigen man stopzetten. Bouw een eigen leven alleen op en kijk later of daar plaats is voor een nieuwe partner. Als je kinderen hebt zou ik het toch nog even proberen maar het is denk ik trekken aan een dood paard.

Mijntje

Mijntje

14-10-2020 om 10:13

twee draadjes

is niet echt handig.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

14-10-2020 om 18:33

Deze discussie

wordt gesloten. Zie de rubriek relaties.

Herkenning

Hey Jessie,
Ik zit in een soortgelijk verhaal en herken het dus helemaal. Ook al jaren van twijfel, me niet meer happy voelen in de relatie, grote spanningen thuis en verliefd op een ander die met me verder wil. Ik ga eens kijken of ik je een privébericht kan sturen.
Liefs,
Hannah

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.