Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-07-2012 om 19:29
Onze kinderen weten nu een week dat wij uit elkaar gaan. Over twee weken begint de vakantie. We hebben nog niks geboekt, dat doen we eigenlijk ooit.
Nu komt de vakantieperiode eraan. Wat is wijsheid? Meteen gescheiden elk twee weken op vakantie, naar het buitenland. Wat is goed voor de kinderen?
Als ik eerlijk ben, ik wil helemaal niet naar het buitenland. Dat trek ik nunecht niet, mijn leven ligt overhoop en ik kan alles niet overzien.
Hun vader wil twee weken kamperen en wil daarvoor naar de zon rijden. Zelf draait mijn maag om dat de kinderen twee weken weg zijn en ook nog ver weg. Volgens hun vader maakt het niet uit of hij in Nederland zit of op een dag rijden.
Momenteel kan ik niet goed overzien wat wijsheid is. Liefst huur ik twee weken een huis in Nederland. Hij een week erin en ik een week erin. Dat wil hij niet.
Graag advies. O ja, de kinderen willen gewoon graag op vakantie. Huisje of kamperen maakt ze niet uit. Oudste (12) heeft al wel gezegd dat het hem wel gek lijkt om met 1 ouder op vakantie te gaan. Zelf lijkt me het ook best zwaar om alleen twee weken op vakantie te zijn met twee kinderen. Jongste is trouwens 9 jaar.
Groet Tuinstoel