Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Caitlynn

Caitlynn

05-03-2012 om 14:57

Tijd voor goed nieuws

Na jarenlange doffe ellende met mijn ex, waarin hij weigerde normaal met mij te communiceren, waar de kinderen vooral de dupe van zijn en in een loyaliteitsconflict zijn neergezet, heb ik hem met veel pijn en moeite zover gekregen om met een communicatiecoach samen om de tafel te gaan zitten, zodat de onderlinge pijnpunten besproken konden worden. Tijdens de gesprekken stelde mijn ex zich, zoals ik had verwacht, heel naar op, vol verwijten en zonder enig vooruitzicht op medewerking (hij deed "dit" niet en hij ging "dat" zeker niet doen en zich "zus en zo" opstellen voor de kinderen zou hij nooit van zijn leven doen). Ondanks mijn geduld en die van de coach, leek er op dat dit opnieuw verspilling van tijd en energie was.
Maar kennelijk is ex toch na gaan denken over de dingen die de revue zijn gepasseerd en nu na een poosje blijkt dat hij "dit" wel doet, "dat" doet hij ook en zelfs is hij niet te beroerd om zich "zus en zo" op te stellen voor de kinderen, hij heeft er zelfs uit eigen initiatief nog een schepje bovenop gedaan. Ik val van de ene verbazing in de andere, de kinderen zijn dolgelukkig en komen totaal relaxt van hun vader terug, iets wat helemaal nieuw is voor ons. Niemand had dit verwacht.
Ik hoop, bid en wens dat dit het begin is van een nieuw positief hoofdstuk, wat voor de kinderen eindelijk de rust zal brengen waar ze recht op hebben. We weten nu in elk geval dat hetgeen wat onmogelijk leek, wel degelijk mogelijk is.
Dit goede nieuws wilde ik graag even met jullie delen, een positief geluid tussen alle problemen is altijd welkom, lijkt mij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

05-03-2012 om 21:32

Fijn!

Goed zeg, een goede communicatiecoach/ouderschapscoach kan dus toch wat met zo'n onwillige kerel. Wat fijn voor jou en vooral voor jullie kinderen.

Snuggle's

Snuggle's

06-03-2012 om 01:32

Fijn

Dat klinkt goed!

jess

jess

09-03-2012 om 14:14

Fijn

ik hoop dat ik ook een keer met dit nieuws kan komen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.