Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

evenanno

evenanno

19-04-2010 om 13:30

Scheiding.... reactie van kinderen

Mijn vriend waarmee ik samenwoon, en ik, zitten midden in een crisis en hebben besloten uit elkaar te gaan. Zijn 2x naar een relatiecoach geweest maar hij wil echt niet meer. Het lucht mij enerzijds enorm op, we zitten al maanden zo te `hannessen` , maar ben ook erg verdrietig en teleurgesteld. Heb maanden lang geprobeerd er alles uit te halen, omdat er kinderen in het spel zijn. Mijn kinderen zien hem echt als hun 2e vader, en de klap kwam dan ook erg hard aan voor hun toen we ze vertelden dat we uit elkaar gaan. Zijn kinderen waren er ook bij. Zij zijn hier niet zo heel vaak, maar voor hen was de klap niet minder heftig.
De oudste (8) bleef maar huilen en de jongste vond het raar dat we allemaal zo verdrietig waren en ging lachend buitenspelen.
Wij blijven hier nog even wonen, gaan een nieuw huis zoeken. Vriend gaat waarschijnlijk deze week al weg.
Ik vind het heel moeilijk om mijn oudste zo in en in verdrietig te zien. De jongste loopt tegen iedereen op school lachend te vertellen dat zijn moeder en stiefvader gaan scheiden.
Hoe moet ik met deze reacties omgaan? Ik zit te overwegen om eens professionele hulp voor hen in te schakelen, gewoon om eens te kijken wat er allemaal in die hoofdjes omgaat.
Graag jullie ervaringen!

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.