Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Dubio

Dubio

28-01-2009 om 13:34

Stel Consequenties van iemand tijdelijk in huis nemen.

Je woont alleen met kinderen. Je krijgt de toeslagen waar een alleenstande met kinderen recht op heeft. Nu heeft er iemand 2 misschien 3 maanden onderdak nodig ter overbrugging van een andere woning. Deze persoon staat ergens anders ingeschreven.Dus niet bij diegene die toeslag ontvangt. Is dit illegaal? Kom je hierdoor in de problemen? Moet je dit aangeven bij de belastingdienst?
Wie weet het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-01-2009 om 14:06

Huishouding voeren

als jullie geen gezamelijke huishouding voeren mag je best gedurende langere tijd een loge hebben. Je bent niet automatisch toeslagpartner omdat je tijdelijk een huis deelt. Daar is toch wel iets meer voor nodig.

groet,
Angela

Dubio

Dubio

28-01-2009 om 14:13

Maar

het is wel mijn vriend. We willen voorlopig nog niet samenwonen.Maar ik weet dat ik hem kan helpen om die 2 a 3 maanden te overbruggen.Daarna vertrekt hij naar een ander huis wat nu nog niet beschikbaar is. Ik weet van een kennis dat zij een half jaar haar vriend in huis heeft gehad zonder dat aan te geven en ze was als de dood dat ze werd verlinkt.Ik weet nog dat ik dat zo dom vond. Ik had dat nooit gedurft. Nu speelt het bij mij dus een beetje en ik vroeg me af of ik dat moet melden omdat ik anders in de problemen kom en dat is wel het laatste wat ik wil.

Vic

Vic

28-01-2009 om 14:29

Toeslagpartner

Op toeslagen.nl kun je bepalen wie je toeslagpartner is. Vraag 2 is of er andere volwassenen ingeschreven staan op je adres. Stel dat het wel zo zou zijn, dan krijg je nog een hele rits vragen, met als laatste:
"Verwacht u dat deze huisgenoot 6 maanden of langer onafgebroken ingeschreven staat op uw woonadres?"
Als je dat met 'nee' beantwoordt, heb je geen toeslagpartner.

Dubio

Dubio

28-01-2009 om 14:32

Ok!

Dus stel...dat we toch besluiten hem wel in te schrijven voor 3 maanden( wat niet gebeurt) dan nog krijg ik geen problemen achteraf met de belasting dienst?

Dubio

Dubio

29-01-2009 om 07:29

Opgelucht

Ben toch wel opgelucht. Bedankt voor de reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.