Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Truus

Truus

22-05-2011 om 15:41

'stiefdochter' zoekt contact

Ik heb sinds een paar jaar een relatie met een man die uit zijn vorige huwelijk twee kinderen heeft. We hebben een tijdje samengewoond, dat verliep niet goed, en wonen nu weer apart. Zijn kinderen, vooral het kind waar het nu over gaat, hadden destijds erg veel moeite met de scheiding van hun ouders, het samenwonen van hun vader, met mij en met mijn (twee) kinderen. In het begin verliep alles nog wel redelijk, maar al vrij snel nadat wij gingen samenwonen besloten ze niet meer te komen om het weekend. Omdat het tussen mijn vriend en mijn kinderen ook niet goed ging, zien we elkaar nu alleen maar zonder kinderen. Mijn kinderen hebben geen behoefte aan contact met hem en vv.
Sinds een tijdje zoekt de dochter (16 jaar) van mijn vriend weer contact met mij. Ik kreeg een uitnodiging op Hyves en ze heeft aan haar vader mijn msn en mailadres gevraagd, en of ik mee ging naar een sportwedstrijd. Tot nu toe heb ik daar nog niet op gereageerd. Ons contact in het verleden verliep erg moeizaam. Ik heb wel geprobeerd contact te krijgen, maar heb ook vrij snel besloten haar de ruimte te geven die ze opeisde.
Nu weet ik ook niet zo goed wat ik aan moet met haar berichten. Op zich heb ik geen problemen met contact met haar, maar ik ben een beetje bang voor een dubbele agenda. In het verleden leek het ook wel eens of ze een oprecht gesprek aan ging, maar dan bracht ze me vaak in een lastig parket waarop zij dan kon zeggen dat ik me niet met haar zaken moest bemoeien. Mijn vriend vindt het nu alleen maar heel erg fijn dat zij contact met me zoekt en zegt dat ze de beste bedoelingen heeft. Ook zit ik ermee dat als ik stiefdochter bijv toevoeg aan mijn hyves, zij direct toegang heeft tot mijn privéleven (en haar moeder, die aan alle problemen ook een bijdrage heeft geleverd, dus ook).
Heeft iemand een wijs advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

22-05-2011 om 15:51

Bellen?

Hoi,

Misschien kunnjr haar gewoon bellen en zeggen dat je het fijn vindt dat ze contact wil. Je kunt haar ook uitleggen dat je Hyves niet zo handig vindt, en liever belt en mailt toch?
En ik zou wel ingaan op een uitnodiging en gewoon je niet bemoeien met haar.

Liora

koentje

koentje

24-05-2011 om 11:06

Raar

ik vind het raar om haar niet toe te voegen aan Hyves. Je moet Hyves ook niet gebruiken om privacygevoelige zaken uit te wisselen, vind ik.

Ik zou gewoon waarderen dat zij nu contact zoekt. Feit dat ze dat doet, komt waarschijnlijk ook omdat jij er destijds geen punt van heb gemaakt. Je moetdenk ik ook je negatieve herinnenringen proberen los te laten en haar de nieuwe start geven waar ze openlijk om vraagt.
Leuk juist!

amk

amk

24-05-2011 om 15:11

Zou het ook niet doen

wel contact via mail en telefoon maar niet op hyves.
Want hoe zuinig ik ook op mijn privacy ben en niets los laat, dat wil niet zeggen dat de vrienden dat ook altijd zijn.

Facebook is daarin dan weer wat beter.

Truus

Truus

24-05-2011 om 20:02

Bedankt voor de reacties.
Ik heb haar inmiddels toegevoegd aan msn. Hyves nog even niet vanwege de foto's die erop staan (geen grote geheimen maar wel een inkijk in mijn leven). Ze is ook al binnen komen vallen op msn en we hebben het over koetjes en kalfjes gehad. Ik blijf het wel een beetje eng vinden en op eieren lopen. In het verleden kon ze in elke opmerking van mij iets vinden om vol tegenin te gaan. Lastig om mee om te gaan. Maar het zou ontzettend fijn zijn als er op termijn een beetje normaal contact mogelijk wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.