Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Toeslagen aanvragen

Omdat het tot acht weken kan duren voordat je bericht krijgt over de toeslag en het hopelijk dan ook snel ontvangt, wilde ik alvast de toeslagen aanvragen op de website. De wijziging dat ik per 1 mei ga verhuizen en geen partner meer heb, is al doorgevoerd. Echter bij de gemeente kan dat pas later verwerkt worden. Logsich, want ik ben nog niet verhuisd. Maar kan dat de reden zijn dat de gegevens op toeslagen.nl nog uitgaan van het feit dat ik een partner heb? Ik kan nl aangeven dat dat niet het geval is en kan ik dus niet verder met aanvragen. Ben er net voor gaan zitten en dat lukt het niet. Ggrrrr!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-03-2012 om 21:06

Even bellen

Ik had een paar jaar geleden hetzelfde probleem. Op de een of andere manier kreeg ik maar niet ingevoerd dat ik geen partner had. Bleek dat je ergens in het programma 'ja' moest invullen i.p.v. 'nee' (was een vraag of je een overzicht van de nieuwe toeslagen wilde). Toen ik de dame van de Belastingtelefoon zei dat dat wel een vervelende bug was, vond ze dat maar een vreemde opmerking. Waarom zou je geen overzicht willen
Het beste kun je maandag even de Belastingtelefoon bellen. Volgens mij kunnen ze wijzigingen in je inkomen ook telefonisch doorvoeren.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-03-2012 om 20:09

Wat Vic zegt had ik precies hetzelfde. Dat is zo'n dingetje wat je zelf nooit kunt verzinnen. Even bellen dus.

Chris35

Chris35

19-03-2012 om 08:38 Topicstarter

Fijne instantie, belastingdienst.....

Net gebeld met de belastingdienst.....ben er nog pissig over: het kan dus 8 weken duren voor de wijziging van mijn status is verwerkt, dán kan ik pas toeslagen aanvragen en dán kan ik weer tot maximaal 8 weken wachten tot dat weer verwerkt is. En al die tijd ontvang ik dus geen cent!!!!! En dan zitten we dus al in auugustus...... Fijn dat we in dit land die voorzieningen hebben, maar het hoeft toch geen 16 weken te duren om wat mutaties door te voeren!
Mijn hemel, kan ik me daar ook weer mee bezig houden. Ggrrrrrrrr!!!

Vic

Vic

19-03-2012 om 08:58

Nu niet dan?

Heb je nu geen toeslagen dan? Het is mijn ervaring dat het allemaal wel snel wordt gewijzigd. Dan is het nog niet altijd allemaal goed, maar ze doen wel een poging. Ik heb nog nooit ergens 8 weken op hoeven wachten. Verder heb ik wel regelmatig rode vlekken gehad van Toeslagen, maar vlot zijn ze dus wel (vaak).
Sterkte ermee. Doe rustig aan

Chris35

Chris35

19-03-2012 om 10:31 Topicstarter

Vic

nee, alleen kinderopvangtoeslag en die wordt op de gezamelijke rekening gestort en dat moet per 1 mei dus naar mijn rekening. Misschien lukt dat dan wel alvast, maar sjonge jonge, wat een ambtelijke ellende. Ga wel met mn handje op naar mijn ouders, krijgen ze het wel weer terug als het de belastingdienst heeft behaagd uit te keren.....
Ben nieuw op het gebied van toeslagen.....

Ikke

Ikke

19-03-2012 om 15:16

Hier snel

Ik heb een maand geleden nog zorgtoeslag van 2011 aangevraagd (nooit geweten dat ik daar recht op had dus zonde van al die voorgaande jaren). Ik had het 2 weken later al op mijn bankrekening staan dus ik vond het aardig snel gaan eigenlijk.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-03-2012 om 19:09

Rustig blijven!

Het kan MAXIMAAL acht weken duren. Maar het kan dus veel sneller.

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

19-03-2012 om 21:24

Volgens mij

heeft het te maken met het feit dat je pas op 1 mei gaat verhuizen (en dit al hebt doorgegeven bij de gemeente?) De adreswijziging wordt pas op 1 mei verwerkt in de Gemeentelijke Basis Administratie, en tegelijkertijd krijgen (semi)overheidsinstanties hiervan bericht. Pas vanaf dat moment ben je alleenstaand en kan je de toeslagen aanvragen.

Chris35

Chris35

20-03-2012 om 21:40 Topicstarter

Lezer

Dat geeft wel, of heb je inzicht in mijn financien en sta ik er beter voor dan ik dacht
Maar ik erger me ook nogal aan het ambtelijk apparaat in dezen. Ik kan nog wel een bedragje lenen bij mijn ouders, maar dat kan ook niet iedereen en daarom vind ik het belachelijk dat het zo lang kan duren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.