Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

An

An

30-08-2011 om 17:08

Trouwjurk, wat doe je ermee?

Ik kwam gisteren in een heel ver hoekje op zolder mijn trouwjurk, trouwfoto's, receptieboek, trouwboekje, trouwring, verlovingsring etc etc tegen van mijn vorige huwelijk. Acht jaar lang heeft het daar gelegen en het ziet er nog steeds netjes uit. Emotioneel doet het helemaal niets, dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ex en ik al jarenlang op slechte voet staan met elkaar.
De trouwfoto's, -boekje, -ring bewaar ik voor mijn kinderen, maar wat moet ik in godsnaam met die trouwjurk, die allang niet meer hip is en enorm veel ruimte inneemt op de zolder? Ik heb er destijds maandenlang mee geleurd, maar niemand wilde hem. Marktplaats lijkt me nu geen optie meer, hij is gedateerd. Het idee van mijn huidige echtgenoot vind ik ook niet je-van-het: een jurk van ruim 2000 gulden zomaar in de kliko gooien, terwijl ik het ooit zelf heb uitgekozen, omdat ik hem prachtig vond. Verven en vernaaien tot een hippe avondjurk misschien? Wat hebben jullie met je trouwjurk gedaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

30-08-2011 om 17:27

Goed doel?

Er staat mij bij dat ik wel eens gelezen heb over het doneren van tweedehands bruidsjurken t.b.v. vrouwen die geen geld hebben. Zou dat wat zijn? Ik zal even googelen . . :
"Je trouwjurk doneren

Vind je het zonde om je jurk in je kast te laten liggen, en wil je iets speciaals doen met je jurk? Kies er dan voor om je jurk te doneren. Er zijn verschillende goede doelen die trouwjurken inzamelen en dan veilen. Jouw jurk wordt dan gekocht door een bruid met een minder groot budget en de opbrengst gaat naar het goede doel.

Er zijn ook organisaties die trouwjurken inzamelen en deze dan weggeven. Zo houdt je er een goed gevoel aan over en hoef je niet meer na te denken over de opslag van je trouwjurk."

En deze link vond ik nog: http://capelle-aan-den-ijssel.hyves.nl/blog/34851088/GRATIS_TROUWJURKEN_TE_LEEN_VOOR_DE_MINIMA_GEEF_HET_DOOR/bZ_o/

Groet,
Angela

Marielouise

Marielouise

31-08-2011 om 12:36

Koesteren

Ik koester mijn trouwjurk. Ik heb hem zelf ontworpen en uren in de uitvoering gestopt. Hij is nog steeds prachtig. Ook wil ik niet met alleen maar negatieve gevoelens terugkijken op mijn huwelijk. Ik was jong en geloofde erin. Ik bewaar mijn trouwjurk met een zeker respect. Ook naar mijn kinderen toe laat ik dan zien dat het huwelijk met hun vader niet zomaar iets was.

Leuk voor de kinderen.

Ik had niet echt een doorsnee-trouwjurk, het was een zijden pakje met een jasje met enorme pofmouwen (Tja, 1990 hè?) Mijn 'trouwjurk' is tussen de verkleedkleren beland, maar ik geloof niet dat-ie ook maar één keer is aangetrokken.

Belle Époque

Belle Époque

05-09-2011 om 00:28

Jee, daar zeg je wat...

Volgens mij ligt die nog ergens op zolder bij ex, als hij hem niet heeft weggegooid...
Ik ben er emotioneel helemaal van lós, maar het was een klassiek exemplaar met randjes en kantjes, misschien kan ik 'm ombouwen naar vitrage voor mijn aanstaande slaapkamer...! Toch maar eens peilen of hij de jurk nog heeft...!

Carnaval

Probeer het eens bij de kringloopwinkel, willen ze m hebben?

Anders...het is weer bijna carnaval...althans, men begint weer te zoeken naar leuke outfits.
Probeer t gewoon eens op MP maar dan bij de feest/themakleding!
Verwacht er niet de hoofdprijs voor en het heeft voor jou natuurlijk veel meer emotionele waarde (of althans had)

Hartstikke leuk een trouwjurk met carnaval, en hoe fouter hoe beter.
Is er tenminste nog iemand die er plezier van heeft.
Succes!

Grof vuil

Na mijn scheiding is mijn 21 jaar oude trouwjurk bij het grof vuil beland.
toen ik smorgens nogal wat lawaai in de straat hoorde ,keek ik naar buiten en zag ik twee vuilnismannen over straat dansen,de ene met mijn trouwjurk over zijn schouders geslagen,en de andere met mijn trouwhoed op.
ik heb er smakelijk om kunnen lachen,zo hadden er die dag nog drie mensen lol van mijn trouwjurk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.