Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Antoinette

Antoinette

01-10-2012 om 13:36

Spaarrekening kinderen

Mijn ex en ik zijn in de afrondende fase van de scheiding en hebben een vraag over de spaarrekening van de kinderen. Die hebben bij de geboorte zo'n spaarrekening gekregen tot hun 18e, inmiddels staat daar een aardig kapitaaltje op. Helaas is het nu mogelijk, volgens de bank, dat 1 van de ouders er afzonderlijk van de andere ouder geld vanaf haalt. Dit willen wij niet, wij willen dat wij BEIDEN moeten tekenen voor er geld afgehaald kan worden, dit om te voorkomen dat 1 van de ouders er met het geld vandoor gaat. Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

01-10-2012 om 14:49

Blokkeren

Is het niet mogelijk de spaarrekening helemaal te laten blokkeren tot de kinderen 18 zijn?
Wij hebben er trouwens helemaal niets voor geregeld, maar vertrouwen er op dat alle partijen van het geld af blijven.

Antoinette

Antoinette

01-10-2012 om 14:52

Goede optie

Hoi Vic, dank voor je reactie. Is een goede optie, die ik zeker na ga vragen. We willen er wel op kunnen blijven storten trouwens. Van mij hoeft er ook niet perse iets geregeld te worden, maar mij ex wil dat kostte wat kost. Ik ben nl niet te vertrouwen

Deposito

Daar krijg je meer rente op en je kan verschillende loopjaren nemen, dan komt nooit alles in 1 keer vrij. Wij gaan dat doen zodat de kinderen niet alles in 1 keer kunnen krijgen bij 18, maar gespreid tot hun 25ste.

Even niet

Even niet

01-10-2012 om 19:34

Regel het

echt doen, al hoeft het nu niet van je.

Mijn ex is er met 25.000 euro spaargeld van de kinderen vandoor gegaan.

Inge M

Inge M

01-10-2012 om 19:57

Geld dat vrij komt bij 18e verjaardag is ook gevaarlijk

Een 18-jarige kan ermee doen wat die wil. Terwijl jullie waarschijnlijk willen dat het geld bestemd is voor een veilig doel, zoals studie of zo.
Zelf sparen wij wel op een kinderrekening maar vóór de 18e verjaardag wordt dit geld overgesluisd naar een andere spaarrekening zodat wij als ouders kunnen bepalen waarvoor dit geld gebruikt gaat worden. (wij zijn niet gescheiden).
Je zou ook beiden een spaarrekening kunnen openen waarop je allebei de helft van het geld stort. Dan kunnen jullie elk daarop doorsparen. Vertrouwen is dan nog steeds nodig maar het risico is nog maar de helft.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-10-2012 om 20:11

Waar spaar je voor?

En waarom tot 18?

Wij zijn niet van plan om ze op 18 jarige leeftijd een flinke zak met geld mee te geven. We sparen wel voor ze, maar zullen tzt zien hoe en wanneer ze dat geld van ons krijgen.

Zijn je ex en jij het eens over het doel van dit geld? En vinden jullie het dan prima dat ze met 18 jaar dit kleine kapitaal in de schoot geworpen krijgen? Ik persoonlijk zou liever zien dat mijn ex dit over de balk gooit dan dat een 18 jarige daar gekke dingen mee gaat doen. Maar goed ik ben dan ook niet gescheiden, dus misschien zie ik het niet helemaal goed.

Ik zou in ieder geval proberen te regelen dat het geld pas vrij komt op het moment dat het ook echt nodig is.

Paddington

Paddington

02-10-2012 om 10:32

Het is fijn

als je elkaar echt kunt vertrouwen. Ik dacht mijn ex te kunnen vertrouwen, maar nu nog voordat de scheiding officeel rond is, is de bankrekening van onze dochter al leeg.

Heb je al naar de bank gebeld of zij iets voor je kunnen betekenen?

hkh

hkh

02-10-2012 om 12:51

Naar de bank

Dit kun je gewoon bij de bank regelen. Mijn ex-man werkt bij een bank en ik hoefde alleen een formulier te ondertekenen dat als er geld van de rekening gehaald werd, beiden ouders moesten tekenen. Eenvoudig en snel geregeld bij ons dus.

HKH

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.