Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wendy

Wendy

10-10-2011 om 11:11

Sport betalen van alimentatie als kind bij ex is?

Mijn kinderen zijn om het weekend bij hun vader, mijn jongste ging al naar de scouting in de weekenden dat hij bij mij is. Nu heeft mijn ex geregeld dat onze zoon ook naar de scouting gaat (in een andere plaats) als hij daar is. Mijn ex wil dat ik de kosten van die scouting ook betaal. Ben ik verplicht om deze kosten te betalen? Hij vond al dat hij te veel alimentatie moest betalen (deze is recent vastgesteld door de rechter) en heeft mij verzekerd dat hij alle kosten die hij extra moest maken voor de kinderen bij mij zou verhalen. Maar mag dit zomaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hahaha

Nee, natuurlijk mag dat niet. Er is in de berekening van de alimentatie toch al rekening gehouden met het feit dat er een omgangsregeling is? Aftrekpost van 5 euro per kind per dag. Echt niet aan beginnen hoor. Voor je het weet krijg je ineens allerhande rekeningen. Nee, wat bij hem gebeurt, komt voor zijn kosten. Wat bij jou gebeurt voor de jouwe. De alimentatie staat daar los van.

Muizemeisje

Muizemeisje

10-10-2011 om 14:10

Welcome at the club

Van exen die het maar blijven proberen hun kosten en problemen op jouw af te wentelen.
Dikke knuffel en sorrie voor mijn cinisme
Muizemeis

Hahaha, part 2

Dat had je niet beter kunnen verwoorden muizemeis, ik rol inmiddels over de grond van het lachen!

Wendy, het is triest dat het zo loopt, ik raad je aan om vooral een hele brede rug en dikke huid te kweken, want dit zal heus niet het laatste zijn. Probeer om geen medelijden met de man te krijgen, waar hij ook mee komt. En ga zeker niet toch betalen voor zaken waar je geen opdracht voor hebt gegeven! Kinderen kosten gewoon geld, ook als ze niet bij je wonen en als ouder ben je daar verantwoordelijk voor. Feit dat hij alimentatie betaalt betekent dat dit door de rechter is vastgesteld nadat jullie beider draagkracht versus de kosten voor de opvoeding is bekeken. Als hij het er niet mee eens is, kan hij opnieuw naar de rechter gaan.

Gianna

Gianna

10-10-2011 om 23:57

Hier ook geprobeerd; niet doen hoor!

Hier probeerde ex ook zoiets; zoon onvrijwillig (zoon wilde absoluut niet) naar de sportclub sturen op dagen dat hij bij ex was en dan mij de rekening sturen. Doei! Groetjes! (Zoon is na twee keer ook niet meer geweest, maar dat heb je als pa ga sporten vanwege zijn eigen vadzige buik en zoon moet mee omdat pa zijn eigen midlife crisis op hem projecteert. Maar dat terzijde.) Ik heb gewoon gemaild dat ik niet voor zijn keuzes ga betalen. (Los daarvan betaalt hij ook niet mee aan zwemles/pianoles/drumles enz en nieuwe fietsen en schoolgeld e.d., terwijl hij dat ooit (mondeling, grrrrrr) wél overeen gekomen is, in week twee na zijn uiteindelijke vreemdgaan, toen hij nog enig fatsoen had. Ijzer smeden als het heet is, heet zoiets..

Vic

Vic

11-10-2011 om 21:24

Boze exen

Wat een zure reacties allemaal. En ook niet allemaal to the point
Volgens mij is het zo dat in het alimentatiebedrag alle kosten voor het kind zitten, dus ook kleding en clubjes. Dat geldt echter alleen voor de clubjes waarvoor de verzorgende ouder (alimentatiegerechtigde) de afspraken maakt, dus geen sport- of muzieklessen die de andere ouder op eigen initiatief regelt. Die 5 euro waar jullie het over hadden, betreft een bedrag dat in mindering wordt gebracht op de draagkrachtruimte van de alimentatieplichtige voor elke dag dat de kinderen door hem verzorgd worden. Is hier dus helemaal niet relevant meer, want geldt alleen bij de bepaling van de hoogte van de alimentatie.
Samengevat: De alimentatieplichtige betaalt en de alimentatiegerechtigde bepaalt hoe het geld wordt uitgegeven.
In de praktijk is het helaas wel lastig om er iets aan te doen als je ex dingen gaat inhouden op de alimentatie. Je kunt wel het LBIO inschakelen, maar dan weet je zeker dat je daarna niet meer door 1 deur kunt ;-(

Muizemeisje

Muizemeisje

12-10-2011 om 19:54

Sorrie vic

Ik was gewoon even cynisch omdat dit hier constant speelt
muizmeis

Vic

Vic

12-10-2011 om 20:16

Muizemeis

Tja, ik ken het ook hoor. Heb je mijn verhaal over die onderbroeken gevolgd? Daar heb ik toch drie dagen (letterlijk) hoofdpijn van gehad ;-(

Monique

Monique

13-10-2011 om 09:08

Hier geen herkenning

maar ik ben dan ook de alimentatiebetalende ouder en ik heb ook maar geen moment de illusie gehad dat mijn ex de paardrijlessen, die ze in het weekend als ze bij mij zijn volgen, zou gaan betalen.

Ik vind het dan ook maar een rare gedachte, evenals de onderbroeken van Vic

Muizemeisje

Muizemeisje

13-10-2011 om 18:53

Vic

Ja dat verhaal heb ik gevolgd, wat een gedoe was dat zg.
Muizemeis

Vic

Vic

13-10-2011 om 21:48

Beemer

In dit geval gaat het om een standaard om-het-weekend-regeling, dat is de meest simpele manier van alimentatie vaststellen. Bij co-ouderschap wordt het lastiger omdat er dan met meer dingen rekening gehouden moet (kan) worden. Maar in de regel geldt dus dat wat de niet-verzorgende ouder organiseert aan clubjes e.d. niet verrekend mag worden met de alimentatie. Mijn ex is nogal van het verrekenen, en zelfs hij durfde het niet aan om de (dure) muzieklessen die hij regelde in mindering te brengen op mijn ka

Het gesprek met de scouting aangaan. De een betaalt voor een heel jaar, maar de kinderen komen maar de helft. Nu zou de ander ook voor een heel jaar moeten betalen. Wellicht is er bij de scouting een oplossing te vinden. Zij zijn niet de enige kinderen van gescheiden ouders, dus als de scouting daar een oplossing voor heeft kan het zijn dat ze die aan meer kinderen kunnen bieden. Nu lopen ze het risico dat kinderen afhaken omdat het na een scheiding niet meer te combineren is met de bezoekregeling.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.