Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

muriel

muriel

04-07-2011 om 19:50

Stiefvader pfffff

Ik ben een jaar of 2 geleden hertrouwd.

Dit was in het begin allemaal erg leuk maar nu is de biologische vader ineens gestopt met betalen van alimentatie. Hij zegt niet genoeg te verdienen hiervoor maar weet wel elk weekend met ijn dochter te gaan zwemmen en naar de mac donalds te gaan pannekoeken eten en ga zomaar door. Hij komt haar elk weekend halen als het hem uit komt. Er zijn geen afspraken te maken. Mijn eigen kinderen worden netjes opgehaald en gebracht voor de helft door mijn ex. ik heb als vader de kinderen. Tevens mag ik van de biologische vader mij niet bemoeien met zijn kind welke onder mijn dak woont. Ik vind als je onder mijn dak woont je aan mijn regels moet houden en deze zijn niet onredelijk. Daar moeten mijn kinderen zich ook aan houden. dus ik mag opdraaien voor alle kosten en mag niets zeggen over het kind. Ik ben nu aan het onderzoeken wat mijn rechten zijn. Alimentatie vind ik de plicht van elke vader en dat er gekeken wordt naar draagkracht oke maar dat een stiefvader dan maar moet opdraaien voor alle kosten voor een kind wat neit van hem is en ook nog eens wat mag zeggen. Het kind hoort alles van de biologische vader en maakt dankbaar gebruik van de situatie en speelt mij uit tegen mijn vrouw en de biologische vader. Ik geef toe soms ook er in te trappen maar ik vind dit allemaal zo erg. Nu heb ik een groot conflict hierover met mijn vrouw en weet nu niet meer wat ik moet doen. Dit zo wel eens een erg groot probleem kunnen worden. Ik heb echt raad nodig. help

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leandra

Leandra

04-07-2011 om 22:20

Moeder

De moeder moet voor haar eigen kind betalen nu lijkt me, niet jij. Natuurlijk gaat dit wel gedeeltelijk van de gezamelijke lasten af, maar jij bent niet financieel verantwoordelijk voor haar kind. Even heel cru gesteld. Volgens mij dan. Verder gelden julie regels in jullie huis. Het kind woont toch bij jullie onder dak en niet alleen bij jou? Ik mis moeder in dit verhaal. Lijkt me dat moeder met jou de regels bepaalt, maar dat moeder de meeste zeggenschap heeft omdat het haar biologische kind is. Daarom is zij hier ook financieel verantwoordelijk voor. Alzal bij een gemeenschappelijke huishouding jij daar ook wat van merken.
Klinkt wel heel zakelijk allemaal terwijl het om een kind gaat... Als vader zomaar stopt met betalen, kan je vrouw dit ook laten afdwingen.
Maar dit lijkt me een zaak tussen de biologische vader en moeder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.